2017-06-07, 06:24
Medlem
Grandiosos avatar
Ja, när en ångerfull MR bad om förlåtelse till det överlevande offret häromdagen
och detta offer då begärde att han berättade hela sanningen om vad som
hände den gången för att en förlåtelse skulle kunna vara möjlig så grunnade man lite
på vad hon egentligen menade där; hade han inte redan gjort det?
Men det handlar förstås om, insåg man till slut, att AM inte riktigt kan frigöra sig
från misstanken om att MR inte var den ende som var på plats när de blodiga illdåden utfördes.
Hon har en diffus minnesbild av ytterligare en gestalt. En gestalt som hon tyckte
sig ha fått en hastig skymt av allt medan den vilt huggande afghanen höll på som bäst.
Skymt av någon som uppehöll sig strax utanför sovrummet och begränsade sin
roll till att vara betraktarens. Någon som kontrollerade så allt gick som det skulle.
Någon som verkligen ville förvissa sig om att hon och maken fick sina liv utsläckta.

Hon var nog där ändå...hon kunde inte låta bli. Måste se efter. Den känslokylan
som krävdes för det fanns där. Och det visste mamman bara alltför väl.
Misstanken om detta fortsätter gnaga och kanske bara har vuxit sig allt starkare
med tiden och därför tror hon att afghanens sanning ännu inte är komplett.
Någonting är utelämnat, anar hon, den hämningslösa, hagalna dottern och
hennes direkta närvaro under det dödliga skeendet, som åskådare.

Mamman vill ha absolut visshet om denna sak men jag tror tyvärr inte hon kommer
att få det.
JM kan mycket väl ha infunnit sig i stugan och placerat sig för några ögonblick
där uppe utanför sovrummet. Utan att hennes lejde mördare nödvändigtvis behöver
veta om det. Eller är hur medveten som helst om den saken men förtiger just
den biten av någon anledning.

Att JM skulle ha stannat kvar hela tiden i bilen medan rysligheterna skedde och
fallit i sömn till och med, det låter inte helt sannolikt faktiskt.

Det togs med två knivar.
Som jag skrivit tidigare så utesluter jag inte möjligheten av att hon kan ha övervägt
att delta aktivt själv och då velat inrikta sig på en moder hon tyckte hjärtligt illa om,
men kommit att överge den tanken till slut.
Men hon kan mycket väl ha tillåtit sig att agera kallsinnig betraktare när
Granliden denna tidiga augustinatt hemsöktes av ond, bråd död.
Citera
2017-06-07, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, när en ångerfull MR bad om förlåtelse till det överlevande offret häromdagen
och detta offer då begärde att han berättade hela sanningen om vad som
hände den gången för att en förlåtelse skulle kunna vara möjlig så grunnade man lite
på vad hon egentligen menade där; hade han inte redan gjort det?
Men det handlar förstås om, insåg man till slut, att AM inte riktigt kan frigöra sig
från misstanken om att MR inte var den ende som var på plats när de blodiga illdåden utfördes.
Hon har en diffus minnesbild av ytterligare en gestalt. En gestalt som hon tyckte
sig ha fått en hastig skymt av allt medan den vilt huggande afghanen höll på som bäst.
Skymt av någon som uppehöll sig strax utanför sovrummet och begränsade sin
roll till att vara betraktarens. Någon som kontrollerade så allt gick som det skulle.
Någon som verkligen ville förvissa sig om att hon och maken fick sina liv utsläckta.

Hon var nog där ändå...hon kunde inte låta bli. Måste se efter. Den känslokylan
som krävdes för det fanns där. Och det visste mamman bara alltför väl.
Misstanken om detta fortsätter gnaga och kanske bara har vuxit sig allt starkare
med tiden och därför tror hon att afghanens sanning ännu inte är komplett.
Någonting är utelämnat, anar hon, den hämningslösa, hagalna dottern och
hennes direkta närvaro under det dödliga skeendet, som åskådare.

Mamman vill ha absolut visshet om denna sak men jag tror tyvärr inte hon kommer
att få det.
JM kan mycket väl ha infunnit sig i stugan och placerat sig för några ögonblick
där uppe utanför sovrummet. Utan att hennes lejde mördare nödvändigtvis behöver
veta om det. Eller är hur medveten som helst om den saken men förtiger just
den biten av någon anledning.

Att JM skulle ha stannat kvar hela tiden i bilen medan rysligheterna skedde och
fallit i sömn till och med, det låter inte helt sannolikt faktiskt.

Det togs med två knivar.
Som jag skrivit tidigare så utesluter jag inte möjligheten av att hon kan ha övervägt
att delta aktivt själv och då velat inrikta sig på en moder hon tyckte hjärtligt illa om,

Det kan ju vara så att hon stod i hallen beredd med den andra kniven om någon av föräldrarna lyckats fly för att se till att inte någon av dem kom längre än så. Tror inte heller att hon hade sinnesnärvaro att bara sitta i bilen och vänta medans en så viktig sak i hennes liv utfördes. Hon visste ju dessutom hur påtänd han var. Jag är helt övertygad om att hon var med i huset. Men det kommer vi aldrig att få veta för hon erkänner ju inte någonting och MR visste det säkert inte. Han tror nog att hon satt och sov. Hon måste varit snabb tillbaka till bilen den jävla häxan. Jag hoppas hon får ett helvete på Hinsan.
Citera
2017-06-07, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymanonym1313
Googlade precis fram en bild på UF nyss och ja, de liknar faktiskt:/
Citera
2017-06-07, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Min gissning:

JM = livstid. Som alternativ nr 2. = rättspsykiatrisk vård. Men inte dömd för mord på Aki.

MR = helt avgörande är hans ålder. Om < 21 år vid brottet kanske 10-12 år
Om > 21 år vid brottet sannolikt livstid alt 16-18 år, ev utvisning ovanpå detta.
Om han själv påstår att han är 25.....så döm honom därefter!
Citera
2017-06-07, 07:35
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Det togs med två knivar.

Som jag skrivit tidigare var det väl så att knivarna köptes i ett trepack? Eller har jag fattat detta fel?
Så det skulle kunna vara en oplanerad detalj med två knivar.
Den andra kniven skulle också helt enkelt kunna ha varit en reserv ifall en kniv skulle tappas bort i mörkret på väg till stugan.
Den skulle också kunna ha varit en del i en "plan B" att iscensätta ifall dådet skulle ha misslyckats totalt.
Citera
2017-06-07, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Om han själv påstår att han är 25.....så döm honom därefter!

Men han påstår ju nu att han är född 960108 och har tydligen lyckats få någon sorts identitetshandling från Iran som ska verifiera det.

När han åkte in i Kroatien visade han papper på att han var född 940108 och väl i Sverige Malmö ändrade han sig o sa sig vara född 980108 för att kunna räkna sig som ekb.
Citera
2017-06-07, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Som jag skrivit tidigare var det väl så att knivarna köptes i ett trepack? Eller har jag fattat detta fel?
Så det skulle kunna vara en oplanerad detalj med två knivar.
Den andra kniven skulle också helt enkelt kunna ha varit en reserv ifall en kniv skulle tappas bort i mörkret på väg till stugan.
Den skulle också kunna ha varit en del i en "plan B" att iscensätta ifall dådet skulle ha misslyckats totalt.

Man har inte kunnat visa något kortköp av de misstänkta på det 3pack knivar som Willys just då sålde.
Citera
2017-06-07, 08:11
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Wenna: Bestämmer du över dem?
- Nej, jag är alldeles för snäll.
Hon lever ju i en parallell universum .
Jag fan börjar tycka att hon gör allt omedvetet
I hennes huvud är allt guld och gröna skogar
Citera
2017-06-07, 08:50
Medlem
En medåtalads vittnesmål har inte stort bevis värde en Silbersky.
Citera
2017-06-07, 08:52
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Hur ska man tolka att mamman och systern med familj fick flyttas runt i såväl Sverige som ute i Europa? Systern har fortfarande polislarm. Jag blir inte riktigt klok på det. (Vad innebär polislarm?)
Man kan väl tolka det som att JM har många kriminella kontakter som kan utföra uppdrag åt henne.
Det är kanske inte bara ett eller två av hennes barn och hennes svärsom som utför hennes smutsiga uppdrag.
Citera
2017-06-07, 08:56
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Oj, hon skulle bli mer kränkt och arg än någonsin om man dristade sig till att vilja ha
hennes perfekta hjärna undersökt på det viset. Det skulle krävas flera man för att hålla
henne på britsen så man kunde få in henne i den där så kallade magnettunneln för att
ta bilder. Eller får man lura i henne ett par stycken benso först så hon blir lugn och hanterlig.
Den här kvinnan gör man inte som man vill med...

Men visst fanken behöver hon genomgå noggranna undersökningar både på det ena
och andra området. Man kan kolla hennes knäskålar också förresten så hon inte har
nåt vatten där..."Jag har fått vatten i knät, ska jag söka hjälp?" https://www.1177.se/Vastmanland/Stall-en-anonym-fraga/Fragor/Jag-har-fatt-vatten-i-knat-ska-jag-soka-hjalp/

Om man nu mot förmodan skulle påträffa en hjärntumör eller det andra du tar upp,
frontallobsdemens, skulle det kunna innebära att hon då inte anses ansvarig
för sina handlingar och därmed blir det inte heller möjligt att döma henne?
Inte ens till rättspsykiatrisk vård?
Kan promenera ut från domstolen som en fri kvinna igen, redo för "nya tag"?

Ps. Det kanske ändå är allra bäst att avstå från någon magnetröntgen så att man inte
riskerar något så förfärligt...

Nen, nej, nej inte förklara JM icke ansvarig - det vill vi inte!
Ja man kanske ska låta bli att titta in i skallen som du säger...
Men det är onekligen jättespännande hur det ser ut där inne hos JM!
Citera
2017-06-07, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Man har inte kunnat visa något kortköp av de misstänkta på det 3pack knivar som Willys just då sålde.

Dom har nog köpts tidigare. MR kände igen dom från JMs kök så han tog den som han visste var störst och vassast. JM visste nog att det var viktigt att MR fick en kniv han var bekväm med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in