2017-06-05, 08:25
Medlem
dj0h4nn3ss avatar
Citat:
NWT har varit i kontakt med en rad personer som bor i närheten till lägenheten som nu ses som en brottsplats. Ingen har sett eller hört någonting.

– Jag var hemma både fredagen och lördagen och jag har inte hört ett ljud därifrån, säger en person som bor i en angränsande lägenhet.

Citat:
– I samband med att vi hittade kroppen finns det initialt ingenting som tyder på att detta inte är ett mord eller dråp, sa polisens pressinformatör Stefan Wickberg, på lördagskvällen.

Märkligt att det är så pass tydligt att det rör sig om ett mord och inga grannar har hört någonting. Lägenheterna i det området är rätt små och tätt inpå varandra på rad, så man hör sina grannar rätt tydligt annars.
Citera
2017-06-05, 08:33
Medlem
RonHowards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gransmuren
Min teori är att An*a dumpade Li*us efter att han inte behandlade henne väl. An*a skriver efter det ett inlägg på sin fb om varför dom gjort slut. Li*us hör av sig till BO efter ett tag och dom blir sams igen och kanske börjar dejta igen eller bara träffad för att prata. Därav att An*a tar bort inlägget hon skrivit om honom på fb. Han är fortfarande sur över vad hon skrivit om honom och kan inte kontrollera sin ilska vilket leder till dråp.

Eller låter det för osannolikt?

Det är flera i tråden som menar att Li*us inte är ett realistiskt spår då han tydligen inte skulle vara kapabel till våldsbrott. Samtidigt menar andra att hon lämnat honom pga våld i relationen. Oklart varför det råder två olika bilder av människan, antingen är han våldsam eller så är han det inte?

Citat:
– Att hon bragts om livet finns det inga tveksamheter om, säger kriminalkommissarie Jonny Thomann.

Jag tolkar det här uttalandet som att det rör sig om synligt våld mot kroppen. Det finns en mindre sannolikhet att det rör sig om iscensatt självmord med t.ex. snara runt halsen och liknande (som polisen synat). Lin*s med umgänge ser dock inte ut att hysa några kriminaltekniska kompetenser som skulle klara av en sådan uppgift. Varför det förmodligen rör sig om kniv eller trubbigt våld mot kroppen.
Citera
2017-06-05, 08:45
Medlem
Att hans vänner hävdar att han inte är våldsbenägen tycker jag låter ganska självklart. Det kan ju ha varit första gången han blivit riktigt arg och exploderat av frustration.

Jag har en bekant som är världens snällaste och som ingen någonsin trodde skulle göra någon illa, han sitter just nu inne för dråp. Människor är inte alltid dom man tror att dom är.
Citera
2017-06-05, 09:43
Medlem
21 sidor och fortfarande ingen som tänkt tanken att det kanske finns ett ex-ex med i bilden, alltså en man som Anna var tillsammans med fram till maj. Trolig GM i så fall.
Citera
2017-06-05, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
För mig finns det en hel del som känns lite suspekt.
BO och Exet blev ett par så sent som i mitten på maj, mindre än 2 veckor senare var de inte längre något par.
Exets FB-uppdateringar är suspekta bl.a. med tanke på att BO enligt uppgifter angivit på sin FB att de gjort slut då Exet behandlat henne illa.
Både BO och Exet verkar ha trasslig bakgrund med droger involverat osv.
BO hade varit frånkopplad från FB i ett dygn innan hon hittades död, vilket betyder att GM kan ha haft ett dygn på sig att dölja eventuella spår.

Nåväl tids nog får vi veta vem GM är.

Men om du baserar när de blev ett par från en fb uppdatering så har de säkerligen träffat varandra ett tag innan de bestämt sig för att offentligt bli ett par på fb, så den uppdateringen betyder inte så mycket tidsmässigt mer än att de i mitten på maj gick ut med att de var ett par.
Citera
2017-06-05, 09:58
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novali
Men om du baserar när de blev ett par från en fb uppdatering så har de säkerligen träffat varandra ett tag innan de bestämt sig för att offentligt bli ett par på fb, så den uppdateringen betyder inte så mycket tidsmässigt mer än att de i mitten på maj gick ut med att de var ett par.

Nä det vet vi inte, men det har egentligen mindre betydelse. Från att vara ett par till att 14 dagar senare vara slut mellan dem pga. att BO efter egen utsago blivit illa behandlad av detta ex.
Alla varningsklockor bör ringa,,,,,,
Citera
2017-06-05, 10:15
Medlem
http://nwt.se/karlstad/2017/06/05/nagot-kan-handa-nar-som-helst
Citera
2017-06-05, 10:16
Medlem
exet som är anhållen i sin frånvaro?
Citera
2017-06-05, 10:32
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonHoward
Varför det förmodligen rör sig om kniv eller trubbigt våld mot kroppen.
Då grannar säger att de inte hört något skumt från lägenheten tyder eventuellt på att hon blev strypt.
Citera
2017-06-05, 10:33
Medlem
Citat:
exet som är anhållen i sin frånvaro?

Dröjer nog inte värst länge innan vi vet det!
Citera
2017-06-05, 10:45
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gransmuren
Min teori är att An*a dumpade Li*us efter att han inte behandlade henne väl. An*a skriver efter det ett inlägg på sin fb om varför dom gjort slut. Li*us hör av sig till BO efter ett tag och dom blir sams igen och kanske börjar dejta igen eller bara träffad för att prata. Därav att An*a tar bort inlägget hon skrivit om honom på fb. Han är fortfarande sur över vad hon skrivit om honom och kan inte kontrollera sin ilska vilket leder till dråp.

Eller låter det för osannolikt?

Din teori är ju typ Teori 1a. Men vad som talar mot den är att han inte är anhållen. Antagligen har han alibi.
Citera
2017-06-05, 10:48
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Din teori är ju typ Teori 1a. Men vad som talar mot den är att han inte är anhållen. Antagligen har han alibi.

Inte anhållen vad vi vet iaf. Verkar inte gå redigera med mobilen i den nya designen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in