Citat:
Ursprungligen postat av
SkylarGrey
Eftersom att en person har blivit anhållen i sin frånvaro kan vi nog ganska snart komma överens om att det är hennes pojkvän (ex?) det rör sig om.
Det känns skumt att de blev tillsammans den 16 maj på Facebook och att BO den 21 maj skrev ett inlägg om att män är svin och uppenbarligen hade gjort slut då.
Li*us inlägg på Facebook så pass kort tid efter att man funnit BO död väcker misstankarna ännu mer. Det är inte en normal reaktion att uttrycka sig på ett sådant sätt som han gjorde bara någon timme efter.
Och som GW sagt, hata slumpen. Det är med största sannolikhet någon i hennes närhet som begått brottet (dråp/vållande till annans död/mord).
Citat:
Ursprungligen postat av
SkylarGrey
Eftersom att en person har blivit anhållen i sin frånvaro kan vi nog ganska snart komma överens om att det är hennes pojkvän (ex?) det rör sig om.
Det känns skumt att de blev tillsammans den 16 maj på Facebook och att BO den 21 maj skrev ett inlägg om att män är svin och uppenbarligen hade gjort slut då.
Li*us inlägg på Facebook så pass kort tid efter att man funnit BO död väcker misstankarna ännu mer. Det är inte en normal reaktion att uttrycka sig på ett sådant sätt som han gjorde bara någon timme efter.
Och som GW sagt, hata slumpen. Det är med största sannolikhet någon i hennes närhet som begått brottet (dråp/vållande till annans död/mord).
Varför kan vi vara överens om att det var han bara för att en person anhållits i sin frånvaro?
Varför är det konstigt att en till synes skör ung kvinna har ett flängigt känsloliv?
Varför var hans sätt att reagera på mer misstänkt än något annat? Hur skall man uppföra sig? Ponera att Anna gjorde slut/sköt honom ifrån sig, men han ändå var förälskad i henne och hoppades att de skulle bli ett par igen? Är det då överdrivet känslosamt och suspekt ifall han sörjer det som var och som han trodde skulle bli?
De var ihop en väldigt kort tid. Så jag tycker inte det känns troligt att han skulle ha byggt upp en sådan passion för henne att det spårat ut och lett till mord.
Jag tror snarare i så fall mer på personen som Gransmuren nämnde just. Kanske träffade hon honom igen efter att det tagit slut med L*nus?
Vem vet.
Du kanske har rätt i att det är L*nus som är skyldig. Men jag tycker inte att något av det du tar upp antyder det mer än något annat.