2017-06-06, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkelben
Det krävs knappast någon raketforskare för att komma fram till att om laget presterar kommer också publiken. Det är precis det som hänt er! Om grabbarna med 12 fingrar nere på den lokala pizzerian säger annat ljuger dom tyvärr för dig!

Vad gäller oss är du även där ute och och cyklar. Under förra säsongen gick laget riktigt bra under våren vilket också gjorde att publiken tog sig till arenan. Så funkar det på dom flesta allsvenska arenorna! Jävligt tråkigt... Ja! Uppenbarligen funkar svenska publik så.

http://www.na.se/fotboll/allsvenskan/osk-s-publiksucce-sa-ar-klubben-bast-i-allsvenskan

Hmm det krävs tydligen en raketforskare (eller bara någon som inte kommer från Örebro) för att förstå mitt enkla inlägg iaf. Jag visade dig ju precis att det inte bara kan ha med framgång att göra eftersom publiken ökade stort redan innan framgången...

Din länk visar att ni ökade massor i årskortsförsäljning inför säsongen när ni försökte kopiera Pekings koncept men att ni är för kassa och har för obefintlig supporterkultur för att behålla publiken, i övrigt vet jag inte var du vill komma?
Senast redigerad av Sjöqa 2017-06-06 kl. 03:12.
Citera
2017-06-06, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkelben
Det krävs knappast någon raketforskare för att komma fram till att om laget presterar kommer också publiken. Det är precis det som hänt er! Om grabbarna med 12 fingrar nere på den lokala pizzerian säger annat ljuger dom tyvärr för dig!

Vad gäller oss är du även där ute och och cyklar. Under förra säsongen gick laget riktigt bra under våren vilket också gjorde att publiken tog sig till arenan. Så funkar det på dom flesta allsvenska arenorna! Jävligt tråkigt... Ja! Uppenbarligen funkar svenska publik så.

http://www.na.se/fotboll/allsvenskan/osk-s-publiksucce-sa-ar-klubben-bast-i-allsvenskan

Så kommer en liten horunge till Kuban o ska fäkta. Vare inte så att ni kopierade Pekings årskortskampanj rakt av o de sög kuk i förlängningen? Ingen utveckling alls. Men är det närmsta en fitta man varit är när din inavlade morsa spräckte ut ditt feta huvud förstår jag att du aldrig kommer förstå.

Tro fan sportslig framgång drar lösbiljettsköpare, men även kampanjer o folk drar folk. Men det Peking gjort var ju nått annat från början och att det sen blev ett SM guld gifte sig med det. Torska de inte typ 3 matcher i rad guldsäsongen? Och i år slog de väl Bajen först sen torskar på rad o ändå kom de folk förmodar jag? De vet väl Peking killen här.

Men det är samma våra derbyn? Det är knappast 30000 supportrar som går jämt. Dif hade ju under 10000 nån match under våren väl? Om Peking så lyckas hålla snitt över 10000 två år i rad har det knappast bara med sportslig framgång o göra. Man satsade o vann o hade lite flax.

Vår egna position är tråkig att diskutera. Tycker vi är Sveriges bästa bortafölje i ur o skur. Tycker MFF blivit bättre på senare år.

Örebro? Ni suger alltid kuk.
Citera
2017-06-06, 08:53
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjöqa
Snyggt trestegstifo av gbg senast och bra bortafölje! Helt ok drag på CN men inget utöver det vanliga.

Ang. storleken på vår klack nu kontra förr så är det klart att framgång har en del i det men det är lite oärligt när folk försöker låtsas som att framgången är enda faktorn. CN skapades inför säsongen 2015 efter otaliga år av att klubben aktivt motarbetat supporterkulturen kring klubben. Helt plötsligt skapades ett publikdrag redan inför säsongen, och många gamla klackrävar återvände mm, långt innan någon ens kunde drömma om framgång. Klacken var bättre än på länge redan i premiären, och därefter drar som ni kanske vet folk folk. CN blev större och större hela våren trots att det inte var förrän sent på hösten som folk i staden började se IFK som ett reellt topplag.

Sen är det väl iofs också en styrka att växa i medgång också. ÖSK eller HeIF hade ju exempelvis aldrig klarat växa på samma sätt under samma förutsättningar.

Ja, alltså det är ju bara bra om det blir fler större klackar i riket. Det gynnar intresset i stort och Peking lär ju inte vara ensamma om att få se en stor medgångsökning vid goda resultat.

Dock kan man ju inte säga att det inte berodde på framgången, det var ju inte direkt så att det gick uselt på våren heller. Ni drog trots allt inga massor då, 8200 i premiären, 5600 i andra hemmamatchen, 5300 i tredje, en del folk mot Åtvid och Bajen men sedan åter till 5700 mot Kalmar, 6700 sen etc.
Det var först när det blev en rejäl guldvittring det tog fart.

Sedan hade antagligen er gamla klacksektion fortfarande räckt som ren klacksektion, det finns en lösning för att få dom som verkligen vill stå i klacken att göra det och det är att den sektionen inte är billigast på arenan.

Beträffande hur mycket andra lag skulle öka i en dylik medgång är det ju svårt att avgöra, många av oss skulle inte kunna ha en sådan procentuell publikökning då våra arenor helt enkelt inte tar in så mycket folk.
Citera
2017-06-06, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja, alltså det är ju bara bra om det blir fler större klackar i riket. Det gynnar intresset i stort och Peking lär ju inte vara ensamma om att få se en stor medgångsökning vid goda resultat.

Dock kan man ju inte säga att det inte berodde på framgången, det var ju inte direkt så att det gick uselt på våren heller. Ni drog trots allt inga massor då, 8200 i premiären, 5600 i andra hemmamatchen, 5300 i tredje, en del folk mot Åtvid och Bajen men sedan åter till 5700 mot Kalmar, 6700 sen etc.
Det var först när det blev en rejäl guldvittring det tog fart.

Sedan hade antagligen er gamla klacksektion fortfarande räckt som ren klacksektion, det finns en lösning för att få dom som verkligen vill stå i klacken att göra det och det är att den sektionen inte är billigast på arenan

Ökade mest gjorde det på de andra sektionerna dock. Ståplats med ombyggnationen och priskampanjen gjorde att, om jag inte minns helt fel, slog rekord supertidigt i antalet sålda årskort.

Men VM (Kostym/Sponsor/Annat läktaren) gapade fortfarande lika ödsligt tom och Östra hade sektioner i princip helt utan folk. För att inte tala om nya familjeläktaren som ligger brevid bortastå var ingen hit alls förens efter uppehållet egentligen. Majoriteten av ökningen skedde redan från start för hemmastå.

Sen håller jag med om att man kan justera biljettpriset för att styra marginalarna som kommer för att stämningsturista eller gå billigt. Problemet då är att Norrköping är en jävligt märklig stad, folk är snea i skallen och skulle inte gå alls i stället. Vilket leder till ett slags moment 22 - Mest volym och energi när det är runt 2500-3000 på plats. Men sämre visuellt och mindre pengar till föreningen o bla bla bla.

Eller sämre energi och stämning för att folk blir dränkta som någon uttryckte det i snack, folk som springer omkring, pysslar med annat etc. Men det är 4000 på plats.

Tror man får leva med att det är som idag men sakta försöka gnaga in hur det bör fungera, men för många är detta så nytt. Med det sagt så sköter sig många exemplariskt med.

Vid slutet av dagen är det ändå bättre såhär än det var förr, däremot finns det mycket att förbättra men det krävs två för att dansa. De som buar åt pyro och sen tjurar resten av matchen eller går 5 min innan halvtid o matchslut, som hellre spelar in videos med telefonen, instagramar och Gud vet allt, som tycker det är störigt att bli påmanade av capon eller folk runt dem kan fortfarande lyckas sänka CN så pass mycket att det suger musten ur de som krigar mest.
Citera
2017-06-06, 10:17
Medlem
1907.Skanes avatar
HIF 110 år och Falkenberg borta:
www.youtube.com/watch?v=wwtL5xsNahs

Det finns två officiella datum för grundandet av Helsingborgs IF, dels 2:e och dels 4:e juni, pga att det hölls två olika möten. 110-årsdagen inföll därför i samband med Falkenberg borta, men det var heller inte fel att fira de två dagarna innan.
Citera
2017-06-06, 10:32
Medlem
Snorkelbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjöqa
Hmm det krävs tydligen en raketforskare (eller bara någon som inte kommer från Örebro) för att förstå mitt enkla inlägg iaf. Jag visade dig ju precis att det inte bara kan ha med framgång att göra eftersom publiken ökade stort redan innan framgången...

Din länk visar att ni ökade massor i årskortsförsäljning inför säsongen när ni försökte kopiera Pekings koncept men att ni är för kassa och har för obefintlig supporterkultur för att behålla publiken, i övrigt vet jag inte var du vill komma?

Precis som väntat är det som att diskutera med en betongvägg! Du har inte direkt "visat" något. Du har däremot kommit med några egna åsikter vilket är ett rätt klent argument i sammanhanget.

Du hävdar alltså att om man gjort en bra vår och sedan ramlat tillbaka till den mellanmjölk man presterat innan så hade man ändå legat på samma siffror?näven fast man sålt ett par säsongskort mer.

Läs vad jag länkade igen!
Det jag försöker få fram är att sportslig framgång är den enskilt största bidragande orsaken till höjda publiksiffror, inte kampanjer! (undantaget Hammarby).
Senast redigerad av Snorkelben 2017-06-06 kl. 10:35.
Citera
2017-06-06, 12:18
Medlem
Att framgång är en viktig del i publikökningen är ju ingen som säger emot, vad jag vänder mig emot är att vissa försöker framställa det som att det är den enda orsaken. Speciellt när det gäller publikökningen för just klacken (och det är väl egentligen klacken vi pratar om?) finns det flera andra viktiga orsaker.
Citera
2017-06-06, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Sedan tycker jag vi måste hålla isär diskussionen här. Att firmascenen och till viss del ultrasscenen är smutsig vet vi alla om, och det gäller alla lag. Min kritik riktar sig till julgranssupportrar och andra gårdare. Er hybris är provocerande, och att ni fortfarande bröstar upp er inför derbyn gör att jag inte känner någon som helst sympati för er efter derbytorskarna år efter år. Givetvis vet jag hur grinigt och jobbigt det är efter ett derby, men ni förtjänar det av så många anledningar. Ni gör det hela ännu värre dessutom då ödmjukhet inte riktigt är er grej. Ni är Stockholms stolthet, ni har 11 guld, ni är störstbästvackrast och så vidare, och så vidare.
Är du nybajare?
Citera
2017-06-06, 16:44
Medlem
Någon som vet om norra läktaren på tele2 är nedmickad i tv-sändingar? Känns som både Bajen och AIK låter för lite ifrån den
Citera
2017-06-06, 17:58
Medlem
elguanteletes avatar
https://www.instagram.com/p/BVAKaFsjS7s/?taken-by=supporterkulturen&hl=sv

Syrianska ultras (Visste ej ens att dessa existera om jag ska vara ärlig)
Senast redigerad av elguantelete 2017-06-06 kl. 18:09.
Citera
2017-06-06, 18:00
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggaassgasgas
Är du nybajare?

Nej.
Citera
2017-06-06, 18:04
Medlem
fettjamenvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elguantelete
https://www.instagram.com/p/BVAKaFsjS7s/?taken-by=supporterkulturen&hl=sv

Syraianska ultras (Visste ej ens att dessa existera om jag ska vara ärlig)

De där lagen (syrianska, assyriska, dalkurd bla bla) och MFF är de största hoten mot läktare fria från politik som alla andra lag står för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in