2017-06-05, 13:43
Medlem
Meisjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ
Okej, hon passade inte in i din mall för hur man ska vara.
Är du mindre värd att bli mördad än henne?
Hon var inte lika präktig som dig?, jaja men då så....

Och där kom den ja! Ytterligare en som inte tål att vissa ämnen diskuteras på Flashback och blir kränkt av att någon andas ut...

Finns bättre forum än Flashback om du ska tugga om OT kan jag meddela...

INGEN förtjänar att dö om man inte själv vill dö!
Senast redigerad av Meisje 2017-06-05 kl. 13:46.
Citera
2017-06-05, 13:45
Medlem
Meisjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
Eller så kanske det tyder på.att hon redan innan var skör och hade en ganska så låg toleransnivå? Hon kanske inte var en ängel mot sig själv och tog saker hårdare än de var. Utan att veta vad som hände mellan dem så är det svårt att veta.

Ja det är sant, vad vi inte vet kan vi ju bara spekulera till
Citera
2017-06-05, 13:46
Medlem
Citat:
Tänk om det är någon av dem som skrivit i tråden?

Den här tanken slog mig också. Det kanske är långsökt men jag tycker att vissa har kommenterat på ett sätt som låtit som att dom (utan uppenbar logisk anledning) velat avfärda någon som misstänkt alt. misstänkliggöra någon annan. Även kommentarer som på en lite oklart sätt "smutskastar" BO. Liknande åsikter/spekulationer förekommer naturligtvis oavsett men vissa kommentarer har ändå gjort mig lite misstänksam..
Citera
2017-06-05, 13:55
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackplastic
Den här tanken slog mig också. Det kanske är långsökt men jag tycker att vissa har kommenterat på ett sätt som låtit som att dom (utan uppenbar logisk anledning) velat avfärda någon som misstänkt alt. misstänkliggöra någon annan. Även kommentarer som på en lite oklart sätt "smutskastar" BO. Liknande åsikter/spekulationer förekommer naturligtvis oavsett men vissa kommentarer har ändå gjort mig lite misstänksam..

Nja jag tror nog inte att den skyldige/a gått in här och smutskastat offret. Inte när så många andra skrivit positiva saker om henne. Då står ju det negativa ut som en väldigt uppenbar sore thumb. Om någon skrivit skulle jag snarare tro att denne endera skrivit positiva saker om offret eller skrivit som en utomstående. Fast jag vet inte. Jag gillar att spekulera. Så länge inte specifika individer dras in i det för mycket, för jag vet att det finns personer som, så fort en misstänkt pekas ut, tycket att det är fritt fram att börja hota personen ifråga.
Citera
2017-06-05, 13:58
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ
Okej, hon passade inte in i din mall för hur man ska vara.
Är du mindre värd att bli mördad än henne?
Hon var inte lika präktig som dig?, jaja men då så....

Meisje skrev ingenting om att offret var mindre värd än någon annan. Det var din tolkning. Din bedömning.
Citera
2017-06-05, 14:05
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Kan vara något hon säger. Är det helt omöjligt att katterna surplat i sig blod om det fanns i lägenheten? I så fall kanske man ogärna vill behålla katterna. Att katter skulle få "trauma" av att bevittna ett mord känns inte helt verklighetsförankrat.

Mördaren kan ha slagit katterna. Det är inte så ovanligt att älskade husdjur blir föremål för svartsjuka. Har hänt förr att djur skadats/dödas i relationer ( sjuka relationer naturligtvis ).
Citera
2017-06-05, 14:15
Medlem
Citat:
Nja jag tror nog inte att den skyldige/a gått in här och smutskastat offret. Inte när så många andra skrivit positiva saker om henne. Då står ju det negativa ut som en väldigt uppenbar sore thumb. Om någon skrivit skulle jag snarare tro att denne endera skrivit positiva saker om offret eller skrivit som en utomstående. Fast jag vet inte. Jag gillar att spekulera. Så länge inte specifika individer dras in i det för mycket, för jag vet att det finns personer som, så fort en misstänkt pekas ut, tycket att det är fritt fram att börja hota personen ifråga.

Det finns ju dock kommentarer om att hon var det kräk osv. Och vissa verkar väldigt angelägna att t.ex. flytta fokus från exet osv. men jag vet inte alls. Sedan spelar det väl egentligen ingen roll ifall något "står ut" om den som skriver det ändå är anonym?
Citera
2017-06-05, 14:23
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackplastic
Det finns ju dock kommentarer om att hon var det kräk osv. Och vissa verkar väldigt angelägna att t.ex. flytta fokus från exet osv. men jag vet inte alls. Sedan spelar det väl egentligen ingen roll ifall något "står ut" om den som skriver det ändå är anonym?

Polisen kan väl spåra upp personen även om den är anonym på Flashback?
Citera
2017-06-05, 14:25
Moderator
blomvattnares avatar
Tänk på regel 1.06. Medlemmar har rätt till anonymitet. Låt bli att spekulera.

/Mod
Citera
2017-06-05, 15:34
Medlem
Ett scenario som åtminstone har lite större sannolikhet än att tex en främling tagit sig in och mördat henne är detta:

Antingen Li*us eller BOs tidigare ex kommer hem till henne, antingen annonserat eller oinbjuden. Antagligen var hon beredd på att killen skulle komma eftersom att polisen tycker de har ett bra utgångsläge (kanske finns chatt som visar att de skulle träffas) och hon var enligt någon annan i tråden uppklädd under fredag kväll.

När killen är hemma hos henne så utbryter ett bråk pga någonting, kanske svartsjuka eller något helt annan orsak. Killen har aggressionsproblem, det blir svart framför hans ögon och han börjar misshandla henne. Kanske det blev något slag mot katterna eftersom att de tvingades avlivas i efterhand. Vad dödsorsaken är lämnar jag fritt för tolkning men skulle gissa på strypning, dräkning eller knivhugg. Det finns inte många andra sätt att bli dödad på om inte gärningsmannen planerat dådet sen innan.

När BO har avlidit inser GM vad han gjort, får otrolig ångest och drar därifrån fort som fan. Om det är Li*us som är skyldig kanske inläggen på Facebook syftade till att leda bort misstankarna. Om det är BOs tidigare ex skulle det inte förvåna mig heller eftersom han har historik av att vara kvinnomisshandlare.

Dådet kan ha skett på något helt annat sätt men det är ungefär såhär jag ser det framför mig med den info vi har nu. Tror inte eventuell gripen GM kommer dömas för mord utan på sin höjd blir det dråp.
Citera
2017-06-05, 15:49
Medlem
vindsus86s avatar
"Polisens tekniker har gjort omfattade undersökningar av lägenheter och i de närmaste omgivningarna."
från http://nwt.se/karlstad/2017/06/05/nagot-kan-handa-nar-som-helst

Lägenheter? Menar de grannlägenheter eller närståendes lägenheter?
Kan det ha varit en psykiskt sjuk granne som spårat ur och sedan lämnat spår efter sig mellan offrets och dennes lägenhet? Vad kan det vara polisen söker efter i omgivningen? Eller är det vanligtvis så, om någon hittas mördad i sitt hem, att grannlägenheter genomsöks? Det kanske det är.
Citera
2017-06-05, 15:51
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
"Polisens tekniker har gjort omfattade undersökningar av lägenheter och i de närmaste omgivningarna."
från http://nwt.se/karlstad/2017/06/05/nagot-kan-handa-nar-som-helst

Lägenheter? Menar de grannlägenheter eller närståendes lägenheter?
Kan det ha varit en psykiskt sjuk granne som spårat ur och sedan lämnat spår efter sig mellan offrets och dennes lägenhet? Vad kan det vara polisen söker efter i omgivningen? Eller är det vanligtvis så, om någon hittas mördad i sitt hem, att grannlägenheter genomsöks? Det kanske det är.

Kan kanske vara MGM:s lägenhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in