Citat:
Ursprungligen postat av
bonaquaaa88
Eftersom han hade ju inte använt sitt bankkort? Jag tror inte han har en massa kontanter på sig då han hade blivit rånad en gång enligt någon här som hade sommarjobbat med honom. Dessutom om han han hade skaffat sig livsmedel så lär ju någon övervakningskamera fångat honom och de har efterlyst efter honom lokalt plus nu finns han med i expressen etc.
Inte för att jag tror att det förhåller sig så, men det kan knappast uteslutas att han har livnärt sig på precis samma sätt som en del andra människor gör i det här landet, utforskar restaurangers och livsmedelsbutikers containrar, finns mycket ätbart att hitta.
Vatten finns på offentliga toaletter, bland annat så brukar kyrkor ha öppna toaletter, sannolikt inte kameraövervakade, och präster har tystnadsplikt vad jag känner till, inte omöjligt att någon inom kyrkan har förbarmat sig över honom och bjudit på mat och husrum. Det är inte olagligt att försvinna.
Vad jag tror är en annan sak, men det jag skriver är teoretiskt möjligt. Således inte ett mysterium hur P har kunnat hålla sig vid liv, om han nu har gjort det vilket vi alla hoppas.
Vad tycker du för övrigt om cykelteorin, kan vara svårt att cykla med vissa typer av väskor, särskilt om man har två sådana. Kan förklara varför väskorna lämnades där de hittades.