2017-06-08, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Ann-Sofie Sannemalm svt
- Du är den elakaste människa jag någonsin har träffat! säger hon till åklagaren.

Jag tror det uttalandet var början till ett hot men hon hejdade sig i sista sekund.
Citera
2017-06-08, 10:08
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rundkvist
Jag tror det uttalandet var början till ett hot men hon hejdade sig i sista sekund.

Ja precis ett inlindat hot.
Citera
2017-06-08, 10:08
Medlem
autostoperkas avatar
Ann-Sofie Sannemalm
Åklagaren: Varför hämtade du inte nycklarna själv?
- Fråga mig inte.

Alltså jag gråter av skratt, hon är så koko.
Citera
2017-06-08, 10:09
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rundkvist

Det tror jag med!
Citera
2017-06-08, 10:10
Medlem
Ann-Sofie Sannemalm
"Enligt 42-åringen handlade hon frukost och var hemma 22.55 igen. Hon frågade sonen om det hade gått bra med tvillingarna.
- Jag hällde upp ett glas vin och sen gick vi och la oss vid 23.25. Sen vaknade jag vid halv två på natten av att ena tvillingen grät. Han hade antagligen blivit väckt av ex-pojkvännen och hans kompis. De stod i badrummet.

Vem var den personen?
- Jag vet inte."

Har hon nämnt denna personen tidigare? Jag kan bara minnas att MR kom hem ensam o skulle tvätta sina kläder?!?
Citera
2017-06-08, 10:10
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Du är verkligen naiv och oinitierad när det kommer till att läsa av personerna i detta drama.

Sonen gör du till en "gosse", vilken som helst och uttalar dig gång efter annan som om han är uppvuxen i en normalstörd familj. Han är uppvuxen i en mycket dysfunktionell familj där mamman är personlighetsstörd. Vad är det du inte förstår med det? Eller är det normalt att man pratar om att mörda varandra i en familj. Skaffa fram mordvapen. Knarka i närvaro av barnen. Ljuga i tid och otid? Osv, osv.

"Yes" ska inte vittna. Förhöret ska spelas upp och det har pojken önskat, pga att han ljög initialt. Han mådde dåligt av lögnen och vill rätta till det. Verkligen vettigt tänkt av honom. Betänk att hans morfar är mördad. Den lögn han, från början hävdade skyddade endast mamman. Inte honom själv, inte hans morfar och inte hans mormor, moster eller syskon. Lillkillen vill göra rätt för att han ska må bra och inte gå med en klump i magen. Nu får han det. Släpp taget om dina kvasipsykologiska tankar. Ärlighet är en skön huvudkudde oavsett ålder.

JM är ondskan själv. Att inte förstå hur en personlighetsstörd fungerar är att utsätta andra för livsfara. Hur ofta är det inte så att vi kan läsa om personer som har en historia av våldsamheter bakom sig när de begått ytterligare våldshandling och tagit ytterligare en människas liv.

Du måste nog försöka förstå att det finns någonting bortom dina normativa mallar.

Hade du någon som helst insikt skulle du förstå att JM hela tiden följt sin mall för sin psykopati. Att hon faktiskt är farlig för alla, inte minst de som (måste) kallas för hennes familj. Att hon inte har något annat syfte än att rädda sig själv och hämnas alla kränkningar hon inbillar sig att hon är utsatt för. Det kommer hon att göra hela sitt liv. Därför spärra in henne på livstid och låt familjen få lugn och ro.

Du behöver hjälp med din läsförståelse.
Ju mer okunnig och naiv man är desto svartvitare tycker man saker är. Man behöver förenkla saker om man inte kan ta till sig att det finna många dimensioner i det mesta.

Jag skriver - om du läser - att en gosse (vad är fel med det ordet på en 13-årig grabb?? Du föredrar "lillkillen"??) som har en problematisk familjesituation i bagaget, kan behöva få normalitet, trygghet och stabilitet. Att användas som ett vittne i en mordrättegång mot sin mor är absolut inte normalt eller ger trygghet.

Jag skriver också att JM framstår som "onskan själv" - men att det egentligen naturligvis inte är riktigt civiliserat av mig att vilja låsa in henne och kasta bort nyckeln eftersom jag tycker att hon är en häxa.

Har du problem med det??
Citera
2017-06-08, 10:12
Medlem
- Jag kan inte uttala mig. Jag tänkte väl om han hittade till Eskilstuna från Iran så kan han väl hitta från Eskilstuna till Granliden, säger 42-åringen.

hahahahaahahahahahahahahahahaha
Citera
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Ann-Sofie Sannemalm svt
Åklagaren tycker att 42-åringen snor in sig i sina egna lögner.
- Jag tappar tråden hela tiden när du stör mig, säger 42-åringen.

Nu är det kaos i huvudet på JM.
Det fetade är nog det enda sanna hon sagt under sitt vuxna liv. Cirkus JM har satt igång på allvar nu.
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chebba
Ann-Sofie Sannemalm
"Enligt 42-åringen handlade hon frukost och var hemma 22.55 igen. Hon frågade sonen om det hade gått bra med tvillingarna.
- Jag hällde upp ett glas vin och sen gick vi och la oss vid 23.25. Sen vaknade jag vid halv två på natten av att ena tvillingen grät. Han hade antagligen blivit väckt av ex-pojkvännen och hans kompis. De stod i badrummet.

Vem var den personen?
- Jag vet inte."

Har hon nämnt denna personen tidigare? Jag kan bara minnas att MR kom hem ensam o skulle tvätta sina kläder?!?

Ja, i de tidiga förhören i FUPen förekommer en sådan historia.
Citera
Medlem
snaffrans avatar
Citat:
Ann-Sofie Sannemalm

JM har också i en av sina "sanningsenliga" lappar skrivit att DB och MR tvättat på natten....
Citera
Medlem
Citat:
Ann-Sofie Sannemalm

Vem var den personen?
- Jag vet inte."

Har för mig att sonen AG har sagt det i ett förhör. Att MR varit med en kille o väckt småbarnen. Men då vet jag ej om det var hans första eller sista pga han sa ju sanningen i slutet
Citera
2017-06-08, 10:14
Medlem
Åklagaren: Varför skulle han säga att det är du?
- Först sa polisen: "Söta lilla NN, du kan aldrig göra så här. Vi vet ju vem det är som ligger bakom det här", säger 42-åringen.

Enligt henne har polisen hotat ex-pojkvännen med koranen och religionen.

Varför ljuger hon så mycket? killen har ju förfan rökt på. Tror knappast han är religiös/troende överhuvudtaget. Iranier är oftast inte det. Vilket även sagts i förhör, att han inte är troende eller religiös
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in