2017-06-07, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Jo dom är lika!

Googlade precis fram en bild på UF nyss och ja, de liknar faktiskt:/
Citera
2017-06-07, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Att GH skulle lämna Sverige var bestämt före mordet (hans mor var sjuk). - "...inte hittade huset" syftar på ett annat hus dit man bl.a. levererat kläder (och dit även JM&Co levererat div. möbler mm den 2 aug (dagen före morddagen). - De hemliga avlyssningarna + förhören med GH ger också en hel del som verifierar MR:s utsaga + även mastuppkopplingarna.

Till detta kommer JM:s obefintliga alibi, hennes lögn direkt hon kom hem till AG, och - inte minst - även här de hemliga avlyssningarna som utan tvekan binder JM till dådet. Lägg härtill alla lappar där det klart framgår att JM inte bara är ute efter att skydda MR utan främst sitt eget skinn. - MR får absolut inte tala om att hon har varit med; han ska tänka på alla hennes barn som inte klarar sig utan henne, han ska hålla käften, svara att han inte minns; att de var på väg till K-holm, osv.

Och om man tänker efter: Varför skulle MR (och GH!) vilja döda JM:s föräldrar? - Skulle MR få bo kvar i lägenheten då - vilket ju är en av JM:s tokförklaringar?

Ja, min faktakoll är ännu otillräcklig bla vad gäller spaning och förhör med GH. Att det redan var bestämt att han skulle lämna Sverige gör honom däremot till en lämplig medbrottsling. Bra för honom dessutom att få extra guld då.

Att Google Translate skulle gällt ett annat hus är väl bara ett påstående från MR? Om det ligger något i det jag säger måste han ju ljuga på den punkten.

Jag tänker att JM kanske körde MR till jobbet och sedan körde framför och visade vägen för GH som körde Touranen åt den packade MR. Väl framme gick JM och öppnade dörren varefter hon åkte hem.

Dådet utfördes och kniven, som även GH hållit i, dumpades på en annan plats än den MR uppgett. MR och GH återvänder. Skulle vilja säga att GH klev av på annan plats varefter MR tog Touranen till kontoret etc. men möjligen var MR för onykter (?).

Får tiderna att gå ihop lite bättre och förklarar den märkliga slumpen med bilutflykten.
Citera
2017-06-07, 01:31
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymanonym1313
Googlade precis fram en bild på UF nyss och ja, de liknar faktiskt:/
Här ser man att hon är rätt lik sin syster. Samma mörka drag. Mannen till vänster är Göran: https://smab.imgix.net/2016/1114/1bf/1bfa0d5a-8e3f-4ff8-ac80-57fd77920413/1/preview.jpg?w=1800&fit=clip&auto=format,compress&c s=tinysrgb&crop=faces&ixlib=imgixjs-3.0.4

Från denna artikel: http://www.ekuriren.se/jobbpengar/duktiga-foretagare-prisade/
Citera
2017-06-07, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Här ser man att hon är rätt lik sin syster. Samma mörka drag. Mannen till vänster är Göran: https://smab.imgix.net/2016/1114/1bf/1bfa0d5a-8e3f-4ff8-ac80-57fd77920413/1/preview.jpg?w=1800&fit=clip&auto=format,compress&c s=tinysrgb&crop=faces&ixlib=imgixjs-3.0.4

Från denna artikel: http://www.ekuriren.se/jobbpengar/duktiga-foretagare-prisade/

Fan gjorde ont i ens hjärta att se pappans leende. Såg även hennes barn på ena dottern amandas FB.
Omslagsbilden. JM's småbarn Usch fan
Citera
2017-06-07, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tror du att en kvinna som bestämt sig för att göra sin dotter arvlös och säger upp dotterns boende - redan innan allt förfärligt hände henne - och som idag uppger att hon aldrig kommer att förlåta JM och aldrig vill umgås med henne igen - älskar sin dotter?

Varför hon påstår att hon älskar JM verkar mer ligga på ett behov att att säga så eftersom moderskärleken anses vara starkast av allt, men antagligen är det inte sant att hon i dag skulle älska sin vuxna medelålders dotter efter det som skett. Hon kanske älskar JM som hon var när hon var barn?
Sannolikt avskyr och hatar Anki JM idag - med all rätt antagligen, inte visar hon några tecken på kärlek inte.

Vilket konstigt inlägg,har du inte ens ett litet uns av sunt förnuft?
Har man två döttrar,och man hjälpt en av dem väldig mycket ekonomisk,så självklart vill man se till att det skall bli rättvist mellan barnen.
Är inga konstigheter med att AM skrev upp belopp som JM fått under årens lopp,hon ville naturligtvis att det skulle bli rättvist i slutändan mellan de två döttrarna,så tänker de flesta föräldrar.

I Sverige går det inte att göra barn arvlösa,de har alltid rätt till sin laglott,men har något av barnen fått mycket ekonomisk hjälp,gåvor och annat,så räknas det som förskott på arvet när föräldern avlider.

Du har skrivit så många inlägg som misskrediterar offren,till viket syfte?
Att vi skall sitta här och döma AM för hur hon älskar/älskar inte sin dotter,men hatar henne för det hon gjort,vem är du att döma det?
Att hon är avundsjuk på sin egen dotter,jaha,var har du hört det?
Är nog ett fåtal,om ens någon som blivit utsatt för mordförsök av sitt eget barn här i tråden,och att då komma med kritik om hur hon skall vara efter denna chocken blir helt absurt.

Du talar dig varm för barnperspektivet,men då borde du verkligen förstå att alla barn har rätt att bli lyssnade på, oavsett om de är fem eller tolv år,och sedan får vuxna utvärdera vad det är de säger.
Att man inte lyssnade till barn förr är en tragedi,idag vet vi hur viktigt det är att lyssna till barnen,och vad de har att säga,de är klokare än vi tror.

Ja,det är ett gäng här i tråden som till varje pris försöker baktala AP,GM och AM som är brottsoffer,och jag har noterat att det blivit fler allt eftersom rättegången fortskrider,och det är så jäkla tröttsamt.
Börjar likna "En dåres försvarstal" här i tråden,och inte bara från Johanna i hennes förhör.
Vi är så många som följer tråden och inte ens ids svara på era inlägg,då er endaste agenda tycks vara att offren förtjänar sitt öde,,,.Tror ni på allvar att vi som läst fup,och följer rättegången skulle ändra uppfattning och helt plötsligt tro att Johanna är utsatt för en konspiration med era inlägg?

Rättegången fortskrider,och vem vet,kanske kommer fram något graverande som gör att jag ändrar uppfattning,men idiotier här i tråden gör det inte.

Beundrar er som tålmodigt sedan tråden startades kommit med mycket fakta,teorier,sammanfattningar mm.
Citera
2017-06-07, 02:37
Medlem
Solglittrets avatar
[quote=vigusa|60928314

Du har skrivit så många inlägg som misskrediterar offren,till viket syfte?
Att vi skall sitta här och döma AM för hur hon älskar/älskar inte sin dotter,men hatar henne för det hon gjort,vem är du att döma det?
Att hon är avundsjuk på sin egen dotter,jaha,var har du hört det?
Är nog ett fåtal,om ens någon som blivit utsatt för mordförsök av sitt eget barn här i tråden,och att då komma med kritik om hur hon skall vara efter denna chocken blir helt absurt.

Du talar dig varm för barnperspektivet,men då borde du verkligen förstå att alla barn har rätt att bli lyssnade på, oavsett om de är fem eller tolv år,och sedan får vuxna utvärdera vad det är de säger.
Att man inte lyssnade till barn förr är en tragedi,idag vet vi hur viktigt det är att lyssna till barnen,och vad de har att säga,de är klokare än vi tror.

Ja,det är ett gäng här i tråden som till varje pris försöker baktala AP,GM och AM som är brottsoffer,och jag har noterat att det blivit fler allt eftersom rättegången fortskrider,och det är så jäkla tröttsamt.
.[/QUOTE]
-----------------------------------------------------------------------------------
Alltså allvarlig jag förstår inte vad du skriver!

Jag har aldrig påstått eller skrivit att Anki skulle vara avundsjuk på JM! Var får du det ifrån? Källa!

Inlägget du citerar är ett svar till en postare som påstod att Anki älskar sin dotter. Jag tycker att det är helt osannolikt att älska någon som gjort mot Anki vad JM gjort. Det var därför jag spekulerade i om Anki kunde mena att hon älskade JM som barn. Dessutom har Anki uppgett att hon aldrig kommer förlåta JM, vilket jag tycker är en normal reaktion.

Jag skrev "sannolikt avskyr och hatar Anki JM idag - med all rätt."
Jag tycker det är rätt rimligt att man avskyr och hatar någon som försökt döda en och dödat ens make. Anki är inte så gammal - hela hennes liv är förstört, JM har tagit ifrån henne allt. Hur skulle hon eller någon kunna låta bli att hata den som gjort detta?

Ja jag talar för att man ska vara rädd om minderåriga barn, speciellt i denna cirkus. En minderårig ska inte användas som ett slagträ mellan vuxna som hatar och har mördat. Han har berättat sanningen för polisen om att hans mamma var borta under mordkvällen. Det är helt rätt - han ska berätta och tala sanning i det som är viktigt. Hans uppgifter i polisförhör är betydelsefulla och kan användas av åklagaren.

Nu vill dock mormors målsägarbiträde att han också ska lämna vittnesmål om att hans mamma bett honom ljuga. Mormors målsägarbiträde försöker övertyga rätten om att hans vittnesmål mot hans mamma ska användas. Ett vittnesmål som inte har någon betydelse för domen. Men han kommer hela sitt liv få bära med sig att han vittnade mot sin mor trots att han inte behövde.
Varför ska denne gosse behöva utsättas för detta? Han kanske säger att han vill det nu, men om ett halvt år ångrar han sig. BARN gör så, de utvecklas och förändras. Det är vi vuxna som ska skydda barnen från att fatta beslut och göra saker som de kanske kommer ångra och tyngas av.

Jag förstår verkligen inte vad du menar eller varför du skriver som du gör. Jag hoppas att du tänker efter och inser att du har väldigt fel.
Senast redigerad av Solglittret 2017-06-07 kl. 03:08.
Citera
2017-06-07, 02:51
Medlem
Citat:
-----------------------------------------------------------------------------------
Alltså allvarlig jag förstår inte vad du skriver!

Jag har aldrig påstått eller skrivit att Anki skulle vara avundsjuk på JM! Var får du det ifrån?

Jag skrev "sannolikt avskyr och hatar Anki JM idag - med all rätt."
Jag tycker det är rätt rimligt att man avskyr och hatar någon som försökt döda en och dödat ens make. Anki är inte så gammal - hela hennes liv är förstört, JM har tagit ifrån henne allt. Hur skulle hon eller någon kunna låta bli att hata den som gjort detta?

Ja jag talar för att man ska vara rädd om minderåriga barn, speciellt i denna cirkus. En minderårig ska inte användas som ett slagträ mellan vuxna som hatar och har mördat. Han har berättat sanningen för polisen om att hans mamma var borta under mordkvällen. Det är helt rätt - han ska berätta och tala sanning i det som är viktigt. Hans uppgifter i polisförhör är betydelsefulla och kan användas av åklagaren.

Nu vill dock mormors målsägarbiträde att han också ska lämna vittnesmål om att hans mamma bet honom ljuga. Mormors målsägarbiträde försöker övertyga rätten om att hans vittnesmål mot hans mamma ska användas. Ett vittnesmål som inte har någon betydelse för domen. Men han kommer hela sitt liv få bära med sig att han vittnade mot sin mor trots att han inte behövde.
Varför ska denne gosse behöva utsättas för detta? Har kanske säger att han vill det nu, men om ett halvt år ångrar han sig. Barn gör så, de utvecklas och förändras. Det är vi vuxna som ska skydda barnen från att fatta beslut och göra saker som de kanske kommer ångra och tyngas av.

Jag förstår verkligen inte vad du menar eller varför du skriver som du gör. Jag hoppas att du tänker efter och inser att du har väldigt fel.

Nej,helt uppenbart talar vi olika språk,så det är ingen ide att föra vidare dialog.
Nu tar vi nya tag,skall bli intressant att höra vad Johanna har att förtälja imorgon.
Citera
2017-06-07, 03:03
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Nej,helt uppenbart talar vi olika språk,så det är ingen ide att föra vidare dialog.
Nu tar vi nya tag,skall bli intressant att höra vad Johanna har att förtälja imorgon.

Nej så lätt slinker du inte ur dina anklagelser! Antingen ber du om ursäkt och erkänner ditt misstag eller så går vi igenom det du skrivit - du har skrivit en jättelång inlaga som borde tagit lång tid att tänka över och formulera. Att försöka avföra det med JMs kommentar att "vi tar nya tag"är nästan lika dumt som i JMs fall. Går du ut och skriver en massa anklagande dravel som du sedan inte kan verifiera så får du nog inse att du inte bara kan avfärda ditt jättelånga felaktiga inlägg.

Börja med att ange källa till att jag sagt att Anki är avundsjuk på JM.
Följ upp med varför jag skulle tycka det vara fel om Anki hatar JM.
Lägg till med fakta om att jag skulle baktala AP- jag gissar att du menar Aki - varför i hela fridens namn skulle någon baktala honom? Eller den stackars mördade Göran? Han var känd som lågmäld och snäll - jag har skrivit tidigare att det är osannolik att tro på JMs uppgifter om sex-övergrepp från GM.
Eller Anki som beundransvärt står upp för sin sak skadad i rättssalen!

Så vad i helvete menar du egentligen. Vänligen förklara dig!
Om du inte gör det hoppas jag att du lämnar tråden med dina lögner.
Senast redigerad av Solglittret 2017-06-07 kl. 03:17.
Citera
2017-06-07, 04:20
Medlem
fiatigerliljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Hur ska man tolka att mamman och systern med familj fick flyttas runt i såväl Sverige som ute i Europa? Systern har fortfarande polislarm. Jag blir inte riktigt klok på det. (Vad innebär polislarm?)

Har ingen erfarenhet av polislarm, men jag undrar om det kanske kan ha att göra med JM:s mellanhavande med en brottsorganisation hon nämner ett flertal gånger i förhören, nämligen BC. Som med allt annat hon kokar ihop kan det mycket väl vara så att det är sig själv hon speglar när hon beskyller andra i familjen för att ha samröre med dem. Det är kanske så att hon inhandlat narkotika och "tjänster" från BC (t ex misshandeln av flyktingpojkarna på sexfilmen och mordet på Aki)?? I förhören där hon försöker övertyga polisen att det är DB och svärsonen som mördat GM beskyller hon dem också för att ha kopplingar till Black Cobra---hon säger att de åkte till dem för att knarka efter det att de mördat GM:

Citera
2017-06-07, 04:40
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Verkar faktiskt inte vara så lika till sättet heller, glädjande nog.
Systern verkar leva ett ordnat liv med man och två barn. Företaget hon hade ihop med GM såldes med god vinst.
JMs kaos likt en allt snabbare snurrande tromb verkar skilja sig mycket från systerns liv.

Undrar lite stillsamt om det kan finnas en rent medicinsk förklaring till tromben som ju onekligen snurrat över alla breddar sista 2 åren. Frontalloben är styrorgan för att hämma normbrytande beteende. Om frontalloben kopplas ur blir personen hämningslös ex. frontallobsdemens.

Kan JM lida av något sådant? Kanske inte just frontallobsdemens men en tumör?
Sökt runt och hittade endast ett enda fall där en man i USA dödade hela sin familj utan synbar orsak och sedan sig själv - han visade sig ha en hjärntumör.

Hoppas någon gör en magnetröntgen av JMs huvud innan man stoppar undan henne i något fängelse. Och den stora psyk.undrrsökningen förstås.
Oj, hon skulle bli mer kränkt och arg än någonsin om man dristade sig till att vilja ha
hennes perfekta hjärna undersökt på det viset. Det skulle krävas flera man för att hålla
henne på britsen så man kunde få in henne i den där så kallade magnettunneln för att
ta bilder. Eller får man lura i henne ett par stycken benso först så hon blir lugn och hanterlig.
Den här kvinnan gör man inte som man vill med...

Men visst fanken behöver hon genomgå noggranna undersökningar både på det ena
och andra området. Man kan kolla hennes knäskålar också förresten så hon inte har
nåt vatten där..."Jag har fått vatten i knät, ska jag söka hjälp?" https://www.1177.se/Vastmanland/Stall-en-anonym-fraga/Fragor/Jag-har-fatt-vatten-i-knat-ska-jag-soka-hjalp/

Om man nu mot förmodan skulle påträffa en hjärntumör eller det andra du tar upp,
frontallobsdemens, skulle det kunna innebära att hon då inte anses ansvarig
för sina handlingar och därmed blir det inte heller möjligt att döma henne?
Inte ens till rättspsykiatrisk vård?
Kan promenera ut från domstolen som en fri kvinna igen, redo för "nya tag"?

Ps. Det kanske ändå är allra bäst att avstå från någon magnetröntgen så att man inte
riskerar något så förfärligt...
Senast redigerad av Grandioso 2017-06-07 kl. 04:58.
Citera
2017-06-07, 05:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Sonen misskrediterar JM? Det var en väldig konstig tolkning av saken. Han har berättat vad han varit med om, sanningen. Är det att misskreditera JM?
Och du verkar inte ha hängt med så bra. AM (AG:s mormor) ÄLSKAR sin dotter, sa hon i rätten, inte hatar.
AG misskrediterar JM.
Fick du nån förklaring?
Såg bara en konstig kontring om att Anki tänkte göra JM arvlös, en lögn alltså.
Citera
2017-06-07, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag tolkar talet om den döende Göran som en av många dimridåer. Oberoende av Görans hälsotillstånd så försöker JM bara byta fokus i samtalet. Som så ofta.

Här är ett annat exempel från i måndags, 5/6 i tingsrätten:

"JM: Som jag ser det är det enbart en del av den psykiska tortyr som åklagarna utsatt både mig och mina barn för. Så ni får gärna förklara nu varför jag inte får skicka dom breven.
Åkl: Det är inget som hör hemma i det här förhöret. Det får vi ta i ett annat sammanhang.
JM: Jag vill gärna ha ett svar, så jag vill läsa upp brev här från mina barn.
Domaren: Nej, nej, nu är det förhör med dig, du kan inte avkräva åklagaren om några besked nu. Det kan du ta via din försvarare."

Även i tingsrätten försöker JM ta kontroll. Domaren ser vad som pågår. Kan det vara så att han har sett manipulativa psykopater tidigare?
Tänk vilket skämt en domstolsförhandling skulle bli om en åtalad tilläts leda förhandlingen i vilken riktning som helst...

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/arbogakvinan-nekas-läsa-upp-brev-i-rättssalen-bryter-ihop-3919591

Man kan undra vad Hikes strategi var med de frågor som hon ställde till MR i måndags? Kanske finns det ingen annan plan än att sprida rök och dimma? Kanske hoppas hon att AGs vittnesmål inte spelas upp och att JM hävdar att hon var hemma hela kvällen? Kan det lyckas? Jag tvivlar…
En möjlighet är att Hikes inte vet vad JM kommer att säga och måste hålla alla vägar öppna. Jag tror att JM överraskar sig själv lika mycket som hon överraskar oss när hon t.ex. säger att hon ångrar sig eller att om någon ska mörda hennes pappa så är det hon. Alternativet att det skulle vara genomtänkta uttalanden kan jag inte få ihop.

Är det psykisk tortyr att hålla en misstänkt mördare inlåst under förundersökningen? Kanske, men alternativet vore ett hot mot rättssäkerheten. Speciellt med misstänkta som vill och kan skapa vilken sanning som helst, med eller utan post-it. Kan det finnas någon som går på JMs föreställningar och ser henne som offer i det här dramat?

Ordvalet är ju intressannt. Vardet inte tortyr hon använde också när inte Aki svarade på sms?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in