2017-06-06, 23:37
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Trams. Vad kommer dessa uppgifter ifrån, att AM skulle göra AG arvslös? Han gick ju själv till polisen pga "sin klump i magen" (som han efter erkännandet sket ut när han bad om att gå på dass.) Bra så.
Dessutom ärver inte barnbarn per se. AG har nåt ovanligt som inte kan och inte skall bytas mot pengar och det är heder. Kudos, yes.

Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Jättefint, då är alla frågetecken utsuddade. Nej, men du besvarade inte mina frågor? Pladdrar om postare?
Ett rätt fick du dock, och det är att respektera AM känslor.

Vad menar du med att jag inte besvarade dina frågor? Du ställde EN fråga om "var dessa uppgifter kommer ifrån?" Den har du fått besvarad när jag berättade för dig att det är uppgifter i tråden från andra postare. Svårt att förstå??

Jag hoppas att du inser det bisarra i att beskriva att ett minderårigt barn har "heder"? Ett rätt laddat begrepp som de flesta är förnuftiga nog att inte använda när det gälle unga barn idag.... Men det kanske också är svårt att förstå?
Citera
2017-06-06, 23:41
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Detta tycker jag är skumt (från Huvudprotokollet, Dialogförhör med JM). JM har "tjatat" på förhörsledarna om GMs obduktion.

J: Ja, har ni sett nån obduktionsrapport, jag vill gärna veta.
B: Nej, jag har inte sett nån. Jag sa det sist också, nej jag har inte sett den så jag vet inte. Du frågade om din pappa hade nå sjukdomar.
J: Ja
B: Och du trodde att han var döende
F: Allt sånt här kommer du få reda på sen.
J: Men jag måste veta nu
B: Vad förändrar det?
J: Det förändrar mycket för jag trodde att han var döendes för att han är döende
B: Och?
Det är ungefär som att hon vill ha verifierat att pappan var döende eftersom det då inte kan ha varit hon som dödat honom. - Å andra sidan kan det ju också ha varit ett barmhärtighetsmord - och då är det hon som avgör om bilan ska falla lite i förtid.
Citat:
Ursprungligen postat av JM
Han var döende. Hade jag velat döda han hade jag dödat han för 20 år sedan, inte när han låg döende.

Varför skulle jag vilja se en döende människa dö?

Hade det varit för 20 år sedan då kanske jag hade tyckt att han var värd och dö, men inte nu för att han var döende, förstår du. Han håller på och dö, han håller på tyna bort.

F: Var det här en barmhärtighetsgärning alltså?
J: Ja, det var det nog.
J: Fast min pappa var döende. Hans organ var slut, han luktade aceton. Hans organ var slut.

J: Jag skulle inte skicka någon annan och döda någon.
B: Okej. Utan?
J: Då skulle jag göra det själv.

B: Och vilka bestämmer då att man ska begå ett barmhärtighetsmord? Att det är dags och ta livet av honom?
J: Me!
Hon är bra på att få förhörsledarna att avvika från ämnet. - Nu var det ju inte bara pappan som skulle dödas. - Att hon inte är riktigt klok verifieras ofta under förhören med henne. - Hon är gränslöst vansinnig och därmed farlig.
Citera
2017-06-06, 23:42
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
I vilket land lever du? Snuten kommer inte alls på ett sånt larm. De som kommer är personalen på det äldreboende där larmet kommer ifrån,

Min farsa har ett sånt, 87 bast. Men har det inte på sig. Och jag tvingar honom inte.

Ursäkta OT. Jag följer tråden, men bara på avstånd.

Du verkar inte ha förstått vad för larm det pratas om. Det larm gamla människor bär på är inte det larm som nämns i det här sammanhanget. Det här är ett speciellt larm hotade människor bär på som direktlarmar till polisen. Alltså inte ett larm som kallar på vårdpersonal som du verkar tro.
Citera
2017-06-06, 23:42
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Kanske det men AM har säkert läst FUPet och har dragit sina egna slutsatser om olika saker. Det kan vara något annat.

Jag tycker inte heller att MRs förklaring håller riktigt. Framförallt känns den inte komplett och jag tror att den kan vara delvis missvisande och lögnaktig. Jag ska försöka sammanfatta mina tankar så snart jag lagat startsnöret till min dator.

Däremot tror jag inte att JM var i huset, åtminstone var nog inte MR medveten om något sådant. Då hade han sagt det.

Tror också att MR nog inte säkert vet om JM var med in. AM vet det inte - hade hon sett JM hade hon sagt det.
Men jag skulle också gissa att AM tror att JM är mer involverad i själva överfallet. Hon känner JM väl och tror också att hon kan varit med, hon har kanske inga bevis men hon hoppas att MR ska berätta. Vilket han kanske inte kan.
Senast redigerad av Solglittret 2017-06-06 kl. 23:51.
Citera
2017-06-06, 23:43
Medlem
Ren gissing. Vad tror ni hon & MR kommer få för straff?
Citera
2017-06-06, 23:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Kanske det men AM har säkert läst FUPet och har dragit sina egna slutsatser om olika saker. Det kan vara något annat.

Jag tycker inte heller att MRs förklaring håller riktigt. Framförallt känns den inte komplett och jag tror att den kan vara delvis missvisande och lögnaktig. Jag ska försöka sammanfatta mina tankar så snart jag lagat startsnöret till min dator.

Däremot tror jag inte att JM var i huset, åtminstone var nog inte MR medveten om något sådant. Då hade han sagt det.
Tror inte jag heller, däremot varit med och låst upp dörren med tanke på att hon fått insyn i nyckelgömman dagen innan, kör bil och dörren råkar stå på glänt så lägligt? Inte en chans. Frågan är isf varför han mörkar vissa partier gällande hennes agerande.
Sova i bilen? Hon såg ju konstig ut ända bort vid hemkomst sa AG.
Att MR råkade åka med som en vante tror jag inte på heller då han så strategiskt laddar mobilen. Han vill få det att låta som en nyck han inte alls var med på, vill minimera tonvikten på planering.
Citera
2017-06-06, 23:50
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymanonym1313

Min gissning:

JM = livstid. Som alternativ nr 2. = rättspsykiatrisk vård. Men inte dömd för mord på Aki.

MR = helt avgörande är hans ålder. Om < 21 år vid brottet kanske 10-12 år
Om > 21 år vid brottet sannolikt livstid alt 16-18 år, ev utvisning ovanpå detta.
Senast redigerad av Solglittret 2017-06-06 kl. 23:53.
Citera
2017-06-06, 23:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymanonym1313
487 år i en syrefattig kalkgruva.

Livstid på båda om han har åldern inne.
Citera
2017-06-06, 23:54
Medlem
Kallixs avatar
Läste i tråden att AM har barn-barns-barn. Är det storasyster till JM som kan bidragit till det?
Citera
2017-06-06, 23:55
Medlem
letsdoits avatar
Citat:

Känner samma sak och tycker inte riktigt att det här med de två knivarna har blivit ordentligt utrett (i vart fall har jag inte hittat någon mer utförlig redogörelse). - Så långt jag förstått ska JM ha medfört en vit plastpåse vari ska ha legat två knivar, ett par tunna svarta fingervantar samt en av MR:s tröjor. Plastpåsen ska ha placerats i baksätet på bilen - efter att JM medfört den från lägenheten och då haft den i sin väska. - Vad hände sedan, då? - Fick MR välja kniv, eller..? - MR har berättat att han först vid Arboga-rondellen fått veta vad han förväntades göra. - Eller var det där han fått se vad det fanns i plastpåsen? - Mycket av det här kan vara fråga om språkförbistring, och kanske en del också kan hänföras till dålig journalistik (har ofta förundrats över hur lite det skrivs och hur haltande sammandragen ofta är) och/eller MR:s drogrus.
Citera
2017-06-06, 23:56
Medlem
Citat:
Läste i tråden att AM har barn-barns-barn. Är det storasyster till JM som kan bidragit till det?

JM har ju barnbarn? Hennes äldre 2 döttrar har småbarn.
Citera
2017-06-07, 00:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Detta tycker jag är skumt (från Huvudprotokollet, Dialogförhör med JM). JM har "tjatat" på förhörsledarna om GMs obduktion.

J: Ja, har ni sett nån obduktionsrapport, jag vill gärna veta.
B: Nej, jag har inte sett nån. Jag sa det sist också, nej jag har inte sett den så jag vet inte. Du frågade om din pappa hade nå sjukdomar.
B: Och du trodde att han var döende
F: Allt sånt här kommer du få reda på sen.
J: Men jag måste veta nu
B: Vad förändrar det?
J: Det förändrar mycket för jag trodde att han var döendes för att han är döende
B: Och?
Det är detta parti jag menade, finns fler.
Hon har troligtvis nån störd tanke om att rättfärdiga sin handling, han ska ändå dö i hennes fantasivärld. Lägg det ihop med karmasnacket och kvasiFreud dvs hennes toksnack om att bara hon har rätt att döda pappa.
Nåt grandiost jävligt sjukt tror jag det är; playing God...
Senast redigerad av develi 2017-06-07 kl. 00:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in