Citat:
Ursprungligen postat av
litenpanda
I förhör har pojkvännen berättat att Tova redan lämnat gården när han somnar, enligt advokaten.
Han har svårt att minnas?
– Ja, så är det. Sedan är det inte minnesluckor som sträcker sig under hela kvällen och natten utan han har lämnat en berättelse.
Åklagare Christer Sammens säger även att det har varit flera personer på plats på gården.
– Under dagen och kvällen har det rört sig olika bekanta på gården, av olika skäl.
Han vill inte kommentera närmare om det har varit andra människor på plats under natten, då Tova dog.
Åklagaren menar att man har en relativt tydlig bild av hur och var hon mördades.
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/expojkvannens-advokat-han-vet-inte-for-egen-del-hur-kvallen-slutar/
Ser att artikeln har postats. Belyser flera saker som har diskuterats i tråden. Själv har jag varit inne både på att han har sovit och sedan vaknat och hittat Tova död och att han har minnesluckor.
(Självklart kan han ljuga om minnesluckorna eller överdriva dem, det vet vi inte). Även att det har varit flera personer på gården. Dock vagt uttalande om när och hur många, men ändå.
Man får hoppas på att den förmodade brottsplatsen ger svar.
Det här är också något som möjligen kan ge svar:
"
Två dygn senare hittades den unga kvinnans kropp. Utredningen visar att hon blev mördad med yttre våld samma natt som hon försvann, och sedan nedsänkt i sjön som ligger alldeles invid gården, har åklagaren berättat."
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/expojkvannens-advokat-han-vet-inte-for-egen-del-hur-
Man undrar om det betyder bokstavligt nedsänkt eller om det bara är slarvigt skrivet och betyder att kroppen legat på botten???
--------------------------------------------------
Naturligtvis tror inte jag (och säkert ingen annan här på tråden) att man kan på något som helst vis utreda vem som är skyldig. Vi sitter ju inne med förmodligen mindre än en tusendel av vad utredarna gör, läser bara vad tidningarna skriver. Detta baseras dessutom på det lilla som åklagare och advokat lämnar ut, tolkat (inte alltid korrekt) av pressen som vill slå upp förstaside stoft.
Finns säkert hur många anledningar som helst för folk att delta i den här tråden. För min del handlar det om att lära sig av andra hur saker och ting hänger ihop, att sätta sig in i hur t ex rättssystem och samhälle fungerar, vad som driver människor att göra brott och mycket mera. Själv har jag inte mycket erfarenhet och passar ofta på att fråga andra på tråden som kan mycket mer än jag.
Även att människor inte tycker som man själv gör är en viktig kunskap och tvingar en att tänka till och motivera sina argument, åtminstone i sina egna tankar.
Om bara en "elit" fick vara på tråden, vem skulle bestämma vilka inlägg och vilka människor som skulle få delta?