2017-06-07, 11:28
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browngreeneyes
Koppla in ett medium som kan ge svar på vart han är. Ni bara skrattar men finns medium i USA som lyckats lösa försvinnande osv....

Som sagt tror han bara droppa väskorna och drog...hoppas observationerna om han stämmer. Inte omöjligt att han drar mot Falu hållet....han är ju bekant där
Han hade ju precis varit i Falun. Ja, han gick nog tillbaks. Fråga medierna!
Citera
2017-06-07, 12:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Jag tror inte heller det kan vara han, om man googlar Hallsberg till Köping så är det 85 km sträcka. Det finns ingen chans att han kan ha gått den sträckan utan mat eller dricka i över 2 veckor om han inte har åkt bil dit. Jag trodde också först att det har begåtts ett brott men polisen har själva sagt att det är troligen inte så utan Patrik har drabbats av en psykos och varit deprimerad.

Vi vet inte om P har varit utan mat och dricka i två veckor, varför utgår du ifrån att han inte har skaffat livsmedel?

85 kilometer är inte omöjligt om han till exempel skaffar sig en cykel.

Kan vara svårt att cykla med två väskor.
Senast redigerad av OY 2017-06-07 kl. 12:23.
Citera
2017-06-07, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vi vet inte om P har varit utan mat och dricka i två veckor, varför utgår du ifrån att han inte har skaffat livsmedel?

85 kilometer är inte omöjligt om han till exempel skaffar sig en cykel.

Kan vara svårt att cykla med två väskor.

Eftersom han hade ju inte använt sitt bankkort? Jag tror inte han har en massa kontanter på sig då han hade blivit rånad en gång enligt någon här som hade sommarjobbat med honom. Dessutom om han han hade skaffat sig livsmedel så lär ju någon övervakningskamera fångat honom och de har efterlyst efter honom lokalt plus nu finns han med i expressen etc.
Citera
2017-06-07, 15:35
Medlem
Men om man tycker sig se en person som är anmäld försvunnen, är det inte en självklarhet att man då pratar med denna person?
Citera
2017-06-07, 15:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Eftersom han hade ju inte använt sitt bankkort? Jag tror inte han har en massa kontanter på sig då han hade blivit rånad en gång enligt någon här som hade sommarjobbat med honom. Dessutom om han han hade skaffat sig livsmedel så lär ju någon övervakningskamera fångat honom och de har efterlyst efter honom lokalt plus nu finns han med i expressen etc.

Inte för att jag tror att det förhåller sig så, men det kan knappast uteslutas att han har livnärt sig på precis samma sätt som en del andra människor gör i det här landet, utforskar restaurangers och livsmedelsbutikers containrar, finns mycket ätbart att hitta.

Vatten finns på offentliga toaletter, bland annat så brukar kyrkor ha öppna toaletter, sannolikt inte kameraövervakade, och präster har tystnadsplikt vad jag känner till, inte omöjligt att någon inom kyrkan har förbarmat sig över honom och bjudit på mat och husrum. Det är inte olagligt att försvinna.

Vad jag tror är en annan sak, men det jag skriver är teoretiskt möjligt. Således inte ett mysterium hur P har kunnat hålla sig vid liv, om han nu har gjort det vilket vi alla hoppas.

Vad tycker du för övrigt om cykelteorin, kan vara svårt att cykla med vissa typer av väskor, särskilt om man har två sådana. Kan förklara varför väskorna lämnades där de hittades.
Citera
2017-06-07, 15:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daikirai
Men om man tycker sig se en person som är anmäld försvunnen, är det inte en självklarhet att man då pratar med denna person?

Alla tänker inte likadant, därför inte självklart att vittnet pratar med vederbörande. Kan vara så att vittnet satt i en bil och hade svårt att stanna där och då, en förklaring bland många andra.
Citera
2017-06-07, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Inte för att jag tror att det förhåller sig så, men det kan knappast uteslutas att han har livnärt sig på precis samma sätt som en del andra människor gör i det här landet, utforskar restaurangers och livsmedelsbutikers containrar, finns mycket ätbart att hitta.

Vatten finns på offentliga toaletter, bland annat så brukar kyrkor ha öppna toaletter, sannolikt inte kameraövervakade, och präster har tystnadsplikt vad jag känner till, inte omöjligt att någon inom kyrkan har förbarmat sig över honom och bjudit på mat och husrum. Det är inte olagligt att försvinna.

Vad jag tror är en annan sak, men det jag skriver är teoretiskt möjligt. Således inte ett mysterium hur P har kunnat hålla sig vid liv, om han nu har gjort det vilket vi alla hoppas.

Vad tycker du för övrigt om cykelteorin, kan vara svårt att cykla med vissa typer av väskor, särskilt om man har två sådana. Kan förklara varför väskorna lämnades där de hittades.

Din teori kan mycket väl stämma men jag tror snarare att han har gått dit fast jag fattar inte varför han inte en endaste gång har försökt kontakta sina föräldrar. Han hade ju bara kunnat låna telefonen från någon random person då han inte ser farlig ut fast han kanske var i en psykos och väldigt förvirrad eller så har han möjligtvis tagit droger?

Jag vet inte om om han har cyklat till Köping eftersom någon har faktiskt sett en kille som liknar P trumma med sina händer vid Örebro trakten om jag minns rätt, dessutom så passerar man Örebro genom rutten till Köping från Hallsberg. Jag tror att de är något på spåren eftersom MSP har inte letat de senaste dagarna.
Citera
2017-06-07, 18:56
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Din teori kan mycket väl stämma men jag tror snarare att han har gått dit fast jag fattar inte varför han inte en endaste gång har försökt kontakta sina föräldrar. Han hade ju bara kunnat låna telefonen från någon random person då han inte ser farlig ut fast han kanske var i en psykos och väldigt förvirrad eller så har han möjligtvis tagit droger?

Jag vet inte om om han har cyklat till Köping eftersom någon har faktiskt sett en kille som liknar P trumma med sina händer vid Örebro trakten om jag minns rätt, dessutom så passerar man Örebro genom rutten till Köping från Hallsberg. Jag tror att de är något på spåren eftersom MSP har inte letat de senaste dagarna.

Är det nämnt i tråden?

Edit
Här nämns det att någon nämner att någon sett någon som gick och trummade nära sjukhuset i Örebro:
(FB) 22-årige Patrik från Malmö försvunnen i Hallsberg
Senast redigerad av Dumhetsmuseet 2017-06-07 kl. 19:20.
Citera
2017-06-07, 22:44
Medlem
Browngreeneyess avatar
Människan måste ju äta något och dricka vatten.
Mat utan kort-köp av livsmedel med kontanter, äta rester ur soptunnor/på marken/på ute caféer/stadsmissionen/kyrka/blivit bjuden av någon, äta det naturen bjuder på.
Vatten utan kort-köp av vatten med kontanter, offentliga toaletter, bäck, sjö, vattendrag, samla regnvatten.

Vart kan han ha sovit då?
-ute i skogen, buskage, härbärge (kräver identitet?), soprum, öde hus, ödeplatser, offentligtig toalett?
Citera
2017-06-08, 20:38
Medlem
NinaBes avatar
En Facebookgrupp med namnet "Hitta Patrik" har bildats.
Där diskuteras försvinnandet:https://www.facebook.com/groups/309599029461663/?pnref=story
Citera
2017-06-08, 21:04
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Rubrik justerad: efternamn tillagt.

/Moderator
Citera
2017-06-08, 22:24
Medlem
" Det senaste som hänt är att 2 st. i personalen på Mc Donalds i Köping har bekräftat att de haft en kille som har suttit och sovit inne i deras lokal ett par morgnar och senast igår förmiddag onsdag 7 juni. Utseende och klädsel stämmer och även hans tillstånd där han verkar vara i dåligt skick, väldigt trött och frånvarande och vill vara ifred. Det som var nytt för oss är att han hade solglasögon på sig.

Även en kvinna observerade vad hon sig tror vara Patrik sitta på busshållplatsen utanför Mc Donalds i tisdags 6 juni lite innan kl. 13, med samma uppfattning om hans utseende och tillstånd. Där var flera timmar mellan bussarna mot Skinnskatteberg denna dag för det var helgdag. Vi har kollat på bilder från bussens kamera och Patrik var inte med på bussen. Vi tror därför han satt kvar på hållplatsen när de andra gick på."

Detta skrev pappan i den gruppen som lagts upp på fb. För mig tycker jag att det är konstigt att dom ej hittat denna kille ännu (killen på McDonalds). För är han i så dåligt skick borde ju personerna som letar ha hittat denne kille oavsett om det är Patrik eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in