2018-01-05, 11:52
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Skillnad, hon höll inte inne med det, andra kan göra det.
Är inte det en bra egenskap att kunna få utlopp för sina känslor då? Vad gjorde Anna när hon blev hatisk, har du något exempel?
Citera
2018-01-06, 02:02
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Skillnad, hon höll inte inne med det, andra kan göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av NewWorldDisorder
Är inte det en bra egenskap att kunna få utlopp för sina känslor då? Vad gjorde Anna när hon blev hatisk, har du något exempel?

Också nyfiken på vad hon gjorde?
Citera
2018-01-06, 14:52
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:

Bra egenskap och sitta på internet och skriva om hur bra vänstern är hela tiden och allt annat är rasistisikt och homofobiskt? Höll man inte med henne så fick man höra det ena och andra..
Citera
2018-01-06, 15:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Ofta inte så bra, om "förmåga" att få utlopp för känslor är detsamma som oförmåga att kontrollera de impulser känslor kan ge. Det är väl bl. a. den egenskap som avses när man avser "civiliserad". Avsaknad av egenskapen finns ofta hos de som har begåvningshandikapp.
Citera
2018-01-07, 11:42
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Bra egenskap och sitta på internet och skriva om hur bra vänstern är hela tiden och allt annat är rasistisikt och homofobiskt? Höll man inte med henne så fick man höra det ena och andra..
Det var det värsta du kunde hitta på eller? Jag vill bara poängtera att jag INTE kände Anna på något sätt, men helt seriöst? Var det det enda du kunde ge exempel på? Är inte det beteendet mer eller mindre socialt accepterat nu? Hade Anna hotat folk, förtalat folk, bedragit folk eller spridit falska rykten om folk så hade jag gett dig rätt i att hon bedrev hat. Men att tycka att vänstern är bra? Snälla nån, 90% av alla på Flashback tycker SD är bra, är det att vara hatisk också eller?

Ge ett bättre exempel på hur hon var hatisk.
Citera
2018-01-07, 19:20
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Det var det värsta du kunde hitta på eller? Jag vill bara poängtera att jag INTE kände Anna på något sätt, men helt seriöst? Var det det enda du kunde ge exempel på? Är inte det beteendet mer eller mindre socialt accepterat nu? Hade Anna hotat folk, förtalat folk, bedragit folk eller spridit falska rykten om folk så hade jag gett dig rätt i att hon bedrev hat. Men att tycka att vänstern är bra? Snälla nån, 90% av alla på Flashback tycker SD är bra, är det att vara hatisk också eller?

Ge ett bättre exempel på hur hon var hatisk.

Nej det räcker med det tänker inte fortsätta snacka om en mördad kvinna, synd för dig att du inte träffat människan eftersom du är så nyfiken. Har bara träffat henne påverkad och när vi vart inlagda så det är också många luddiga minnen. Du varken kände eller har träffat henne så bli inte hysterisk när du inte får saftig info.
Citera
2018-01-08, 13:22
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Nej det räcker med det tänker inte fortsätta snacka om en mördad kvinna, synd för dig att du inte träffat människan eftersom du är så nyfiken. Har bara träffat henne påverkad och när vi vart inlagda så det är också många luddiga minnen. Du varken kände eller har träffat henne så bli inte hysterisk när du inte får saftig info.
Saftig info? Tro mig; jag överlever den där saftiga infon du kanske eller kanske inte sitter och trycker på. Varför jag ens frågade var för att jag fick känslan av att du bara sitter och snackar skit om Anna.

Det jag har hört från personer som faktiskt kände henne var att hon var en väldigt snäll person. Visst har vi alla våra fläckar, men att hon skulle vara hatisk, som du påstod, fick mig väldigt nyfiken.
Citera
2018-01-12, 07:04
Medlem
bellsHells avatar
Citat:
Snäll i stunder.. hatisk i andra stunder.

Aldrig hatisk utan grund. Orättvisor mot vänner eller familj skulle dom flesta reagera på, men hon brydde sig så otroligt mycket om alla och ville hjälpa och finnas för dom hon brydde sig om.

Och aldrig hatisk som elak, det hade hon inte i sig.

Åsikter inom politik osv, ja tycker man annorlunda blir det väl en diskussion men inte mer än så.
Senast redigerad av bellsHell 2018-01-12 kl. 07:08.
Citera
2018-01-18, 09:20
Medlem
Ur NWT-plus artikel igår:

"Experterna – bland annat i psykiatri – vid Rättsmedicinalverket slår fast att ”NN ej har begått de åtalade gärningarna under påverkan av allvarlig psykisk störning”. Därmed är det också klart att 20-åringen kommer att dömas till fängelse.

På torsdagen återupptas rättegången med kompletterande slutpläderingar och genomgång av den rättspsykiatriska utredningen."

Tingsrätten anser att det finns övertygande bevisning om att han har gjort det. Skall bli intressant att höra vad dom kommer fram till idag. Sen kan man väl nästan anta att det blir hovrättsförhandling framöver också.
Citera
2018-01-18, 10:00
Medlem
NWT skriver i ärendet:

https://nwt.se/karlstad/2018/01/18/rattegang-mot-mordatalad-avslutas

Citat ur artikeln:
"På torsdagen avslutades rättegången mot den 20-åriga man som misstänks för mordet på en 25-årig kvinna i Karlstad i juni 2017. Åklagaren i målet, Cecilia Aronsson, vill att den åtalade döms till 14 års fängelse."
"Åklagaren underströk också att om den åtalade varit äldre – han var 19 vid tidpunkten för mordet – hade hon begärt ett straff från 18 års fängelse upp till livstid. Anledningen är de försvårande omständigheter som finns, bland annat att mordförloppet varit mycket utdraget vilket fått till följd av kvinnan troligen upplevt mycket dödsångest och svår smärta."
Citera
2018-01-19, 02:28
Medlem
Hittar ingen fup är det nån som har den?
Citera
2018-01-19, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BFM
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ox41b/ung-kvinna-hittad-dod-i-karlstad--misstankt-mord

"En kvinna i 25-årsåldern har hittats död i en lägenhet i Karlstad.
Polisen misstänker att det är frågan om ett mord."

Vad vet Flashback om detta?

—————————————————
FUP:
(FB) Anna Ahnström hittad död i Karlstad. Polisen misstänker mord.

/Mod

Citat:
Ursprungligen postat av hejsan1212
Hittar ingen fup är det nån som har den?
Den ligger inlagd redan i trådstarten, så nu har du nog inte letat särskilt mycket.

Lägger in direktlänk till FUP: https://minfil.org/K7Dch9dabc/V_rmlands_TR_B2557-17_Aktbil_59.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in