2017-06-06, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Vi kan inte förbjuda dubbla medborgarskap hur som helst. I skatteavtalet med Tyskland finns regler för hur Tyska pensioner skall beskattas vid olika medborgarskap och man kan inte rycka undan mattan för inomEuropeiskt folk.

Däremot kan man behandla ekonomiska migranter från MENA mycket hårdare.

Nu väntar närmast tråkiga Demoskop och jag förutser att detta institut höjer siffran för SD från 17,3% till 17,6% men jag fattar inte att dom ligger så förbannat lågt, när till och med Regimens marionetter i SCB ger över 18%. "Something is wrotten in Denmark"
Hur medborgarskap tilldelas/förtjänas bestämmer vi själva till 100%.
Vem som är skattesubjekt var, styrs inte av medborgarskap utan var du har din hemvist och var du tjänar dina pengar.
Dubbelbeskattningsavtalens syfte är att undvika dubbelbeskattning för nämnda skattesubjekt.

SD måste öka takten til valet 2018, terrordåden ger vatten på kvarn. Skynda att mala!
2017-06-07, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag är en av dem som vill se ett radikalare SD eller radikalare alternativ än SD. Syftar du på mig som en som skriker? En gaphals?

Det som fick mig att jubla över SD till att vara lite mera kritisk var JÅ intervju i lördagsekot för flera år sedan när han planterade "öppen svenskhet" och att "individen själv ska avgöra om denne är svensk eller ej". Där håller jag inte riktigt med.

Därefter var det hela historien med MK, RJ, SDU och expo. Det väckte många frågor och sådde tvivel på allvar.

Det finns mer, men jag stannar där för stunden. Jag utesluter inte SD men de är inte lika självklara för mig som de var 2014. Gör det mig till en skränig gaphals?

Nej, du tillhör inte skaran av skrikhalsar som jag vänder mig till. Jag vänder mig snarare till de som har noll förståelse för det politiska spelet, noll förståelse för hur trögflytande politik är rent allmänt och noll förståelse för att "ut med packet-retorik" skrämmer bort den stora majoriteten väljare.

Jag själv är ca 1000% radikalare än vad SD är officiellt och skulle tex. helt vilja tömma landet på utomeuropeiska invandrare som inte arbetar, införa dödsstraff och förbjuda islam för att ge några exempel.

Jag förstår inte varför folk lägger så stor vikt vid "öppen svenskhet" och liknande utspel, det handlar om strategi och att maximera väljarantal, inget annat. Inofficiellt vill Åkesson, Karlsson, Söder och Jomshof tömma landet på muslimer och svartmusk lika mycket som vi vill. Hur kan man ens för en sekund tro annat?

Politikens tröghet är dock väldigt svår att greppa för den frustrerade SVP-falangen som vill att allt ska hända på en gång och helst igår. Denna väljargrupp är lika lågbegåvade som de vänsterextremister som slungar gatustenar, antänder bengaleldar och vrålar nazist-svin utan reflektion.

Politik och opinion(som denna tråd handlar om) är frustration från början till slut, ett beslut idag ger i bästa fall resultat om fem år.
Senast redigerad av AdHominem 2017-06-07 kl. 00:28.
2017-06-07, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Hur medborgarskap tilldelas/förtjänas bestämmer vi själva till 100%.
Vem som är skattesubjekt var, styrs inte av medborgarskap utan var du har din hemvist och var du tjänar dina pengar.
Dubbelbeskattningsavtalens syfte är att undvika dubbelbeskattning för nämnda skattesubjekt.

SD måste öka takten til valet 2018, terrordåden ger vatten på kvarn. Skynda att mala!

Jag vill minnas att vi inte kan beskatta vissa Tyska tjänstepensioner om man har Svenskt och Tyskt medborgarskap.

Men skit samma, vi kan omförhandla och jag erkänner det är kanske 10 år sedan jag jobbade med dessa frågor.
OJ denna dag har varit så multikulturell så jag mår inte riktigt bra. Hur kan Sverige ha blivit ett sådant skithål.
Jag hoppas faktiskt att lågkonjunkturen snart kommer för att straffa dom högfärdiga sossarna och den Humanitära stormakten, även om lågkonjunkturen drabbar mig själv också.
Ett stort och mäktigt SD blir också straffet för dom som drar Sverige i smutsen.
2017-06-07, 09:58
Medlem
Mycket trevliga siffror för SD när SCB senaste rapport visar upp de djupa undersökningen.
Detta är en mycket stor ökning på så kort tid som 3 år.

http://www.scb.se/contentassets/7e6e9ca7a1934944b7e71e5e62c5ad1c/partisympatier-i-valkretsar-maj-2017.pdf

Stockholms län
SD 4,5% Maj 2014 --> 10,3% Maj 2017

Uppsala län
SD 3,5% Maj 2014 --> 13,8% Maj 2017

Södermanlands län
SD 3,6% Maj 2014 --> 16,7% Maj 2017

Kronobergs län
SD 4,4% Maj 2014 --> 23,5% Maj 2017

Kalmar län
SD 3,6% Maj 2014 --> 15,7% Maj 2017

Ökningen är i stort sätt den samma i de flesta län.
Senast redigerad av Azimut68 2017-06-07 kl. 10:06.
2017-06-07, 10:29
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Eller så lurar de gamla rävarna M brallorna av SD. Vad tror du är troligast? Rävspel har dessutom en tendens att komma tillbaka och bita en i baken. Även vad gäller opinionssiffror..

Moderaterna verkar inte alls klara rävspel alls just nu då skulle de inte rasa mot botten. Batra är nog damen som får kvinnorna att byta parti. DEt går uselt i Stockholms kommun enligt Svd men jag kan inte läsa hur det går för Sd någon som har access?
2017-06-07, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdHominem
Nej, du tillhör inte skaran av skrikhalsar som jag vänder mig till. Jag vänder mig snarare till de som har noll förståelse för det politiska spelet, noll förståelse för hur trögflytande politik är rent allmänt och noll förståelse för att "ut med packet-retorik" skrämmer bort den stora majoriteten väljare.

Jag själv är ca 1000% radikalare än vad SD är officiellt och skulle tex. helt vilja tömma landet på utomeuropeiska invandrare som inte arbetar, införa dödsstraff och förbjuda islam för att ge några exempel.

Jag förstår inte varför folk lägger så stor vikt vid "öppen svenskhet" och liknande utspel, det handlar om strategi och att maximera väljarantal, inget annat. Inofficiellt vill Åkesson, Karlsson, Söder och Jomshof tömma landet på muslimer och svartmusk lika mycket som vi vill. Hur kan man ens för en sekund tro annat?

Politikens tröghet är dock väldigt svår att greppa för den frustrerade SVP-falangen som vill att allt ska hända på en gång och helst igår. Denna väljargrupp är lika lågbegåvade som de vänsterextremister som slungar gatustenar, antänder bengaleldar och vrålar nazist-svin utan reflektion.

Politik och opinion(som denna tråd handlar om) är frustration från början till slut, ett beslut idag ger i bästa fall resultat om fem år.

SVP falang har naturligtvis inget med saken att göra.De har lämnat partiet till överväldigande del för längesedan,och de var ytterst få till antalet från början.
Det handlar istället om partiets politik och ansvaret för de som kommunicerar och utformar den.
Jag anser..på relativt goda grunder..att partiets opinion långsiktigt tar stryk om man lägger sig för Moderaterna.Vidare så optimerar man inte röstutfallet genom att koncentrera sig på att vinna förortsmuslimers röster och stå och skrapa med foten i debatt och låta sig köras över av valfri sjuklöver i debatt efter debatt.
Att föredra Mattias karlsson framför Jimmie Åkesson som partiledare kan knappast anses vara kontroversiellt.Inte heller att vilja ha en mindre tillrättalagd politik..strategi eller inte.
Politik handlar om mera än positionsmässigt finesseri.
2017-06-07, 11:16
Medlem
Ördögs avatar
SD ökar kraftigt bland väljare med utländsk bakgrund
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-okar-kraftigt-bland-utrikes-fodda
Citat:
10,3 procent av kvinnor med utländsk bakgrund har störst sympati för Sverigedemokraterna. Det visar SCB:s partisympatiundersökning.

Sverigedemokraterna ökar kraftigt bland väljare med utländsk bakgrund. I maj 2014 hade partiet 1,6 procent bland utrikes födda kvinnor, idag är samma siffra på 10,3 procent. Bland män med utländsk bakgrund har partiet gått från 2,5 procent till 15,4 procent sen maj 2014.
Senast redigerad av Ördög 2017-06-07 kl. 11:43.
2017-06-07, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
Mycket trevliga siffror för SD när SCB senaste rapport visar upp de djupa undersökningen.
Detta är en mycket stor ökning på så kort tid som 3 år.

http://www.scb.se/contentassets/7e6e9ca7a1934944b7e71e5e62c5ad1c/partisympatier-i-valkretsar-maj-2017.pdf

Stockholms län
SD 4,5% Maj 2014 --> 10,3% Maj 2017

Uppsala län
SD 3,5% Maj 2014 --> 13,8% Maj 2017

Södermanlands län
SD 3,6% Maj 2014 --> 16,7% Maj 2017

Kronobergs län
SD 4,4% Maj 2014 --> 23,5% Maj 2017

Kalmar län
SD 3,6% Maj 2014 --> 15,7% Maj 2017

Ökningen är i stort sätt den samma i de flesta län.
Yes.

Eftersom PDF:en detaljredovisar partisympatier, vilket är något helt annat än "skattningen" a k a "om det vore val idag", bör man räkna om lite grann för att kunna ställa siffrorna för enskilda grupper i relation till de 18,4% som SCB menar skulle bli valresultatet.

För maj 2017 var partisympatin 13,5% medan skattningen var 18,4%. Man ska således multiplicera detaljsiffror ur tabellerna med x1,363. (Här kommer någon genast att inflika att det inte räcker och att vi på grund av inkompetensfaktor och SD-moms ska multiplicera med minst x2,0, helst x3,0%. Ta den diskussionen med någon som orkar höra, typ en toalettstol).

Här följer alltså partisympati x1,363 så att sifforna ska kunna jämföras med skattningen 18,4:

Kön

Region

Inrikes/utrikes födda, svensk/utländsk bakgrund

Med/utan barn

Inkomstskikt

Utbildningsnivå
2017-06-07, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Moderaterna verkar inte alls klara rävspel alls just nu då skulle de inte rasa mot botten. Batra är nog damen som får kvinnorna att byta parti. DEt går uselt i Stockholms kommun enligt Svd men jag kan inte läsa hur det går för Sd någon som har access?

Stockholms kommun

Moderaterna
nov 16 = 31,2%
maj 17 = 22,5%

SD
nov 16 = 5,4%
maj 17 = 7,3%

Centerpartiet
nov 16 = 6,9%
maj 17 = 12,5%
2017-06-07, 11:45
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-okar-kraftigt-bland-utrikes-fodda

Citat:
SD ökar kraftigt bland väljare med utländsk bakgrund

10,3 procent av kvinnor med utländsk bakgrund har störst sympati för Sverigedemokraterna. Det visar SCB:s partisympatiundersökning.

Sverigedemokraterna ökar kraftigt bland väljare med utländsk bakgrund. I maj 2014 hade partiet 1,6 procent bland utrikes födda kvinnor. Idag har 10,3 procent av kvinnor med utländsk bakgrund störst sympati för Sverigedemokraterna i riksdagen. Bland män med utländsk bakgrund har partiet gått från 2,5 procent till 15,4 procent sen maj 2014.

Själv är jag in invandrare med utländsk bakgrund som ska rösta på SD
Senast redigerad av idkidkidk 2017-06-07 kl. 11:48.
2017-06-07, 11:59
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
Stockholms kommun

Moderaterna
nov 16 = 31,2%
maj 17 = 22,5%

SD
nov 16 = 5,4%
maj 17 = 7,3%

Centerpartiet
nov 16 = 6,9%
maj 17 = 12,5%

Sd hade 6,64 i valet att det skulle vara 5,4 i november 2016 är orimligt.
C hade 4,88 och nu 12,5 det är fantastiskt.
2017-06-07, 12:34
Medlem
Vad hade SD för partisympati i mätningen innan denna? Oavsett nivå är det ju rätt troligt att riktningen är korrekt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in