2017-06-04, 20:07
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FaceMorph
Håller han på med en Jonas Inde light, eller som Sven Hagströmer hade sagt: En karaktärsharakiri? Har alltid gillat Birro som person men i samma stund som han nämnde kommunister och ultrafeminister som hans värsta fiender outade han vilken typ av åsikter och folk han sannolikt omger sig med privat. Att han är trött på all politisk korrekthet och jante det förstår jag; men det är bara inavlade högerextrema från landsorter som ser kommunister och feminister i varenda hörn.

Precis, han verkar ta deras kärlek som något slags bevis att det han skriver faktiskt skulle passa på en seriös nyhets-site eller i en dags/kvällstidning. Att han stolt kan visa upp 4K likes på Facebook på en text han nu upprepar efter vartenda terrordåd imponerar inte på någon ansvarig utgivare någonstans. I varje text så kräver han någon form av odefinierat agerande, han vet själv inte vad och det är tydligt framkommande ju mer han upprepar sig. Han för ingen debatt, han har inga svar, han vet ingenting. Men svansen av dårar fyller själva i mellan raderna, det är ju bara att läsa i kommentarerna var de står. Och det är enbart SD-svammel som florerar där. Ger inte ett skit med andra ord.
Citera
2017-06-05, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finkelsten
Är du en av personerna han träffande beskriver? Din fixering vid honom tyder ju på att det kan vara så. Vad som skulle vara galet med att reagera på vänsterliberalers mobbning förstår jag inte, men ni är i en sån bubbla att ni inte förstår vilka vidriga as ni är. Det är bara att hoppas att räkenskapens dag är nära...

Nu får du inte börja gråta: Men det är faktiskt så att man kan kritisera och förundras över någons förfall utan att vara vare sig vänster eller i någon bubbla. För egen del reagerar jag när någon börjar tappa koncepten och jagar spöken i skuggorna. Jag uppskattar att andra tycker och tänker annorlunda än mig, såväl vänster som höger. Hur ligger det till själv på den punkten?
Citera
2017-06-05, 11:11
Medlem
Och mitt i den här ekonomiska ruinen tar den urfattige poeten en weekend i Köpenhamn för att lyssna på en konsert med the Mission. Måste vara skönt att komma från alla:
Citat:
kommunister, idioter, ultra-femnister och resen av er som är här inne och trakasserar mig
Citera
2017-06-05, 12:06
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blixtvikaren
Och mitt i den här ekonomiska ruinen tar den urfattige poeten en weekend i Köpenhamn för att lyssna på en konsert med the Mission. Måste vara skönt att komma från alla:

Var hittar du den infon? Helt sjukt ifall det stammer men inte sarskillt forvanande. Mackan anvander sina barn och sin "motarbetad av etablissemanget"-retorik for att fa sina foljare att betala en konsert och en resa. Fint av dig Marcus. Huzzler delux.
Senast redigerad av MonkMan 2017-06-05 kl. 12:10.
Citera
2017-06-05, 17:15
Medlem
MonkMans avatar
Japp, Birro pa resa och gig i Kph i helgen, ser otroligt nojd ut pa Insta. Den mannen alltsa...
Citera
2017-06-06, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finkelsten
Är du en av personerna han träffande beskriver? Din fixering vid honom tyder ju på att det kan vara så. Vad som skulle vara galet med att reagera på vänsterliberalers mobbning förstår jag inte, men ni är i en sån bubbla att ni inte förstår vilka vidriga as ni är. Det är bara att hoppas att räkenskapens dag är nära...
Driver du? Birros största ärkefiende heter vad jag vet Nasrin Sjögren och är med i SD och det finns ett par personer till kring henne. Finns minst lika många som är höger som är kritiska mot Birro som vänster. Oavsett politisk åsikt så gillar många människor helt enkelt inte när narcissister och psykopater upphöjs till ideal för mänskligheten (och lurar "vännerna" på både pengar och fruar).
Citera
2017-06-08, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SacrumBellum
(och lurar "vännerna" på både pengar och fruar).

You want to elaborate on that?
Citera
2017-06-08, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blixtvikaren

Inte förvånande, det är väl så han brukar göra. Tigga ihop lite pengar och sen dra utomlands. Fast det brukar väl vara Italien och fotboll i första hand. Undrar just vilka kommunister och feminister som bryr sig om vad Marcus Birro håller på med, han retar väl upp folk i största allmänhet som har svårt för narcissister. Har inte så mycket med politiken att göra.
Citera
2017-06-09, 21:15
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Frågan är väl snarare: varför får Birro inga jobb och vilka krafter är det som styr detta?

För att han är symbolen för självömkan. Birro har gåvan att nu kunna skriva om vad som men som slutkläm kommer det alltid att handla om Birro själv. Nu har han väl då fått en andra andning genom att vara så icke-PK så möjligt men även här kommer detta ju fram ständigt att det nu i slutändan är mest synd om Birro själv.
Citera
2017-06-10, 08:14
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Va? Han refererar till det vänsterpack som spyr sitt hat över honom. Och det gör han helt rätt i.

Det är precis dessa grupper som avses när vi talar om "det goda hatet".

Pratar vi om den store skalden som själv en gång i tiden var allt vad göteborgsvänster innebär?

Jag håller inte hans tidigare åsikter emot honom men för att vara "författare", dvs att generera sin inkomst genom sin verbala förmåga, OCH känslig poet så borde väl texten vara MYCKET elegantare? Man kan göra en förödande poäng utan att tala till pöbeln på pöbelns vis (se tidigare nämnda skribenter i tråden).

Tyvärr har inte Marcus intelligensen till detta och sätter ist på sig offerkoftan för att folk sa något han inte höll med om.Han gick från att drömma om tranströmer till att förkroppsliga Stefan & Krister vilket jag dock förstår svider litegrann men It's all his own making Tyvärr...

Den goda kristna mannen och store skalden ska nog bara sitta ner i den där jävla båten och inte vara så förbannat uppmärksamhetstörstig. Men det vet ju du också (jag utgår självklart från att du faktiskt har kunskap i ämnet och inte bara är en av Marcus dickridaz)
Senast redigerad av Littlepaw13 2017-06-10 kl. 08:16.
Citera
2017-06-12, 16:37
Medlem
Nu gråter Birro ut i Aftonblaskan och "tar avstånd" från SD en gång för alla: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/RVb0J/marcus-birro-jag-har-aldrig-varit-sverigedemokrat/promo

Någon som har Aftonbladet Plus och kan förtälja vad som står bakom betalväggen?

Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
You want to elaborate on that?
http://aletheia.se/2015/07/04/marcus-birro-i-forhallande-med-sd-politikers-fru/
http://aletheia.se/2015/07/09/birros-sanning/

Han skröt dessutom om otroheten i samma Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/mmRKL/marcus-birro-har-forlovat-sig-med-karleken

Citat:
Han minns tillbaka på parets första dejt, en kväll när han satt hemma och kollade på Italienska melodifestivalen.

– Jag satt hemma och kollade på det och så frågade hon om hon fick komma och hälsa på. Och så fick hon det, och då upptäckte vi till vår bekymrade förfäran och förtjusning att vi var väldigt kära i varandra, säger han.

Där har ni er "martyr": en alkis som inte kan hålla kåldolmen i styr och tigger om pengar för att åka på konserter i utlandet samt viker ut sig för massmedia lika fort som han gnäller på att grannarna i de andra våningarna på Södermalm saknar kontakt med verkligheten. Är det någonting man möjligen kan klaga på är att det att inte alla Kinnunens kamrater erbjudit sig att gå hem till Birro och konfrontera idioten. Skulle han nog bokstavligt talat kissa på sig som den urtypiske betahanne han är.

Det är inte första gången Birro varit otrogen och ni som fortfarande gillar tokskallen kan ju fundera på vad ni skulle göra om det nästa gång är er flickvän eller fru han "erövrar" i sin narcissistiska brist på känsla för vuxet ansvar om både pengar och relationer. Alla vettiga människor från sverigedemokrater till Birros vänsterkompisar i etablissemanget håller honom på en armlängds avstånd. Finns det någon förmildrande omständighet är det att han antagligen lider av en personlighetsstörning, men han är ju inte psykotisk för det utan fortfarande ansvarig för sina handlingar.
Citera
2017-06-12, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SacrumBellum
Nu gråter Birro ut i Aftonblaskan och "tar avstånd" från SD en gång för alla: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/RVb0J/marcus-birro-jag-har-aldrig-varit-sverigedemokrat/promo

Någon som har Aftonbladet Plus och kan förtälja vad som står bakom betalväggen?

http://aletheia.se/2015/07/04/marcus-birro-i-forhallande-med-sd-politikers-fru/
http://aletheia.se/2015/07/09/birros-sanning/

Han skröt dessutom om otroheten i samma Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/mmRKL/marcus-birro-har-forlovat-sig-med-karleken

Där har ni er "martyr": en alkis som inte kan hålla kåldolmen i styr och tigger om pengar för att åka på konserter i utlandet samt viker ut sig för massmedia lika fort som han gnäller på att grannarna i de andra våningarna på Södermalm saknar kontakt med verkligheten. Är det någonting man möjligen kan klaga på är att det att inte alla Kinnunens kamrater erbjudit sig att gå hem till Birro och konfrontera idioten. Skulle han nog bokstavligt talat kissa på sig som den urtypiske betahanne han är.

Det är inte första gången Birro varit otrogen och ni som fortfarande gillar tokskallen kan ju fundera på vad ni skulle göra om det nästa gång är er flickvän eller fru han "erövrar" i sin narcissistiska brist på känsla för vuxet ansvar om både pengar och relationer. Alla vettiga människor från sverigedemokrater till Birros vänsterkompisar i etablissemanget håller honom på en armlängds avstånd. Finns det någon förmildrande omständighet är det att han antagligen lider av en personlighetsstörning, men han är ju inte psykotisk för det utan fortfarande ansvarig för sina handlingar.

Jaha, han säger att han ångrar att han hamnade i sd-träsket och att han aldrig varit sverigedemokrat, mer än så ser inte jag (vill inte betala). Inget att förvånas över. Populister är populister, det finns kändispopulister och mindre kända. Busenkelt att spela martyr för yttrandefriheten, ge kängor åt hela etablissemanget, surfa på folks rädslor och säga att man är den enda som vågar säga Sanningen med stort S och den enda som känner till Verkligheten med stort V. Ett säljande koncept helt enkelt. Sen har ju jag min egen lilla spekulation om att missbrukare dras till politiska ytterligheter, tycker det skiner i genom hos både Birro och Heberlein, de 2 kändisar som svängt i invandringsfrågan. Människor med sunt förnuft är mycket tråkigare och gör sig inte i debatter i TV, så lite klokskap i frågan om samhällsproblemen funkar inte i den allmäna dokusåpan. Glöm det där med hjältar och martyrer, quick fix profeter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in