Citat:
Ursprungligen postat av
Addhoc
Sitter och följer direktrapporteringen på expressen och svt och jag måste säga att det är nya känslor som dyker upp hos mig.
Tidigare har jag BARA upplevt irritation och avsky mot henne. Nej förresten, ibland har det blandats upp av komik också, men nu börjar jag så smått känna en obehaglig ledsamhet. Hon framstår som mer sjuk nu när hon yrar på med lite allt möjligt.
Jag får ett uns känsla av att tycka synd om henne..
Edit; Tydliggör att det inte förändrar att hon är skyldig och vedervärdig.
Nu citerar jag mig själv;
Blir inte klok riktigt, är hon på riktigt sjuk eller bara så desperat att hon svamlar fritt nu?
Jag börjar återgå till min första ingivelse, dvs. att hon INTE är sjuk på det sättet att hon inte kan ställas till svars för varken svar eller handling. Nej istället är hon nu så inträngd av allt hon påstått som inte hänger ihop, att hon svingar vilt och drar till med i princip nästan vad som helst.
Hon har ljugit för länge och för mycket för att kunna släppa taget. Jag minns själv hur jag gjorde som tonåring när jag först ljög om något och när jag blev överbevisad så ljög jag ännu mer och allt blev värre. Det är så hon håller på fast skillnaden är att jag ljög om rökning, hon ljuger om mord.