2017-05-15, 09:13
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Är det styvfar? För hennes egen pappa (nej, jag menar inte Gud) bor väl kvar i Knutby?

Hur kommer de överens i "familjen" kan man undra?

Signaturen Sciuridae vet mycket om NPD-personer. Om man utgår från det han/hon skriver här ...

(FB) Knutby-tråden

... kan man anta att det nu finns två stycken i hushållet. Har de trevligt tillsammans?

Tack Joannaw, för länken till Sciuridaes mycket kompetenta inlägg!

Liksom övriga poster av Sciuridae oerhört intressant läsning.
Citera
2017-05-15, 11:02
Medlem
nabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Är det styvfar? För hennes egen pappa (nej, jag menar inte Gud) bor väl kvar i Knutby?
Pappa MJ blev (ofrivilligt) medflyttad när lasset gick till ÅW:s nya nejder.
Citat:
Ursprungligen postat av iakttagare
Kan inte annat än att hålla med K-bo /.../ Allt arbete och medlemmars pengar under alla år fruktansvärt.
ÅW blev i motsats till HF och UF rik på utsugningen i Knutby.
Men tro inte att hon bistod sin dåvarande make PaW när det hade behövts för åkeriet.
Citera
2017-05-15, 11:34
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabo
Pappa MJ blev (ofrivilligt) medflyttad när lasset gick till ÅW:s nya nejder.

ÅW blev i motsats till HF och UF rik på utsugningen i Knutby.
Men tro inte att hon bistod sin dåvarande make PaW när det hade behövts för åkeriet.

Jaha, man kan nog bli sjuk av att tvingas till det ena och det andra.

Tänker även på alla som fått lida under tukt och påbud från före detta Knutbyledare.

Hoppas att allt löser sig till det bästa för alla.
Citera
2017-06-05, 07:51
Medlem
TomasTvivlarens avatar
http://www.dagen.se/pastor-gar-in-som-konsult-i-knutby-1.976096

Nu händer det saker som borde ha hänt direkt efter tragedin
Citera
2017-06-05, 11:18
Medlem
nabos avatar
Citat:
http://www.dagen.se/pastor-gar-in-so...nutby-1.976096

Nu händer det saker som borde ha hänt direkt efter tragedin

Rättelse: jag skrev i ett tidigare inlägg att Magnus T. skulle predika i Knutby filadelfia, Magnus Jonehag skulle det givetvis stå. Han och pastor Sune från Korskyrkan i Uppsala hoppar in medan fler medlemmar ur sektens inre krets lämnar byn.
Citera
2017-06-05, 21:30
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabo
Rättelse: jag skrev i ett tidigare inlägg att Magnus T. skulle predika i Knutby filadelfia, Magnus Jonehag skulle det givetvis stå. Han och pastor Sune från Korskyrkan i Uppsala hoppar in medan fler medlemmar ur sektens inre krets lämnar byn.

Det låter ju bra.

http://www.dagen.se/pastor-magnus-jonegard-gar-in-som-konsult-i-knutby-1.976096
Citat:
Vad exakt ska du göra i Knutby under resten av året?

– Jag ska fungera som rådgivare och jag ska genomföra förändringar i församlingen

Vilken typ av förändringar?

– Det är inte någon hemlighet att församlingen har präglats av ett auktoritativt ledarskap. Jag kommer bland annat att predika och undervisa om ett mer tjänande ledarskap. Det är en del av förändringen.

– Det finns en del teologiska frågor som också behöver rätas ut.

---

Och det är inte bara Magnus Jonegård som är nöjd. Även församlingsledningen i Knutby ser fram emot att få hjälp.

– Vi är väldigt glad och tacksamma över att Magnus och Sune har lovat att stötta vår verksamhet, säger styrelsemedlemmen Henrik Grimborg, till Dagen.
Citera
2017-06-07, 14:51
Medlem
nabos avatar
Artikel med bildkavalkad från ÅW:s tid som sektledare:
http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/kristi-brud-flyr-kaoset-i-knutby/ar-BBCdsXB?li=BBqxCu3#image=BBCdhQM|1
Citat:
Kristi Brud flyr kaoset i Knutby
Citat:
2008 avgick Åsa som ledare, men under senare år har hon återfått ett stort inflytande.
Den här gången bildade hon en stark allians med pastor Urban Fält. Kristi Brud kallade Urban för sin "Dodjadid", vilket är hennes smeknamn för Jesus. Eftersom inte Jesus kunde inte möta henne i fysisk gestalt här på jorden, fick Urban ställa upp och kanalisera hans person.
Trots Urbans position som "ställföreträdande Jesus" tvingades han nyligen bort från Knutby.
Citat:
– Stora delar av det som har varit osunt kring Urban Fält har också hängt ihop med Åsa Waldau. Mycket har kretsat kring vad hon säger och i det har det funnits direkt negativa saker som har drabbat människor, berättar Peter.
– Maktmissbruk, mobbning, psykisk terror och bestraffningar - rena skräckväldet. Det har varit verkligheten i församlingen, avslöjar Åsas svärfar Per-Arne Waldau.
Citat:
Åsa och Urban befinner sig på hemlig ort - ingen vet vart de har rymt.
Jodå, visst vet vi det - och de är INTE tillsammans längre.
Citera
2017-06-07, 16:49
Medlem
iakttagares avatar
[quote=nabo|60931023]Artikel med bildkavalkad från ÅW:s tid som sektledare:
http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/kristi-brud-flyr-kaoset-i-knutby/ar-BBCdsXB?li=BBqxCu3#image=BBCdhQM|1

Har läst och begrundat. En detalj jag undrar över är Åsa Waldaus missformade händer. Hon har så
små lillfingrar. Tyder det på någonting? Hon har väl alla möjliga diagnoser, kan fingrarna ge någon
förklaring till hennes demonstyre?
Citera
2017-06-07, 20:21
Medlem
Hej igen knutbytråden, längesen jag hade tid att hänga här :-) Jag har en liten fråga till alla som har koll på läget där ute. Brukade folk sälja sina värdefulla arvegods för att få pengar till ledarna? Jag undrar i så fall om någon har koll på vad som såldes, i synnerhet om det såldes en fet pengasamling av svenska mynt sen 1600-talet. Har nämligen undrat vart samlingen tog vägen, men lär ju aldrig få svar på frågan om jag inte frågar er härinne :-)
Citera
2017-06-08, 18:59
Medlem
iakttagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wesdom
Hej igen knutbytråden, längesen jag hade tid att hänga här :-) Jag har en liten fråga till alla som har koll på läget där ute. Brukade folk sälja sina värdefulla arvegods för att få pengar till ledarna? Jag undrar i så fall om någon har koll på vad som såldes, i synnerhet om det såldes en fet pengasamling av svenska mynt sen 1600-talet. Har nämligen undrat vart samlingen tog vägen, men lär ju aldrig få svar på frågan om jag inte frågar er härinne :-)

Ok wesdom har du sagt a får du säga b. Vi alla vet att medlemmarna i Knutby tillhörde Kristi Brud och då tillhörde så klart deras tillgångar och arbetskraft och deras tid allt tillhörde Kristi Brud. Så fanns det en fet pengasamling så tillhörde den så klart Kristi Brud.
Hon lär klara sig på allt hon tillskansat sig.
Du som vet wesdom kan ju berätta om pengasamlingen !
Citera
2017-06-10, 22:41
Medlem
nabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iakttagare
Vi alla vet att medlemmarna i Knutby tillhörde Kristi Brud och då tillhörde så klart deras tillgångar och arbetskraft och deras tid allt tillhörde Kristi Brud. Så fanns det en fet pengasamling så tillhörde den så klart Kristi Brud.
Hon lär klara sig på allt hon tillskansat sig.
Nyligen var ÅW:s syster + väninna i Knutby för att lasta saker från trädgården i Gränsta som ÅW vill ha i sitt nya boende. Men ÅW är inte grejernas rättmätig ägare! ALLT vad ÅW hade i Gränsta kan betraktas som stöldgods.
När en Knutbymedlem fått en present eller sparat för att köpa något fint - en päls, en flygel, en diskmaskin, vad som helst – om ÅW då ville ha den fina saken så var det bara för medlemmen att överlämna den.
- För att jag är den jag är! var ÅW:s förklaring till sin rätt att bestjäla medlemmar.
Hon ville hyllas som jämställd med Bibelns Gud och Jesus och ansåg sig i detta ha rätt att bete som en kriminell psykopat.
Megomani är ett psykiatriskt symtom. I sjukvården behandlas patienter, som säger sig vara Kristi brud, Kristi moder eller Jesus. idag förstår medlemmar och före detta medlemmar hur grundlurade de varit av ÅW och hennes hantlangare.
Senast redigerad av nabo 2017-06-10 kl. 22:48.
Citera
2017-06-11, 20:48
Medlem
iakttagares avatar
När får vi höra att den sista resten av Åsas styrelse lämnar sitt uppdrag?!!
Tobias Hammar och Alexander Westman sitter fortfarande kvar i styrelsen!!
Har dom inte fattat och förstått, att har dom varit med och styrt den här församlingen
helt galet, då LÄMNAR MAN och låter andra ta vid.
Är det så att dom, som Åsa W kallade sin "bänkutfyllnad" , vill fortsätta med en
församling, då är det DESSA som ska välja sig en styrelse.
Hammar och Westman (som också inkallat H Grimborg till styrelsen) - följ nu alla tre
Peter Gembäck och lämna era Uppdrag. Omedelbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in