Citat:
Ursprungligen postat av
Pletheneis
Jag förstår inte hur Assad ska återta makten över hela Syrien? När SDF, kurderna, och rebeller spillt sitt blod och offrat sina nära och kära för att erövra mark i Syrien från b.la. ISIS; inte fan kommer de ge bort allt till Assad?
Så hur kommer Syriens framtid avgöras? Jag ställer mig extremt tveksam till att Iran och Assad hade gått med på demokratiska val, för då bör det väl stå klart att folk väljer en mer demokratisk kandidat än en diktator?
När terroristerna är besegrade får folk fred och säkerhet igen, flyktingar kan troligen återvända också. Det är terroristerna som är huvudproblemet och de backas upp av USA, Israel, Saudi och EU.
IS och Nusra och deras samarbetspartners är på god väg att förlora i Syrien. Kurdernas framtid, huruvida de skall ha någon form av självständighet, kommer troligen att avgöras genom val.
De grupper som har ingått vapenvila med regeringen deltar redan i arbetet med att ta fram förslag på förändringar av konstitutionen.
Assad är vald till president, parlamentsledamöterna valdes så sent som förra året.