2017-06-07, 00:45
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Han tillträde 25 mars 2011. När var derbyt menar du?
2007, framgår inte det?
Citera
2017-06-07, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Det känns ju inte direkt som att han kommer bli kvar i AIK om det blir fängelse. Helt klart den sämsta värvningen i Allsvenskan på många år.

Malick Mané...

Gjorde en bra grej, mål mot AIK.
Citera
2017-06-07, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
I fråga om kvalitet, säkert nej.
Men lönemässigt och skyltfönstermässigt ligger fortfarande Eredevisie långt före Allsvenskan.

3år gammal, men visar ändå hur långt ner allsvenskan ligger lönemässigt.
https://www.google.se/amp/deadspin.com/chart-the-average-player-salaries-in-soccer-leagues-ar-1658856283/amp

AZ, Feyenoord och Ajax var alla i gruppspel i EL och en av dessa dessutom i final under 2017, är väl en indikation på att ligan är bättre. Eredevisie är förstås en bättre liga än Allsvenskan.
Citera
2017-06-07, 08:20
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
AZ, Feyenoord och Ajax var alla i gruppspel i EL och en av dessa dessutom i final under 2017, är väl en indikation på att ligan är bättre. Eredevisie är förstås en bättre liga än Allsvenskan.

De holländska topplagen är naturligtvis bättre än de allsvenska. Nu jämför jag Sveriges för närvarande nästbästalag (IFK Norrköping) och Hollands nionde bästa lag (Heerenveen). De skulle jag klassa som någorlunda likvärdiga.
Citera
2017-06-07, 14:41
Medlem
Korders avatar
Citat:
Men lönemässigt och skyltfönstermässigt ligger fortfarande Eredevisie långt före Allsvenskan.

https://www.google.se/amp/deadspin.com/chart-the-average-player-salaries-in-soccer-leagues-ar-1658856283/amp

Ja att Sam Larsson fortfarande är kvar i Heerenveen trots att han varit klubbens bästa spelare i flera års tid är ju ett tydligt bevis på vilket fantastiskt skyltfönster det är, eller? Det gäller snarare om man spelar i någon av toppklubbarna. Lönemässigt må ligan, likt "alla" andra ligor, vara klart bättre än Allsvenskan, men det är ju rätt ointressant. Det relevanta är hur Eredivisie står sig mot de ligor dit Eliasson kan tänkas gå, och där ligger den i lä.

Citat:
Ursprungligen postat av spruttis

Heerenveen var klubben som nämndes. Inte AZ, inte Feyenoord, inte Ajax. Att topplagen är bättre än svenska lag är ingen hemlighet. Övriga lag i Eredivisie går däremot att diskutera.
Citera
2017-06-07, 18:05
Medlem
Citat:

Tre år gammal - men en snittlön i allsvenskan på dryga 85 000 kr! Jag tycker att låter högt, jag trodde inte ens "övre halvan klubbarna" snittade det när en tredjedel är juniorer.
Citera
2017-06-07, 18:42
Medlem
Fan vad nöjd man ändå måste vara över säsongen såhär långt.

Två förluster varav ena i premiären och den andra mot Östersund där de gjorde segermåler i 93'e innan vi blir blåsta på en solklar straff i anfallet efter.

Alltså extremt svårslagna, bara Malmö som förlorat färre matcher.

Lägg på detta att vi som vanligt leder derbytabellen efter att ha slagit båda antagonisterna och man är för en gångs skull tillfreds som Bajare.

Många kryss vilket är en liten smolk i bägaren men sett till den tunna trupp vi har får Michelsen ett riktigt bra betyg än så länge.

Några övergångsfönster till för att låta Michelsen/Jansson bygga och bredda den trupp de vill ha och Europaplatser känns inte som ett orimligt mål att satsa mot.

Framtiden är vår!
Citera
2017-06-07, 19:30
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Fan vad nöjd man ändå måste vara över säsongen såhär långt.

Två förluster varav ena i premiären och den andra mot Östersund där de gjorde segermåler i 93'e innan vi blir blåsta på en solklar straff i anfallet efter.

Alltså extremt svårslagna, bara Malmö som förlorat färre matcher.

Lägg på detta att vi som vanligt leder derbytabellen efter att ha slagit båda antagonisterna och man är för en gångs skull tillfreds som Bajare.

Många kryss vilket är en liten smolk i bägaren men sett till den tunna trupp vi har får Michelsen ett riktigt bra betyg än så länge.

Några övergångsfönster till för att låta Michelsen/Jansson bygga och bredda den trupp de vill ha och Europaplatser känns inte som ett orimligt mål att satsa mot.

Framtiden är vår!

Lägg till premiären mot Peking där vi är en isländsk decimeter från att hämta upp 0-2 till 2-2 på tilläggstid, med en man mindre.

Klart att det känns bättre nu än ifjol, även fast det inte är någon mirakelfotboll vi spelar just nu. Vill verkligen akta mig från att reservationslöst hylla dansken, men han ska ha bra med beröm för att han satt defensiven, ger ungdomarna chansen samt vinner derbyn. Nanne klarade dessvärre bara av det sistnämnda...

Tror dock att sikta på Europaplatserna är att ta sig vatten över huvudet. Grejar vi plats 6-8 blir åtminstone jag helnöjd, med tanke på hur illa det såg ut ifjol och under försäsongen.
Senast redigerad av simonvp 2017-06-07 kl. 19:32.
Citera
2017-06-07, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Lägg till premiären mot Peking där vi är en isländsk decimeter från att hämta upp 0-2 till 2-2 på tilläggstid, med en man mindre.

Klart att det känns bättre nu än ifjol, även fast det inte är någon mirakelfotboll vi spelar just nu. Vill verkligen akta mig från att reservationslöst hylla dansken, men han ska ha bra med beröm för att han satt defensiven, ger ungdomarna chansen samt vinner derbyn. Nanne klarade dessvärre bara av det sistnämnda...

Tror dock att sikta på Europaplatserna är att ta sig vatten över huvudet. Grejar vi plats 6-8 blir åtminstone jag helnöjd, med tanke på hur illa det såg ut ifjol och under försäsongen.
Missade du att jag skrev "ge oss några övergångsfönster så kan vi utmana om Europaplatser"?
Citera
2017-06-07, 19:59
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Missade du att jag skrev "ge oss några övergångsfönster så kan vi utmana om Europaplatser"?

Ja, tydligen
Citera
2017-06-07, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
2007, framgår inte det?
Jo, det gör det om man läser det som du skrev. Det gjorde inte jag. Sorry.
Citera
2017-06-08, 08:41
Medlem
kostymnisses avatar
Akademin ska satsas än hårdare: http://www.ifkgoteborg.se/Nyheter/2017/Juni/Akademin-satsar-annu-hardare/

Givetvis helt i linje med vad vi måste göra och även om det går att kritisera den för hur det varit (och är) så får man se det positivt. Det ger givetvis inte oss fem-sex startspelare i a-laget med en gång men helt rätt satsning ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in