2017-06-05, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Vet inte varför jag citerar detta, bara en känsla av att det kan ha någon betydelse. Vart är Hikes på väg?

SVT:

Hon fortsätter fråga

Varför skulle du ha en god man om du var över 18 år?

För att någon skulle ha ansvar för mig om något hände. De sa (migrationsverket) att då skulle Johanna vara som min gode man och följa med till ett möte och säga att jag ville byta boende.

Antingen från aftonbladet eller expressen.

Jag tror Hikes försökte en grej som inte gick hem
Citera
2017-06-05, 13:45
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
SVT:

Någon som sett något om någon indier i FUP?

Jag har inte läst hela FUPen, har inte haft tid med små barn och allt. Men 2 "indier" nämns, dels den som skulle vara hallick, och förmedlat sexköparna vid macken i Kungsör. När det visade sig att han sitter/satt inne vid tillfället så påstod Johanna att det finns en till "indier".......
Citera
2017-06-05, 13:46
Medlem
Citat:
SVT:

Någon som sett något om någon indier i FUP?

2 indier i fup. 1:a har med alibi att göra. På parkeringsatsen, han distribuerar kunder åt henne.
Nu var ju han i finkan....
Ny indier, nytt alibi, denna indier är så farlig att den kan Johanna inte namnge eller säga ngt mer om
Citera
2017-06-05, 13:48
Medlem
Det här är väl ett av de områden AH borde rota i lite mer. Hur var det tex med den andra bilen vittnen säger sig ha sett?

SVT:
Citat:
Hikes: Du har ju fått några frågor om NN (en kompis på familjehemmet) Hur kommer det sig att du sagt att han var inblandad i det här?
- Jag tror inte att jag har uttalat mig till polisen om att han legat bakom det här eller varit behjälplig på något sätt.

Hikes: Du har ju pratat om att någon utnyttjat dig, någon som du kallat din bror. Minns du det? Vi kan backa tillbaka och se vad som stämmer i dag. Du pratar om att du inte vill tro att någon du kallat för din bror inte har utnyttjat dig. Det är en uppgift från den 2 november. Du får frågan vem det är vem du kallar din bror, som gjort dig besviken, och du säger att det är NN.
- Ok.

Hikes: Du har även berättat att han skulle ha varit med dig efter det som hände i sommarstugan? Minns du vad du säger att han skulle ha hjälpt dig med?
- Jag tror inte att jag har sagt att han skulle ha hjälp mig att mörda hennes föräldrar.

Hikes: Hur kommer det sig att du har sagt något annat om hans alibi till polisen? Om du visste att han vari i Örebro - varför sa du inte det?
- På den tiden frågades inte så många frågor om honom. Sa polisen något så var det utifrån 42-åringens ord.

HIkes: Den 27 december får du den exakta frågan: "Vet du var NN var den kvällen?" (Alltså en kompis på familjehemmet). Minns du vad du svarade?
- Ja, jag svarade att han var tillsammans med mig.

- Jag hade berättat att jag inte exakt kom ihåg vad som hade hänt. Allt som allt - jag berättade historier.
Citera
2017-06-05, 13:49
Bannlyst
Citat:
Kom in sent i dagens förhandlingar och har fått läsa ikapp. Tycker Hikes är svag i förhöret. Hon borde ha kunnat vara betydligt mer vass och fokuserad runt väsentliga punkter. Däremot har hon fått mig att tänka i lite andra banor.... Får grunna lite ner på det.
Svänger du nu igen när inte åk talar. Hon sköter sig med bravur. Ni verkar inte förstå er på vad hon gör. Satan vad han ljuger letsdoits gullegris. Voff voff
Citera
2017-06-05, 13:49
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Är inte det hennes möjliga pimp, han som har svenskt namn men tycks vara adopterad?
Ack ja, den här egendomliga bekantskapskretsen ... men jag tror att det är den personen man ska försöka leta fram i papperen

Nämndes inte indiern, redan i samband med foodtrucken / joline´s keberia, JJ med flera
Citera
2017-06-05, 13:51
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Hon fortsätter fråga

Varför skulle du ha en god man om du var över 18 år?

För att någon skulle ha ansvar för mig om något hände. De sa (migrationsverket) att då skulle Johanna vara som min gode man och följa med till ett möte och säga att jag ville byta boende.

Antingen från aftonbladet eller expressen.

Jag tror Hikes försökte en grej som inte gick hem

Hikes och många, många andra känner inte till och vill inte förstå att socialtjänstsystemet med familjehem/HVB-boenden, att familjehemmen mycket, mycket ofta även är utsedda som (och får extra betalt) som Gode Män också, vilket gör ev insyn absolut MINIMAL!!

MR (som många, många fosterbarn) har INGENSTANS ATT VÄNDA SIG!!!
Citera
2017-06-05, 13:51
Medlem
Citat:
Det här är väl ett av de områden AH borde rota i lite mer. Hur var det tex med den andra bilen vittnen säger sig ha sett?

SVT:

Som förklaring på detta svarade Mohammad (aftonbladetel expressen ref) att Johanna sagt åt honom att säga att det var så
Citera
2017-06-05, 13:55
Medlem
Det är lite hektiskt att läsa 3 referat samtidigt men man får med mer.
Svt är tydlig, expressen snabb och får med fler frågor och svar, aftonbladet komplementerar de båda övriga.
Citera
2017-06-05, 13:57
Medlem
lasternassummas avatar
Så uppenbart att Hikes bara tramsar!
Speciellt när åklagare, domare och LJ samtidigt invänder att hon borde komma till saken:

"Hikes: Den 12 januari säger du "det var ingen plan, det var inget som var planerat i förväg. Det var något som skulle hända bara. Det var ingen större grej" och då pratar du alltså om det som hände i sommarstugan. Var det ingen större grej?
- Det som jag sa handlade egentligen om något annat.

Åklagare Wenna: Nu tycker jag att försvararen vilseleder lite. Ex-pojkvännen har tidigare att han har svårt med datum och så lägger du datum och ord i hans mun.

Domaren: Vi har gått igenom det förhöret.

Lars Jähresten: Du säger 12 januari och han har inte koll på datum.

Åklagare Fahlander: Då kanske du får förtydliga istället för att dribbla med hans bristande kompetens med svenska datum."

Vad ska hon göra, stackars Hikes, när hon inte har något substansiellt att komma med?

Citera
2017-06-05, 13:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag tycker att man får intrycket att MR hoppar lite fram och tillbaka i tiden i förhöret på t.ex. sidorna 1451 – 1453 i FUP:
Protokollbilaga_2017-02-09__Dialogfo_rho_r.pdf

När JM säger "du måste gå in" till MR så uppfattar jag att dom är utanför sommarstugan och inte utanför Pangelius kontor.

Det är första gången som MR berättar vad som hänt och jag har intrycket att han är i en sinnesstämning som präglas av detta. Han hoppade inte på det här sättet i den redogörelse som han gjorde inför tingsrätten för några dagar sedan.

Ja, jag funderade på det samma. För övrigt är uppgiften om fängelse i Turkiet intressant. Märkligt att Fhl börjar intressera sig för tabletter och inte frågar mer (såtillvida de inte kollat o det framkommer under rättegång, har sakframställan i åtanke)
Annat är att han jagar gevär för eget ändamål, ingen duvunge som sagt.

La även till JJ då jag ser ett visst mönster att hota med pistol ( sexfilmsmisshandeln på grabbarna, hota C*lle o B) så varför inte Aki drygt 10-11 månader innan...
Citera
2017-06-05, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Domaren är, förståeligt, något irriterad över att Hikes uppehåller sig enbart kring förhören FÖRE erkännandet. Dessutom drar över tiden. Vilket återverkar på de förhör som är inplanerade idag. Redan nu kommer reservdagen att behöva användas.

Jag vill höra förhöret med Johanna och hennes mor! Hoppas detta förhör styrs upp nu. Hikes har förbrukat sin tid.
Nej då. Hon är inte i närheten av åk milslånga förhör. Hon jobbar rätt och det är viktigt att både då nu och efter mordet. Han ljuger i alla skeenden och när han ingen vart kommer hittar han på nya berättelser. Åklagarna lipar för dom har sett vart det bär. Hon är jättecool satan vad efterhandskonstruktioner hon får han att skapa.,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in