2017-06-06, 19:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Johanna sitter definitivt med näsan i lagboken och nån psykologibok hon hittat i fängelsebiblioteket och läser dom som fan läser bibeln.
Begriper inte hur hon klarat tentor, men de flesta är väl hemtentor och money talks. Att hon bara spelar dum finns inte på kartan, hon är vansinnigt pantad i sitt resonemang, sitt barnsliga sätt att skriva. Hon kan ju inte ens använda rösten/gråt så det låter trovärdigt. Hon måste ha varit mer "normal"/dämpad/haft kontroll innan och flippat. Kan inte se annars hur hon kunnat bedra folk så länge. Gällande afganer är det väl språkförbistring som blir till fördel. Barnen är väl för nära, ser inte om det smyger på över tid...
Nu sitter hon väl och gräver överallt, RB etc och och plockar hej vilt. Undrar hur många block hon gjort över med.
Citera
2017-06-06, 19:59
Medlem
Ang Alexanders vittnesmåls vara eller icke vara så tycker jag att det borde läsas upp i tingsrätten om han så väljer detta. Bakom lyckta dörrar? Ja, det tycker jag blir bra.
Någon som levt med en psykopat? Jag har. I flera år. Det finns bara ett bra råd, håll dig så långt borta som möjligt från personen som möjligt. Skaffa all tillgänglig kunskap om APS (vari psykopati är en särdeles avancerad undergrupp).
När man så fått kunskap om hur en så skadad människa fungerar kan man umgås väldigt lite och väldigt ytligt igen, om man måste, eller om man vill.
Älskar A sin mor? Tror jag säkert. Bör han ha starka och nära band till henne även i framtiden? Nej. Hårt? Ja, men ett fortsatt nära band till henne vore värre.
Citera
2017-06-06, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Menar ni denna? Jag citerade den ett antal sidor bakåt.

http://www.dagensjuridik.se/2009/06/sa-kanner-man-igen-en-psykopat

Den har jag läst. Mkt bra artikel.

Johanna prickar in varje ruta.
Citera
2017-06-06, 20:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Ang Alexanders vittnesmåls vara eller icke vara så tycker jag att det borde läsas upp i tingsrätten om han så väljer detta. Bakom lyckta dörrar? Ja, det tycker jag blir bra.
Någon som levt med en psykopat? Jag har. I flera år. Det finns bara ett bra råd, håll dig så långt borta som möjligt från personen som möjligt. Skaffa all tillgänglig kunskap om APS (vari psykopati är en särdeles avancerad undergrupp).
När man så fått kunskap om hur en så skadad människa fungerar kan man umgås väldigt lite och väldigt ytligt igen, om man måste, eller om man vill.
Älskar A sin mor? Tror jag säkert. Bör han ha starka och nära band till henne även i framtiden? Nej. Hårt? Ja, men ett fortsatt nära band till henne vore värre.
Det vore vits med RPU modell större, inte bara för påföljd utan även för barnens skull. Det kan bli mer begripligt för dem.
Citera
2017-06-06, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det vore vits med RPU modell större, inte bara för påföljd utan även för barnens skull. Det kan bli mer begripligt för dem.

Jag håller med.
Citera
2017-06-06, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Inte för att hon behöver min hjälp, men anta att hon sitter på livstid efter att ha uttömt möjligheterna till överklagande och att hon vet vilken roll X spelat. Hon kunde ju då hota med att ange den personen och att tipsa polisen om faktorer som skulle göra ett utpekande trovärdigt, om X inte .....Om X går på detta, så kan hon växla in detta påverkanskapital i mindre poster, genom att försåtligt implicera X i helt nya skuldförhållanden vid utförandet av den aktuella tjänsten. Det känns lite läskigt att ens fantisera i dessa banor, men påverkan från otaliga amerikanska rättsfall har gjort att min gräns för häpnad flyttats betydligt.

Vore nog att ge sig själv dödsstraff.
Citera
2017-06-06, 20:20
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
AG presenteras som ett viljelöst offer, ett verktyg för Anki, som vill hämnas på JM.
Bedrövligt!
AG beskrivs i ordval att vara tvingad och det är en hel repertoar med underliggande hot om bestående psykiskt trauma, att känna skuld, att evigt grubbla om han satte dit sin mor, att inte få krama sin mor mer.

Exakt detta är vad den störda JM ägnar sig åt som melodramatisk drama queen med sitt "barnperspektiv".

Saken är den att AG absolut aldrig är skyldig till att hon sitter där hon sitter och det är där där betoningen ska ligga.
-Absolut aldrig via att måla fan på väggen, absolut aldrig via vilket val han än gör.

Han har en pappa som är med honom varje dag i denna svåra resa. I förhör framkommer tydligt det psykologiska omhändertagandet och att det är AGs egen önskan.
Hans pappa är den som kan bedöma honom och avråda och säga nej, inte via att grovt generalisera med enbart farhågor på fb i JMs spår.

Oavsett: avlyssning av förhör avgör rätten och AG har uttalat sin egen vilja.
AG ska för all framtid, vad än som sker, vara mycket stolt över sitt val att välja sanningen.
Han ska veta att han tog ett svårt beslut då han står under tungt inflytande av en mamma som är sjuk/störd. Att inte fortsätta i hennes anda är mycket starkt gjort då det handlar om bindningar och lojalitet.
AG har redan gjort grovjobbet, dels att välja sanningen och dels att ha levt med hennes lögner ett helt liv.
Hon ska vara glad om nån överhuvudtaget förmår krama henne efter allt ondskefullt hon gjort:
Hederstitel mamma har hon förlorat för länge sen.
Absolut. Riktigt starkt gjort av Alex. Så här sa han när han fick frågor om Aki:

AG "Sen, ja det var då på senaste tiden när dom bråkade (dvs JM o Aki, min kommentar) som mest, då började jag inte jag heller gilla honom så mycket. Det var ju för att mamma inte gjorde det tror jag."
Fhl "Mm"
AG "Yes. För vi lydde ju henne i våran familj, så här. Ja så här, gjorde som hon gjorde liksom."

(kommer inte ihåg exakt källhänvisning)
Citera
2017-06-06, 20:21
Medlem
Ang Solglitters inlägg så tror jag att hon är inne på psykoanalys. Psykoterapi som behandlings metod saknar vetenskaplig metod och erfarenhet enl de böcker jag läst. Att följa de råden vore alltså inte tillämpligt.

Om jag har fel och Solglitter finner sig felaktigt utpekad så ber jag om ursäkt och låt mig då veta det så raderar jag mitt inlägg
Citera
2017-06-06, 20:35
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
.. Här tror jag annorlunda. Det stämmer inte med hennes tidigare modus operandi att ta sig an smutsigt hantverk själv. Psykopater är mästare på att delegera sånt.

Tror istället på en enklare förklaring att knivarna helt enkelt var köpta i trepack.

Pga hennes kontrollbehov tror jag däremot att hon mycket väl skulle kunnat ha tittat in när mordet slutfördes.

Enligt MR var det värre än så, hon tog en power nap i bilen medan mordet och mordförsöket på sina föräldrar begicks. Han fick väcka henne och hon sa till honom något i stil med "är det klart?". Gäääsp, typ. Vad lång tid du tog på dig. Totalt känslokall.
Citera
2017-06-06, 20:55
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Enligt MR var det värre än så, hon tog en power nap i bilen medan mordet och mordförsöket på sina föräldrar begicks. Han fick väcka henne och hon sa till honom något i stil med "är det klart?". Gäääsp, typ. Vad lång tid du tog på dig. Totalt känslokall.

Hahaha.. jaa... vicken syn. Helyllegrabben från ablablanistan, på lyset och samtidigt nersläckt av droger, kanske sen barnsben, hittar uppdragsgivaren sovande... Det måste tett sig besynnerligt.
Uppjagad och adrenalinstinn, märker han, efter att ha genomfört denna impulshandling, att hon har slumrat till. Inte undra på att han tog sig ton - för en gångs skull, genom att "ryta" KÖR ! ( )
Citera
2017-06-06, 21:20
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
De barnbarn som håller en dubbelmördare, som dessutom försökt mörda en själv, om ryggen, har själva satt sig i den sitsen.
Högst förståeligt av Anki. De lär förhoppningsvis aldrig se röken av något arv.

Du tycker inte att detta kan betraktas som att Anki försöker påverka ett barnbarn ex AG?

Men du tycker att detta är "högst förståligt" och att hon gärna också får göra vederbörande arvlös om han inte går emot JM och håller med Anki och vittnar....
Senast redigerad av Solglittret 2017-06-06 kl. 21:51.
Citera
2017-06-06, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Hur kan du kalla mord och mordförsök för familjegräl?
Det är bara att titta på AM hur hon ändrat beteendet nu när GM är ute ur bilden och pengahögen och med den makten är fådd. Så illa nu när maktens berusning sätter in. Alla som hon ogillat ska sättas på plats. Barn, barn-barn, och barn-barns-barn.

Det är inte roligt att leva med GM men ett nödvändigt ont och skilja sig var inte på tal. Det var ett isolerat par där han stod för medmänskligheten och hon för "bitch". Då fick hon stå tillbaka, nu.."bitch"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in