2017-06-05, 01:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Förstår tankegången med att skylla på MRs känsla för heder om hans fästmö blivit skändad. Naturligtvis är det förfärligt om hon blivit sexuellt utnyttjad av sin far, ett begånget brott som borde straffats om det var sant.

Men rent allmänt känns det annars som snacket om att försvara sexuell heder är lite "overkill" när det gäller JM. Hon har sex barn med tre män, sålt sex på dejtingsidor och filmats under sexakten med tonårspojkar och har dessutom sex med MR första natten han vistas hos henne. Inte riktigt en oskuld som ska skyddas enligt något hedersbegrepp.
Ja, hon är ordagrant overkill. Det är hon själv som yrar om allt detta och därav kan man sonika skita i hennes narcissistiska valser rätt av om övergrepp som plötsligt dyker upp när det passar henne.
Citera
2017-06-05, 01:45
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Var säger AM att GM är "alkis"? Dessutom kan man såklart vara "alkis" utan att behöva framföra fordon på lyset. Så prova igen du.

Under förra veckan under rättegången svarade Anki att "Göran led av en sjukdom som heter alkoholism". Det omnämns också flera gånger i FUP.
Citera
2017-06-05, 01:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Var säger AM att GM är "alkis"? Dessutom kan man såklart vara "alkis" utan att behöva framföra fordon på lyset. Så prova igen du.
minns inte om Anki berättar det i FUP, men dottern U har jag för mig samt andra i släkt/bekantskapskrets. Han hade nog besvär med alkoholen men kunde nog hantera det på dagtid. Det nämns även tendenser till demens så han mådde säkerr inte tipptopp heller. Största bekymret var nog en evig oro för en stollig dotter som blev värre och värre.
Senast redigerad av develi 2017-06-05 kl. 01:51.
Citera
2017-06-05, 02:07
Medlem
why123s avatar
Citat:

Det sa hon på rättegången. Följer du inte med alls, sitter du bara och gnäller om uppgifter?
Citera
2017-06-05, 02:16
Medlem
why123s avatar
Citat:

Protokollbilaga sida 34 med svågern Norberg. Läs den du där står mycket intressant.

Det var riktigt bra att jag letade upp sidan där står att "det finns gamla rykten som säger att Göran har förgripit sig på sin dotter Johanna. Ryktet säger att Johanna ska ha varit i 10-15-års åldern när det inträffade". Norberg tillfrågades om hur han fått höra ryktet, han svarade att han inte vet hur det kom till hans kännedom, det är ett gammalt rykte.
Norberg sade "det finns en bild för mej att Johanna hämnas saker som har hänt tidigare".
Senast redigerad av why123 2017-06-05 kl. 02:33. Anledning: ..
Citera
2017-06-05, 02:32
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Det sa hon på rättegången. Följer du inte med alls, sitter du bara och gnäller om uppgifter?

Jag arbetar under den tid rättegången hålls och gör så gott jag kan med att följa med. Har läst hela Fup, sen fastnar inte allt och det är väl inte så konstigt att be om källa på ett öppet forum? Kanske har ett par extra taggar utåt just i detta ämne iom att det berör så, samt att flera försöker svärta ner folk och släta över fakta.
Citera
2017-06-05, 02:36
Medlem
why123s avatar
Citat:
Jag arbetar under den tid rättegången hålls och gör så gott jag kan med att följa med. Har läst hela Fup, sen fastnar inte allt och det är väl inte så konstigt att be om källa på ett öppet forum? Kanske har ett par extra taggar utåt just i detta ämne iom att det berör så, samt att flera försöker svärta ner folk och släta över fakta.

Det är vi väl flera som gör. Det är väl inte en ursäkt att vara oförskämd. Liverapporten kan du väl läsa när du kommer hem. Det är lika jobbigt för mig att sitta och leta i FUP, men nu blev jag tvungen till det..
Citera
2017-06-05, 03:03
Medlem
fiatigerliljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Förstår tankegången med att skylla på MRs känsla för heder om hans fästmö blivit skändad. Naturligtvis är det förfärligt om hon blivit sexuellt utnyttjad av sin far, ett begånget brott som borde straffats om det var sant.

Men rent allmänt känns det annars som snacket om att försvara sexuell heder är lite "overkill" när det gäller JM. Hon har sex barn med tre män, sålt sex på dejtingsidor och filmats under sexakten med tonårspojkar och har dessutom sex med MR första natten han vistas hos henne. Inte riktigt en oskuld som ska skyddas enligt något hedersbegrepp.

Håller helt och hållet med dig om att hennes lögner går åt overkill hållet. Ingen självinsikt alls.

Vill bara tillägga att jag tycker så oändligt synd om hennes mamma, hennes syster och hennes barn. Förutom smärtan över att ha förlorat maken/pappan/morfar GM så ligger det även ett annat sorgearbete framför dem: De måste leva med vetskapen om ondskan i JM, vetskapen att personen de trodde hon var egentligen inte finns i verkligheten, att hon är ett empatilöst, hänsynslöst och gränslöst skal till människa. Den personen de trodde hon var är död. De lär aldrig kunna förlita sig på att impulsen i henne att skada/göra sig av med den som står i vägen för hennes för egen vinning/välmående inte tar över igen.

Gör ont i själen att tänka på vad AM tvingats genomlida.
Citera
2017-06-05, 03:56
Medlem
develis avatar
FUP:
" Det var ingen plan, det var ingenting som var planerat i förväg"

"Då hade jag sagt till henne att dörren var låst för att jag.. vi hade inte planerat det här i förväg."

" Jag hade ingen plan, det var inte planerat i förväg att jag skulle gå in och göra det."

Lika oplanerat som att gifta sig till uppehållstillstånd kanske?

"Alla mina vänner visste att jag skulle skilja mig efter två år."
Stackars liten, tvångsgifte.

Planlöst körande?
01.36 natten innan mordet kopplar G:s mobil upp mot mast vid Granliden. MR och G är ute och kör på småvägar för G vill provköra bilen.
Under rekonstruktionen hittar inte MR dit, han väljer fel vägar.
Det finns ett sms typ " hittar inte huset":
Är detta innan mordet och har ett samband med utflykten G och MR gör; att han kan vara ute och reka?

På första hugget i vänster sida vaknade Göran, han försöker resa sig upp. Han säger: vad gör du?
Hans händer är hela tiden på MR, han försöker stoppa honom.'
Ett par ggr slår han MR i ansiktet. Han tar tag i hans haka.
Anki vaknar för att Göran blir högljudd, då hugger han henne med.
MR har rivsår på en arm och MRs Dna är under hans nagel.
Han försöker trycka bort honom. Han säger en mening på första knivhugget, de övriga 22 jämrar han sig och han blir tyst på det sista för då går kniven in i ögat.

Denna kamp beskrev inte MR i rätten. det är lite om höger hand som träffar ansiktet:
" Hans motstånd var mest att knuffa bort mig, det var ingen kraft." AB live

Fy fan va tillrättalagt.
Senast redigerad av develi 2017-06-05 kl. 04:44.
Citera
2017-06-05, 04:35
Medlem
Citat:
I inspelade förhör berättar Arbogakvinnans son hur modern uppmanade honom att ljuga och ge henne ett falskt alibi för mordkvällen.
Den mordåtalade kvinnan kräver att förhören inte får spelas upp i rättegången – med motiveringen att hon vill skydda sonen.
Nu kontrar åklagarna och menar att hon bara ser till sitt eget bästa.

Citat:
Vill stoppa sonens vittnesmål
På grund av sonens ålder anser Arbogakvinnan att han är oförmögen att själv fatta beslut om huruvida han vill vittna.
I en skrivelse till tingsrätten begär hon att alla förhör med sonen stryks. Hon menar att det, för sonens bästa, är "ytterst angeläget att han inte hörs i målet".

Åklagarna har sågat Arbogakvinnans begäran och poängterar att hon samtyckte till att sonen förhördes vid tidpunkten då han gav henne falskt alibi. De skriver vidare att "det är uppenbart" att kvinnan i det här fallet "ser till sitt eget bästa" och inte sonens.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/arbogakvinnan-vill-inte-att-sonen-tillats-vittna/
Citera
2017-06-05, 05:42
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Stämmer inte då man läser förhör, första gången är hemma, sen Malmö och det blir mer och mer. Han pratar om juni i decemberförhör. Hon mal varje gång och jag skulle tippa att hon låter lika dryg som i avlyssning, hon repeterar nåt djävulskt.

Vi måste neka. Neka, Mohammed. Förstår du? Neka. Du ska neka. Sen gifter vi oss och flyttar, förstår du?
Du ska bara zippa. Förstår du? Säg inget. Prata inte. Neka bara.

....Typ.
Byt ut ordet neka mot döda.

Han säger dock nåt intressant då Fhl frågar hur hon kunde lita på honom, att genomföra det:
" Johanna vet och känner till att när jag väl har sagt att jag kommer att göra det, då kommer jag verkligen att göra det som jag har lovat (....)"

Handlade uppenbart bara om övertalning, ovillig var han inte bara han bestämt sig:
Sen var han att lita på, jajamänsan. Yes!

Märk väl ordet " lovat" ...
Hon låter nästan precis som jag föreställde mig att hon skulle låta i oktober månad när detta
fiktiva lille stycke tecknades ned. I konversationen med sin underbara älskling/väldresserade
"apa":

"- Jag döda och du gifta dig med mig? Jag får stanna i detta land?
- Du döda, ja, och jag gifta mig, ja. Du sen få stanna. Bra va?
- Mycket bra. Mycket k*ulla också?
- Ja, mycket sånt också. Du duktig på det, jag gilla. Du säkert duktig på att döda också.
- Kanske. Men om jag åka fast då? Och du också? Vad hända då?
- Ska inte hända. Hända så nekar du. Jag neka också. Förstår du älskling? NEKA! Måste
du göra.
- Jag duktig på neka. Jag neka mycket bra. Men om mycket bevis då? Neka då också?
- Ja, neka vad som än finns. Jag van att kunna slingra mig ur de värsta situationer.
- Jag kan klara folk. Jag är smartare än alla andra. Du fått duktig kvinna i mig. Den bästa
som finns.
- Jag vet. Jag tycka om dig mycket. Både i säng och annars.
- Efter döda - vad göra sen? Åka bort nånstans?
- Ja, vi åka bort ett tag. Du och jag. Vi ska bada mycket. Jag lära dig simma. Bra va?"

https://www.flashback.org/sp58796728

Och om ett par timmar så ska väl alltså ingen mindre än denna gränslösa Johanna bjuda upp
till show och det lär bli en föreställning som sent ska glömmas.
Det blir väl så fascinerande att domstolsledamöterna förmodligen alldeles glömmer bort att
ha någon kaffepaus alls. (Kan förresten ingen tipsa domstolarna om att det fortfarande
finns termosar att uppbringa? Så slipper man ränna ut stup i kvarten... )
Stora ögon och gapande munnar från flera håll, räkna med det....

Det som avhörts tidigare i förklaringsväg från damen ifråga är ingenting mot det som
nu komma skall. "Sälja sex och köpa pistol, nä nu ska ni få veta hur det verkligen låg till
och det låg till på ett sätt som ni aldrig kunnat föreställa er...men så låg det till i alla
fall, så lyssna nu när jag berättar sanningen."

Vi lovar att lyssna.
Synd bara att det ska berättas på gnällbältiska...https://www.youtube.com/watch?v=wUpLMNZ4DNg
Senast redigerad av Grandioso 2017-06-05 kl. 05:51.
Citera
2017-06-05, 06:34
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
FUP:
" Det var ingen plan, det var ingenting som var planerat i förväg"

"Då hade jag sagt till henne att dörren var låst för att jag.. vi hade inte planerat det här i förväg."

" Jag hade ingen plan, det var inte planerat i förväg att jag skulle gå in och göra det."

Lika oplanerat som att gifta sig till uppehållstillstånd kanske?

"Alla mina vänner visste att jag skulle skilja mig efter två år."
Stackars liten, tvångsgifte.

Planlöst körande?
01.36 natten innan mordet kopplar G:s mobil upp mot mast vid Granliden. MR och G är ute och kör på småvägar för G vill provköra bilen.
Under rekonstruktionen hittar inte MR dit, han väljer fel vägar.
Det finns ett sms typ " hittar inte huset":
Är detta innan mordet och har ett samband med utflykten G och MR gör; att han kan vara ute och reka?.
- Google translator på Johannas telefon Dari - Svenska (eller persiska) visar att meningen: hittade inte till huset, översatts morgon dag 3/8. Mig säger det att redan 2/8 och natt mot 3 var mord på Göran planerat. Gassem och MR som hade bilen och körde natt 2-3 aug.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in