2017-06-06, 16:20
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Om jag inte är trygg, är det då ett motbevis?

Nej, det bevisar bara att du egentligen inte tror.
Se, så lätt det är att försvara det "beviset" ...
Citera
2017-06-06, 17:38
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Jag är inte rädd för gudarna, eftersom jag inte vet något om gudarna.

Dom flesta människor fruktar det okända .. och det är mycket som är okännt för människor som har blivit hjärntvättade med skolprogrammering och mediaprogrammering av deras trovänliga hjärnor.
Tänk dig själv att allt som du trodde var omöjligt och läskigt är allt som du idag vet om.. men som en gång i tiden var nånting som du inte visste om.. och då var det okända länskigt.. tills du lärde dig vad det var och förstod att det inte fanns nått läskigt.
Om man går runt och tror att allt som vi kan se är bevis för att vi inte kan se bevis för gudar så har man ju missat poängen eftersom allt vi ser är ett bevis för gudarnas förmåga att designa biologiska och astrologiska konstverk /system som alla människor med intelligens kan räkna ut att system och konstverk inte skapar sig själv för att nån talande apa tror att universum skapades av en stor smäll även kallad big bang.

Om jag vela ha dina pengar och du inte visste vem som skapade dig eller varför du ens kan fundera på den frågan.. då skulle jag lurat dig att jag känner din skapare.. och att han är förbannad som fan om inte du arbetar och betalar kyrkskatten för att få umgås med han i en evighet genom att svenska kyrkan betalar inträdet i himmelriket åt svensson genom kyrkskattandet.

Sen skulle du tillslut gått runt och varit rädd dygnet runt samtidigt som du arbetar hårt för att ge mig pengar genom kyrkskatten.. för att jag är ditt bevis för gud eftersom jag känner han och därför så tolkar jag bibeln och ser att det står att du ska ge mig dina pengar enligt gudens vilja.

Skitsmart, men kyrkan är allt annat än bevis för gudar.

Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Så olikt att det knappast går att föreställa sig vad en gud skulle ha att göra med en mäniska över huvud taget. Till vilken nytta?

Mänskligheten skapades ju med DNA från gudar så dom bryr sig eftersom människor ses som gudarnas familj.. även om gudarna såklart visste att dom flesta skulle förvandlas till ateistapor som aldrig skulle sluta förstöra JOrden eller förstå att gudarna har valt en livsmening åt alla djuren i ett ekosystem.. och att människor därför är gudarnas lilla satunge som går och tar djuren från deras natur och gör matslavar och underhållnings-slavar av djuren som gudarna valde en helt annan livsmening för.. och allt för att människan inte fattar att bevisen för gudarna kanske ligger i förmågan att fråga just den frågan.. och se just gudarnas astrologiska och biologiska konst i universum.
Citera
2017-06-06, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Dom flesta människor fruktar det okända .. och det är mycket som är okännt för människor som har blivit hjärntvättade med skolprogrammering och mediaprogrammering av deras trovänliga hjärnor.
Tänk dig själv att allt som du trodde var omöjligt och läskigt är allt som du idag vet om.. men som en gång i tiden var nånting som du inte visste om.. och då var det okända länskigt.. tills du lärde dig vad det var och förstod att det inte fanns nått läskigt.
Om man går runt och tror att allt som vi kan se är bevis för att vi inte kan se bevis för gudar så har man ju missat poängen eftersom allt vi ser är ett bevis för gudarnas förmåga att designa biologiska och astrologiska konstverk /system som alla människor med intelligens kan räkna ut att system och konstverk inte skapar sig själv för att nån talande apa tror att universum skapades av en stor smäll även kallad big bang.

Om jag vela ha dina pengar och du inte visste vem som skapade dig eller varför du ens kan fundera på den frågan.. då skulle jag lurat dig att jag känner din skapare.. och att han är förbannad som fan om inte du arbetar och betalar kyrkskatten för att få umgås med han i en evighet genom att svenska kyrkan betalar inträdet i himmelriket åt svensson genom kyrkskattandet.

Sen skulle du tillslut gått runt och varit rädd dygnet runt samtidigt som du arbetar hårt för att ge mig pengar genom kyrkskatten.. för att jag är ditt bevis för gud eftersom jag känner han och därför så tolkar jag bibeln och ser att det står att du ska ge mig dina pengar enligt gudens vilja.

Skitsmart, men kyrkan är allt annat än bevis för gudar.

Mänskligheten skapades ju med DNA från gudar så dom bryr sig eftersom människor ses som gudarnas familj.. även om gudarna såklart visste att dom flesta skulle förvandlas till ateistapor som aldrig skulle sluta förstöra JOrden eller förstå att gudarna har valt en livsmening åt alla djuren i ett ekosystem.. och att människor därför är gudarnas lilla satunge som går och tar djuren från deras natur och gör matslavar och underhållnings-slavar av djuren som gudarna valde en helt annan livsmening för.. och allt för att människan inte fattar att bevisen för gudarna kanske ligger i förmågan att fråga just den frågan.. och se just gudarnas astrologiska och biologiska konst i universum.
Visst kan jag vara rädd för okända saker, men dina gudar är jag inte rädd för (än).
Det finns tusentals gudar jag skulle kunna vara rädd för, men jag är det inte.
Citera
2017-06-06, 17:52
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Visst kan jag vara rädd för okända saker, men dina gudar är jag inte rädd för (än).
Det finns tusentals gudar jag skulle kunna vara rädd för, men jag är det inte.

Det ser jag som posetivt. Även om jag tror att det kan bottna i rädslor som går tbx i flera livstider , eftersom kyrkan har gjort som dom gjort här i Sverige.

Kanske är det lite därför svenskar inte gillar kyrkan heller lixom.. för dom målar ju upp en helt galen bild av guden gud som nån sorts pengarknarkare som gillar skatter lol.

Jag menar chansen är väl stor att om man kan skapa en galax så bryr man sig inte om pengar som människor gör av skövlade skogar som bevisar gudars femomenala förmåga att designa biologiska system eller konstverk som jag tycker man kan säga iomed funktionerna och designen.
Citera
2017-06-06, 18:00
Medlem
Honey.B.Blues avatar
[quote=KungPungPat|60924462]
Citat:
Mänskligheten skapades ju med DNA från gudar
Finns det inga bevis för alls. Tvärtom är det ingen som talar i termer av gudaskapat DNA, förutom sådana som du vilka önskar och vill att det vore så.
Citat:
så dom bryr sig eftersom människor ses som gudarnas familj..
Drt här att människor är gudliga är ju en väldigt omogen barnslig önskedröm.. som folk brukar växa ur.

Citat:
ateistapor
Detta uttryck verkar du vara ovanligt förtjust i, på ett helt personligt plan, inte utifrån någon djupare ärligare avsikt, utan som ett tjurigt utfall och glädje över att ha något nytt ord att slänga dig med. Som ett barn som upptäckt att det är roligare att kasta blöt lera på andra, än bara sand som inte splattar lika mycket...

Din relation till ateism, är för andra gången, ingen som helst intäkt för något gudsbevis, obs topic - varför beskyller du ateism i oförrmågan att få en gud att bevisa sig? Guden behöver bevisa sig, som människa kan du alrig bevisa något som inte äger sinnlig närvaro.

Men du kan tro, det är vi vana vid att man gjort sedan länge, dock är detlite bisarrt att du behöver ondgöra dig över ateister bara för att du tror på gud och/eller gudaväsen. Vad har aateister med det att göra, inte ateister som påstår att guden beskyddar, räddar och allt ni vill att guden ska kunna.
Citera
2017-06-06, 18:04
Medlem
Citat:
Det ser jag som posetivt. Även om jag tror att det kan bottna i rädslor som går tbx i flera livstider , eftersom kyrkan har gjort som dom gjort här i Sverige.

Kanske är det lite därför svenskar inte gillar kyrkan heller lixom.. för dom målar ju upp en helt galen bild av guden gud som nån sorts pengarknarkare som gillar skatter lol.

Jag menar chansen är väl stor att om man kan skapa en galax så bryr man sig inte om pengar som människor gör av skövlade skogar som bevisar gudars femomenala förmåga att designa biologiska system eller konstverk som jag tycker man kan säga iomed funktionerna och designen.
SvK målar väl upp en god Gud. En Gud som det knappt finns stöd för i bibeln. Bara om man cherrypickar rejält, kanske.
Om Guds plan var att designa biologiska system så har han misslyckats på de flesta platser i universum, vad vi kan se i alla fall. Det är nästan så man kan tro att allt är en slump, så dålig design är det.
Citera
2017-06-06, 18:18
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:

Jag menar chansen är väl stor att om man kan skapa en galax så bryr man sig inte om pengar som människor gör
Galaxens existens och vår existens i galaxen har med vår natur att göra, att vi passar i galaktiska systemet säger något om vår kvalitet.. som naturfenomen, vill du nedvädera det.. go on.

Jag föredrarr att se vår vistelse här som naturfenomenalt och därmed att mänskliga förmågan bör vara av särskild kvalitet för att helt enkelt livnära sig i sådan atmosfär och ingenting säger apropå skapelse, att människan skapat den atmosfäriska förutsättningen.. lika mycket som att en främmande gud som enbart förklaras av människan själv, kan isf människan ha skapat. Gud eller människa, männikan kan man åtminstonde relatera till och vad vissa/många människor tänker och de facto också gör på planeten, inkluderad de redan avlidna genom genertionerna är så främmande för flertalet individer liksom det är någonting avlägset. Det räcker ju att tala ett språk som annan inte förstår.. så stannar den oförstående till.

Inte för att jag tror, att människan skapat galaxen, dock.. du underskattar faktiskt mänsklig förmåga! att kritisera sin egen naturart så, tyder på att du inte känner din galax tillräckligt och inte kan göra dig förstådd bland dem som skapar komfort och utvecklar våra levnadsvillkor.

Att människor både vill ha och behöver struktur och att pengar är en sådan strukturell lösning på vad annars skulle vara kaotiskt, är smart och tyder på intelligens, att sedan folk inte kan vaken räkna eller planera eller ens tänka längre än näsan räcker, förminskar inte det intelligenta att ha system på planeten. Pengar i sig.. är eenbart ett medel, inte i sig ett ändamål, men du verkar tänka att pengarna "är onda" .. sött och naivt.. skulle man ta bort pengarrna, hur skulle det vara då.. fritt fram för en gud at börja agera? har guden inte agerat förr när människan kämpade för lättare levnad, så vrför skulle guden nu börja hindra den intellignta människan att överge sin uppfinningsrikedom?

Människan är trroligen smartare än hela gudsfloran tillsammans. Finns ingen gud som varit så smat att sätta sig ner med människan och resonerat, gudar är impotenta fantasifigurer som upphör i samma andetag som de tillkommer. Blir inget gjort där gudar sägs finnas. Tyvärr för dig.. så förstår att du irriterar dig.. på apsläktet. Man får göra det bästa utav det man har! förstår du, ja .. om man kan.. apor är ju apor.. och kommer i olika utföranden! Du kan ju åka iväg till Borneo eller någonstans.. och se om du finner något där, i rituell väg som kan passa dina apgener bättre än oss som sätter oss i skolor och försöker sätta oss in i var vi verkligen är.. vilket är bra att kunna när det krisar sig, å andra sidan så vill du nog filosofera om också kriser.. bara att vända sig til gud, visst? För du behvöer ju inte kunskaper, sådant fixar andra åt dig.. jag hoppas du råkar ut för en existentiell kris och reder ut det med gud och inte drar folk i hasorna när det krisar sig, lilltotten.

Få se vad du skriker efter, när du inte har mänsklig kraft att ösa ur.. lilltotten.

Märks att du fortf. gillar svamp iaf.
Citera
2017-06-07, 20:04
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Den som tror att människan är "designad" som en växtätare har inte fattat hur naturen fungerar. Människan har varken tänder eller mage som är avsedd för enbart vegetabilisk föda.
Så är det bara.

Om du var en allätande apa så skulle du inte ha några problem att se bevis för gudarna utan du hade hoppat på närmaste köttbärande varelse när du blev hungrig eftersom hunger motiverar köttätare och allätare att leta mat.
Du skulle troligen hoppa på närmaste granne och försöka äta hen om du var en allätande mördarapa precis som skolboken säger.

Som jag har sagt att människoapan är det enda djuret på Jorden som inte vet sin livsmening eftersom en big bang inte kan skapa livsmening trots att alla djuren har en livsmening i ett ekosystem.

Endast gudar kan skapa livsmening åt ett djur så djurarten passar in i ekosystemet.

Det är precis som i en dator.. varje del i en dator måste ha sin livsmening för att få hela systemet att fungera.. och människor är gudarna som ger livsmening åt delarna i en dator.

Endast en människa som inte använder sin egen hjärna skulle inte kunna räkna ut att ett ekosystem också är designat när bevisen säger att alla djuren har sin livsmening.. och skelettet i varje djur är uppbyggt med delar som har sin funktion som gudarna också måste bestämma innan DNA gör att en art startas.

Men visst är människoapan också det enda djuret som är intelligent nog att utrota sig sjjälv och alla andra djur på planeten också genom att inte se sig själv som en naturälskande växtätare som gillar odling istället för jakt och slakt.
Citera
2017-06-07, 20:42
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Om du var en allätande apa så skulle du inte ha några problem att se bevis för gudarna utan du hade hoppat på närmaste köttbärande varelse när du blev hungrig eftersom hunger motiverar köttätare och allätare att leta mat.
Du skulle troligen hoppa på närmaste granne och försöka äta hen om du var en allätande mördarapa precis som skolboken säger.

Du är rolig du.
Du menar alltså allvarligt att när du blir hungrig så springer du ut på närmaste gräsmatta och hugger in?
Du skulle troligen hoppa på krukväxterna också, precis som du beskriver ovan.

Ack, ja.
Citera
2017-06-07, 23:01
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Nej, allt det där måste inte människan. Det är frivilligt att dränka köttet i dressing. Du får även jaga själv om du vill. Eller fiska. Och jag ser ändå inte hur detta har med gudar att göra?

Alla djur är förprogrammerade med allt som dom behöver för att överleva och ta hand om sig själva.. förutom den smarta ateistapan som behövde 12 år i skolan för att lära sig att aldrig ta hand om sig själv.
Om du föddes ensam i skogen bland djur som tog hand om dig så skulle du aldrig ha trott att du är en allätande apa som krigar om överlevnad mot vlida djur. Du hade plockat bär och frukt istället för att springa runt som en mördarapa.

Klart att det är bevis för gudar om djur har en förbestämmd livsmening som gör att dom passar in i ekosystemet.
Citera
2017-06-07, 23:19
Medlem
Citat:
Alla djur är förprogrammerade med allt som dom behöver för att överleva och ta hand om sig själva.. förutom den smarta ateistapan som behövde 12 år i skolan för att lära sig att aldrig ta hand om sig själv.
Om du föddes ensam i skogen bland djur som tog hand om dig så skulle du aldrig ha trott att du är en allätande apa som krigar om överlevnad mot vlida djur. Du hade plockat bär och frukt istället för att springa runt som en mördarapa.

Klart att det är bevis för gudar om djur har en förbestämmd livsmening som gör att dom passar in i ekosystemet.
Du verkar tro att människor funnits i 200 år, eller något liknande. Tjatar om 12 år i skolan och dressingar, vilket är ganska nya saker i det stora hela.
Om jag föddes ensam i skogen skulle jag med stor sannolikhet ha dött ganska fort. Hunger, kyla, rovdjur, you name it. Väldigt liten chans att något djur skulle ta hand om mig.
Citera
2017-06-08, 08:42
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Spagetti visar ändå att du vet att gudarnas design är sammankopplat som spagetti och att du åtminstånde ser dom som skapare av nånting spagettiliknande som vi kallar för astrologisk och biologiska system eller konstverk.

Sånt är bara semantisk akrobatik, som inte har något med ett 'guds'-bevis att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in