2017-06-06, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Mina damer och herrar om ni tyckte JM var korkad igår och ni satt och tappade popcornpåsen så är det ingenting mot detta, tidigare, korkade uttalande. Här råkar hon försäga sig ordentligt när hon säger: "Min son tror att jag ångrade mig på en gång". HAHAAHAHAHA!

Förvånansvärt dock att hon inte får fler följdfrågor efter detta då hon, när åklagaren nästan sätter i halsen, svarar på något helt annat som hon alltid gör när hon ljuger.

https://www.youtube.com/watch?v=EjXv6oRco1s

Damn vilken jävla fjortisröst
Citera
2017-06-06, 11:02
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Ja, högre krav borde man kunna ställa på socialtjänsten. Nu är ju bristen på socionomer skriande, tyvärr. Jag tror dock att för få barn omhändertas än för många. Sen är det ju också viktigt att omhändertagandet blir riktigt bra och det råder brist på bra familjehem också.

Bättre då med stöd och utbildning till bioföräldrar, det visar både forskning och erfarenhet. När socialtjänsten egentligen inte har något att gå på så tar de barn pga att något skulle kunna hända i framtiden "risk för barns utveckling och hälsa". Det finns ingen som kan förklara vad dessa risker är......

Det är mycket få av socialtjänstens "metoder" som är godkända av socialstyrelsen. Många av dessa "metoder" har utformats och försvenskats genom att endast delar av en annan metod satts ihop, lite typ vi skippar det jobbiga, svåra och tråkiga.

Som JM själv.......skippa det jobbiga, svåra och tråkiga!

Hade JM slunkit genom nätet om socionom krävde legitimering?
Citera
2017-06-06, 11:12
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Susanna Cleve är målsägandebiträde för Mamman och systern. Varför säger hon att Det är så viktigt för Alexander? Hon för inte hans talan.

Många, ja "alla" känner sig lurade... Några fick "beskydd" andra span på sig....
Jag tänker kombinationen AM + UF, med barn + JJ + JB + DB. GM kände sig nog också lurad, men kan inte berätta.
Samtidigt är inte andra så angelägna att göra sina röster hörda.. PG + LI + TW + A*i....

En fundering ba´
Citera
2017-06-06, 11:18
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Det är bra att du tagit upp ämnet för diskussion. Det besvärliga i situationen är att hur än AG gör så kommer han någon gång i livet att ångra sitt beslut. Då måste han tänka att jag var bara 13 år och var egentligen för liten att fatta detta beslut. Men eftersom jag befann mig i Sveriges mest tragiska händelse kände jag mig tvungen att säga sanningen till polisen. Om han väljer att vittna så måste han tänka att för mig är sanningen viktig. Det måste mina föräldrar förstå och om någon av mina föräldrar inte förstår detta så måste jag ändå säga sanningen. Det är viktigt för min överlevnad och anseende nu som 13 åring. Om någon anklagar honom för detta eller att han ångrar sig vid 20 eller 25 års ålder måste han tänka! Jag var bara 13 år. När man är 13 år så tänker man som en 13 åring och inte som en 25 åring. Detta var rätt för mig i den situationen, i den ålder jag var i. För att visa att sanningen är viktig för mig även om det finns andra i min familj som ljuger. Det är inte barnet som ska ha omsorg och förståelse för sin förälder utan tvärt om!

AG har redan förhörts av polisen och sagt sanningen. Hans uppgifter om klockslag och att JM inte var hemma finns redan i polisförhören och i den tidssammanställning åklagaren kommer att presentera.

Diskussionen om AGs medverkan nu handlar om att man vill att han ska få beskriva hur hans mamma bad honom ljuga för polisen. Något han faktiskt inte gjorde i slutändan. Hans behov av sanningssägande är nog redan tillfredsställt i och med att han berättat sanningen i polisförhör om att JM åkte iväg.

AGs vittnesmål är enbart tänkt användas för att lägga på hög bland allt annat som visar på bristande trovärdighet och fult beteende hos JM. För morddomen är det antagligen helt oviktigt. Syftet med vittnesmålet är nog dessutom att lite grann tillfredsställa Ankis hämndbehov mot JM. Ju mer JM sprattlar emot AGs vittnesmål, desto kraftfullare kräver de som hatar henne att det ska ske.

Men det handlar inte om att JMs offer/motståndare ska må bättre och få hämnd eller att hon ska må dåligt. Det handlar om hur en liten gosses känslor och tankar i framtiden kommer påverkas av att han i en rättegång berättat om hur hans mor bett honom ljuga.

En rättegång som nog kommer sluta med att hans familj splittras, småsyskonen fosterhemsplaceras, precis som hon hotade med, och att han inte får krama och träffa sin mamma så lätt. Låt honom slippa grubbla över om han hade någon delaktighet eller påverkansmöjlighet till att det blev så.
Senast redigerad av Solglittret 2017-06-06 kl. 11:28.
Citera
2017-06-06, 11:19
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Vad tror du en barnläkare eller en barnpsykiatriker skulle tycka om att AG vittnar mot sin mor?
Man brukar kraftfullt avråda från att låta barn göra det om det inte är absolut nödvändigt för rättsskipningen. Det kan ge alldeles för mycket känslomässiga trauma i framtiden, barn har jättesvårt att bearbeta en sådan sak.

Det här är en liten gosse som gråter i telefonen, som längtar efter att krama sin mamma. Han är nog i alla avseenden fortfarande ett barn. Han är i form av ett minderårigt barn absolut inte kapabel att kunna avgöra hur han kommer må och grubbla över detta när han växer upp, vilka skuldkänslor han kan få.

Märk väl att den som tjatar att barnets vittnesmål ska användas är inte åklagaren, utan mormors målsägarbiträde som pratar om hur gärna AG vill få vittna. Mormor som hatar hans mamma mer än allt annat.

Hans pappa vars omdöme du hyllar har ju faktiskt haft ett mångårigt förhållande med JM, åtminstone i detta avseende har han nog gjort ett dåligt val. Vilka incitament han kan ha för att vilja att sonen misskrediterar hans ex. i rätten, vet vi inte.

Vuxna har ställt till den här soppan och vuxna ska bestraffas av andra vuxna.
Lämna minderåriga barn utanför om det inte är absolut nödvändigt för fallet.

Bara för att Anki eller vi här tycker att JM rättmätigt förtjänar en spark i magen av att sonen vittnar mot henne - så bör vi sätta barnet AGs framtida mående först och låta bli att utnyttja honom som vittne mot sin mor. Hans framtid är oändligt mycket viktigare än Johannas, hon sitter redan välförtjänt i skiten och lär bli kvar där oaktat barnets vittnesmål.
Sonen misskrediterar JM? Det var en väldig konstig tolkning av saken. Han har berättat vad han varit med om, sanningen. Är det att misskreditera JM?
Och du verkar inte ha hängt med så bra. AM (AG:s mormor) ÄLSKAR sin dotter, sa hon i rätten, inte hatar.
Citera
2017-06-06, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Bättre då med stöd och utbildning till bioföräldrar, det visar både forskning och erfarenhet. När socialtjänsten egentligen inte har något att gå på så tar de barn pga att något skulle kunna hända i framtiden "risk för barns utveckling och hälsa". Det finns ingen som kan förklara vad dessa risker är......

Det är mycket få av socialtjänstens "metoder" som är godkända av socialstyrelsen. Många av dessa "metoder" har utformats och försvenskats genom att endast delar av en annan metod satts ihop, lite typ vi skippar det jobbiga, svåra och tråkiga.

Som JM själv.......skippa det jobbiga, svåra och tråkiga!

Hade JM slunkit genom nätet om socionom krävde legitimering?

Jag tror också på stöd till föräldrar, hellre än omhändertagande. Kräver ju dock att föräldern kan ta emot stöd på ett konstruktivt sätt.
Citera
2017-06-06, 11:24
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, precis så går det till hos socialtjönsten. Det enda som faktiskt "krävs" är en misstanke om att barn far illa, inga bevis, ingen polisutredning om ev brott.

Sedan förhör soc-haggan barnet, och vårdnadshavare har ingenting att säga till om.

Det är skitlätt att fixa ensam vårdnad, det är bara att göra en anonym orosanmälan till soc om att den andre föräldern knarkar (räcker med misstankeom att de knarkar, så kan man få "gratis" effektiv hjälp på skattebetalarnas bekostnad

Åh nej, så enkelt är det inte alls. En orosanmälan kan vem som helst göra och sen ska soc utreda. Placeringar kräver faktiskt lite mer än så.
Senast redigerad av Zissela 2017-06-06 kl. 11:27.
Citera
2017-06-06, 11:25
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Sonen misskrediterar JM? Det var en väldig konstig tolkning av saken. Han har berättat vad han varit med om, sanningen. Är det att misskreditera JM?
Och du verkar inte ha hängt med så bra. AM (AG:s mormor) ÄLSKAR sin dotter, sa hon i rätten, inte hatar.

Tror du att en kvinna som bestämt sig för att göra sin dotter arvlös och säger upp dotterns boende - redan innan allt förfärligt hände henne - och som idag uppger att hon aldrig kommer att förlåta JM och aldrig vill umgås med henne igen - älskar sin dotter?

Varför hon påstår att hon älskar JM verkar mer ligga på ett behov att att säga så eftersom moderskärleken anses vara starkast av allt, men antagligen är det inte sant att hon i dag skulle älska sin vuxna medelålders dotter efter det som skett. Hon kanske älskar JM som hon var när hon var barn?
Sannolikt avskyr och hatar Anki JM idag - med all rätt antagligen, inte visar hon några tecken på kärlek inte.
Senast redigerad av Solglittret 2017-06-06 kl. 12:15.
Citera
2017-06-06, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Sonen A bör inte vittna och fattar man inte det skall man inte uttala sig alls. Det vittnesmålet har inget värde ändå och nej anki har inte älskat sin dotter, faktiskt aldrig gjort hon har endast känt avund på henne.
Citera
2017-06-06, 12:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Sonen A bör inte vittna och fattar man inte det skall man inte uttala sig alls. Det vittnesmålet har inget värde ändå och nej anki har inte älskat sin dotter, faktiskt aldrig gjort hon har endast känt avund på henne.

Sett ett par uttalanden från din sida, alla är lika korkade. Trollar du så lägg ner istället, för du är inge bra på det. Det har ett enormt värde rent juridiskt. JM har lämnat cirka 10 olika versioner om hennes förehavanden under mordkvällen. Till detta kommer att hon bett sin son säga att hon varit hemma, vilket han bekräftar inte är sant. För att inte nämna att han är hennes son och därför väger det tungt att han påstår det. Eftersom han självmant vill framföra det och det faktum att han inte kommer att axlas mindre om hans uttalanden uteblir fysiskt + att han redan berättat det i förhör så bör han få göra det. Som någon sa tidigare funkar det för min del om det är bakom lykta dörrar. Men ditt uttalande om att hans vittnesmål inte spelar roll berättar om hur lite juridiska kunskaper du har. Det är precis tvärtom.
Citera
2017-06-06, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nu har hon slagit på gråtknappen igen...

Arbogakvinnan bröt ihop i rätten - Nyheterna (TV4)
https://www.youtube.com/watch?v=q19W_1J9G3A

Jag tycker det lät äkta så i det här fallet gissar jag att det inte var fejkat, annars är hon en extremt bra skådespelare. TV4 play hade längre klipp igår där man hörde mer av förhöret innan hon bröt ihop. Efter att ha hört det så tror jag inte längre att hon helt saknar känslor eller är en tvättäkta psykopat. Hon verkar ju ha blivit mycket sliten av att sitta häktad så länge och en psykopat skulle väl inte påverkas känslomässigt ens av att sitta inlåst och isolerad?

Men i andra fall har hon ju bevisligen låtsasgråtit som när hon frågade MR om hon var en bra skådespelare:
"Hon skrattade när polisen gått" - pojkvännen om Arbogakvinnan https://www.tv4play.se/program/nyheterna?video_id=3918905
Citera
2017-06-06, 12:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av redpeas
Jag tycker det lät äkta så i det här fallet gissar jag att det inte var fejkat, annars är hon en extremt bra skådespelare. TV4 play hade längre klipp igår där man hörde mer av förhöret innan hon bröt ihop. Efter att ha hört det så tror jag inte längre att hon helt saknar känslor eller är en tvättäkta psykopat.

Men i andra fall har hon ju bevisligen låtsasgråtit som när hon frågade MR om hon var en bra skådespelare:
"Hon skrattade när polisen gått" - pojkvännen om Arbogakvinnan https://www.tv4play.se/program/nyheterna?video_id=3918905

Tycker du att det lät äkta? Haha, du måste väl skämta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in