2017-06-06, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det är väl självklart att vi i beteckningen "vi som samhället" som vill att rättvisa skippas och där rätten företräder oss i rättsskipning, använder oss av AG om han vittnar.

Vi som samhälle företrätt av rättsväsendet vill ju att brottslingar ska straffas.
använder vi oss av bl a teknisk bevisning, telefonavlyssning, experter - och vittnesutsagor.

Barns förmåga att under vuxenpåverkan göra "fria val" kan diskuteras. Vi brukar inte tycka att minderåriga icke straff- eller byxmyndiga barn riktigt är kapabla till fria val. Även om de "väldigt starkt vill något"...

Förhöret är redan gjort och bör spelas upp enligt Alexanders önskan. Vad vi på FB tror är bäst för honom vet nog hans pappa bättre än oss. Alexander är satt i skiten av Johanna och hur man än väljer att göra kommer han ha problem med vad Johanna gjort livet ut. Min åsikt är att han vill göra rätt för sig, en sak som kan hjälpa honom att bearbeta detta trauma bäst på lång sikt.

Är han inte född 2003 och troligen 14, eller snart 14 åtminstone?
Citera
2017-06-06, 06:12
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Generellt bladder.
Nej - det är inte nåt "vi".

Det är ett konkret rättsfall, en konkret sakfråga om Johanna Möllers argument - som DU bifaller - och som jag anser är inget annat än att hon vill rädda sin egen röv.

Jag utgår från att AG är tillräckligt mogen att låta dem lyssna på förhör, att han har en stödjande och klokt resonerande far (framgår i förhör) och att de har vägt för och emot och talat genom detta noga.

Jag anser att hans egen far är betydligt mer kompetent att bedöma vad som är lämpligt för sin egen son.

Hans vittnesmål inte är avgörande så han behöver inte känna nån förbannade skuld till sin störda mor.

Hur hon än försöker skuldbelägga honom efteråt som du haft som argument till att han inte ska medverka.
Precis. Han berättar sanningen. Det han varit med om. Det kan aldrig bli fel. "Sanningen varar längst" som man fick lära sig som barn.
Man mår illa när man vet hur hon lät i det inspelade samtalet med AG. Och nu är hon så mån om honom. Falska människa.
Citera
2017-06-06, 06:36
Medlem
develis avatar
Citat:
"Hur mår familjen i dag?
– Det är ett obeskrivligt trauma de genomgår. De är i djupaste sorg. De vill bara att rättsprocessen ska vara över så att de kan börja sörja sin make och pappa, berättade advokat Susanne Cleve, målsägandebiträde till Göran Möllers maka och dotter."
http://www.vlt.se/

https://x.cdn-expressen.se/images/a8/e7/a8e7e657adc64af582de1c92dcf69827/1x1/600.jpg

https://w.cdn-expressen.se/images/3b/32/3b32c33d9a4b49d58414c6235cbd8691/16x9/680.jpg

https://eskilstunaifokus.files.wordpress.com/2017/05/gc3b6ran.jpg

http://gfx.omni.se/images/e7b6638a-2413-4186-9888-025f53fde9a9?w=640

https://asset-images.tv4play.se/VMan-P391/VMan-P3914539_OT.jpg
Citera
2017-06-06, 07:31
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Hmm finns nog en annan anledning till att det fick stängas. Lotta Isberg måste ju ha känt till att JM hade pojkarna hos sig...

"" IVO fick informationen om Pangelius boende, som bedrevs i Arboga, genom en kvinna som anmälde företaget till inspektionen. Kvinnan berättar att personalen på boendet hade åtta barn hemma hos sig. De sov i personalens vardagsrum.""

Undrar om det var AM som anmälde till IVO ? Eller grannen i BRF?

Calle har själv sagt i FUPen att han gjort en skriftlig anmälan till IVO.
Citera
2017-06-06, 07:40
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Låt oss reda ut denna soppa. Du har rätt. Man ger alltså fullständigt fan i huruvida hon är skyldig eller inte när det kommer till vårdnaden om hennes barn. I Sverige ser man till barnet och vad de utsätts för. Alldeles oavsett om hon är skyldig, rent juridiskt, eller ej förändrar inte det faktum att barnen fått uppleva dessa saker och hon inte varit kapabel att hålla dem ifrån denna verklighet. Det vill säga om dina barn befinner sig i en miljö som du som förälder varit inkapabel att skydda dem från så kvittar det om du är skyldig eller inte. Barnen har upplevt det oavsett. Därför kan ibland barn till misshandlade kvinnor begränsas i sitt umgänge med sin mor. Även om hon också är ett offer.

Ja, precis så går det till hos socialtjönsten. Det enda som faktiskt "krävs" är en misstanke om att barn far illa, inga bevis, ingen polisutredning om ev brott.

Sedan förhör soc-haggan barnet, och vårdnadshavare har ingenting att säga till om.

Det är skitlätt att fixa ensam vårdnad, det är bara att göra en anonym orosanmälan till soc om att den andre föräldern knarkar (räcker med misstankeom att de knarkar, så kan man få "gratis" effektiv hjälp på skattebetalarnas bekostnad
Citera
2017-06-06, 07:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Precis. Han berättar sanningen. Det han varit med om. Det kan aldrig bli fel. "Sanningen varar längst" som man fick lära sig som barn.
Man mår illa när man vet hur hon lät i det inspelade samtalet med AG. Och nu är hon så mån om honom. Falska människa.
Man mår illa som sagt. Över den falska omsorgen som enbart är en förlängning av det här:
Citat:
”Jag vågade inte säga sanningen först men sen så ville jag göra det, för det var ju som en klump i magen som ville komma ut”

”Så här, ah, nu är det väldigt viktigt att du säger att vi var hemma hela kvällen och att vi kollade på film till kanske klockan tolv, sen la vi tvillingarna efteråt, kanske lite efter tolv(..)"

(..)För annars sa mamma att vi kunde splittras, och så där...

(..) vi hamnar på olika ställen liksom om vi asså om vi pratade om det, om jag sa sanningen så skulle det hända liksom."

Kolla kortfilmen när hon strategiskt visar blocket.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/arbogakvinnan-visade-upp-en-halsning-infor-kamerorna
Citera
2017-06-06, 08:18
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Man mår illa som sagt. Över den falska omsorgen som enbart är en förlängning av det här:

Kolla kortfilmen när hon strategiskt visar blocket.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/arbogakvinnan-visade-upp-en-halsning-infor-kamerorna

Ja, jag är helt säker på att det bästa för AG är att hans röst får bli hörd, han har lärt sig vad som är rätt och fel, den lärdomen har han definitivt inte fått från JM utan tvärsom, hon har ju lärt honom att ljuga är helt okey enligt de citat som har postats i tråden.

Jag förstår och respekterar de argument som framförts av seriösa skribenter om varför han inte ska vittna men tror som sagt att han behöver få berätta sanningen för sin egen läkning, det är ju ett ofattbart trauma han har att berbeta.

Trots den smutskastning som har skett mot pappan tror jag att AG har fått sina värderingar från honom, helt klart så är det inte JM som gett honom dem.
Citera
2017-06-06, 08:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, precis så går det till hos socialtjönsten. Det enda som faktiskt "krävs" är en misstanke om att barn far illa, inga bevis, ingen polisutredning om ev brott.

Sedan förhör soc-haggan barnet, och vårdnadshavare har ingenting att säga till om.

Det är skitlätt att fixa ensam vårdnad, det är bara att göra en anonym orosanmälan till soc om att den andre föräldern knarkar (räcker med misstankeom att de knarkar, så kan man få "gratis" effektiv hjälp på skattebetalarnas bekostnad

Jag är medveten om att du hatar "soc" ända in till benet men det finns faktiskt lägen då en orosanmälan är befogad, vad ska man göra som betraktare om man ser att ett barn far illa, blunda och hoppas på att det löser sig ändå?
Citera
2017-06-06, 08:53
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stensturedenstore
Förhöret är redan gjort och bör spelas upp enligt Alexanders önskan. Vad vi på FB tror är bäst för honom vet nog hans pappa bättre än oss. Alexander är satt i skiten av Johanna och hur man än väljer att göra kommer han ha problem med vad Johanna gjort livet ut. Min åsikt är att han vill göra rätt för sig, en sak som kan hjälpa honom att bearbeta detta trauma bäst på lång sikt.

Är han inte född 2003 och troligen 14, eller snart 14 åtminstone?

Vad tror du en barnläkare eller en barnpsykiatriker skulle tycka om att AG vittnar mot sin mor?
Man brukar kraftfullt avråda från att låta barn göra det om det inte är absolut nödvändigt för rättsskipningen. Det kan ge alldeles för mycket känslomässiga trauma i framtiden, barn har jättesvårt att bearbeta en sådan sak.

Det här är en liten gosse som gråter i telefonen, som längtar efter att krama sin mamma. Han är nog i alla avseenden fortfarande ett barn. Han är i form av ett minderårigt barn absolut inte kapabel att kunna avgöra hur han kommer må och grubbla över detta när han växer upp, vilka skuldkänslor han kan få.

Märk väl att den som tjatar att barnets vittnesmål ska användas är inte åklagaren, utan mormors målsägarbiträde som pratar om hur gärna AG vill få vittna. Mormor som hatar hans mamma mer än allt annat.

Hans pappa vars omdöme du hyllar har ju faktiskt haft ett mångårigt förhållande med JM, åtminstone i detta avseende har han nog gjort ett dåligt val. Vilka incitament han kan ha för att vilja att sonen misskrediterar hans ex. i rätten, vet vi inte.

Vuxna har ställt till den här soppan och vuxna ska bestraffas av andra vuxna.
Lämna minderåriga barn utanför om det inte är absolut nödvändigt för fallet.

Bara för att Anki eller vi här tycker att JM rättmätigt förtjänar en spark i magen av att sonen vittnar mot henne - så bör vi sätta barnet AGs framtida mående först och låta bli att utnyttja honom som vittne mot sin mor. Hans framtid är oändligt mycket viktigare än Johannas, hon sitter redan välförtjänt i skiten och lär bli kvar där oaktat barnets vittnesmål.
Senast redigerad av Solglittret 2017-06-06 kl. 09:19.
Citera
2017-06-06, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tack
Mitt i allt det hemska vi läser om i detta fall är det glädjande det du skriver.

Det här fallet och särskilt JM ger mig mardrömmar! Läste någonstans att hon även bott inte allt för lång bort från min bostad för många år sedan. Är mycket tacksam att våra vägar inte har korsats! Hon är liksom extraallt!

LGWP skrev i någon kvällstidning att hennes par.7 undersökning hade resulterat i den mest tydliga inbjudan att gå vidare med den större undersökningen, som han någonsin sett formulerad .
Han trodde det fanns en risk för att hon skulle bli kryssad. Jag tror inte riktigt det - tror snarare att de kanske vill ha in henne i den stora undersökningen i rent studiesyfte.

Edit:Ska sova nu utan drömmar om JM.

Intressant att GW tycker som jag, jag tror hon är väldigt, väldigt sjuk.
Troligen svår obehandlad bipolär sjukdom. Manierna ger grandiositeten och depressionerna är de "utmattningssyndrom" som hon då och då drabbas av säger hon eftersom hon är så "energisk". Bipolär sjukdom har stor samsjuklighet med ADHD.
Citera
2017-06-06, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jo jag vet att man tyvärr ofta får ta det som bjuds när det saknas mängder av socialsekreterare men det får ju ändå finnas gränser. Hon kan ju inte sätta ihop fem meningar utan att låta gränslös.
Kan ju vara så att hennes mående försämrats kraftigt den senaste tiden och gränslösheten förstärkts.
Citera
2017-06-06, 10:03
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag är medveten om att du hatar "soc" ända in till benet men det finns faktiskt lägen då en orosanmälan är befogad, vad ska man göra som betraktare om man ser att ett barn far illa, blunda och hoppas på att det löser sig ändå?

Njae, men man kan ju ställa bra mycket högre KRAV på socialtjänsten. Granska socialtjänsten och den makt som uttdelats till mindre begåvade och mindre utbildade personer som inte har varken förmåga, vilja eller utbildning till att kritiskt granska någonting.

Om du gjort en s.k. orosanmälan ex våren/sommaren 2015 så hade det ju kanske varit JM som "utrett" ärendet........och "fixat" en placering......

Vad tror du om hennes "utredningar"? Har hon klarat av att göra en helt ojektivutredning?

Eller har hon sett ett ypperligt tilfälle till att själv tjäna sig en större hacka, eller låta någon av sina skuldsatta kriminella "vänner"/ex låta tjäna sig en större hacka?

Detta är väl högst troligt JMs ex......Karlsson eller vad han hette

https://www.svd.se/svd-granskar-skuldsatt-tjanade-90-000-i-manaden-pa-familjehemsbarn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in