Citat:
Ursprungligen postat av
MrsPollifax
Antar att vi inte vet om höger sko låg på vänster sida och vänster på höger sida i den riktning H borde att flytt i? Detta kan tyda på att hon själv sparkat av dem. Egen erfarenhet.
Efter att ha läst de senaste inläggen känns det ännu mer säkert att hon fått skjuts hem, känt gärningsmannen/männen och då är det säkert någon annan som vet. Fler nya skribenter (som Dimension) behövs.
Mrs P
Nej, vad jag kommer ihåg så har det inte nämnts vilken sko som låg på vilken sida. Någon som vet?
Jag har också tänkt att Helena antagligen sparkat av sig skorna själv, när hon försökte fly. Men när jag tänker efter, var det inte resårband bakom hälen? Jag hade liknande skor själv på den tiden. Då kanske det kunde vara svårt att sparka av dem? Hon skulle ha behövt stanna, skjuta ner "resårbanden" och sedan sparka iväg skorna åt olika håll. Det skulle hon ha förlorat tid på, om hon blev attackerad/förföljd av någon/några på stigen. Det ska väl också ha varit "snårigt" och mycket vegetation där på den tiden? Kan skorna ha ramlat av i flykten och gm sedan upptäckt att skorna låg kvar på skogsstigen och då tagit upp dem och kastat iväg dem åt olika håll?