Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Stämmer inte då man läser förhör, första gången är hemma, sen Malmö och det blir mer och mer. Han pratar om juni i decemberförhör. Hon mal varje gång och jag skulle tippa att hon låter lika dryg som i avlyssning, hon repeterar nåt djävulskt.
Vi måste neka. Neka, Mohammed. Förstår du? Neka. Du ska neka. Sen gifter vi oss och flyttar, förstår du?
Du ska bara zippa. Förstår du? Säg inget. Prata inte. Neka bara.
....Typ.
Byt ut ordet neka mot döda.
Han säger dock nåt intressant då Fhl frågar hur hon kunde lita på honom, att genomföra det:
" Johanna vet och känner till att när jag väl har sagt att jag kommer att göra det, då kommer jag verkligen att göra det som jag har lovat (....)"
Handlade uppenbart bara om övertalning, ovillig var han inte bara han bestämt sig:
Sen var han att lita på, jajamänsan. Yes!
Märk väl ordet " lovat" ...
Hon låter nästan precis som jag föreställde mig att hon skulle låta i oktober månad när detta
fiktiva lille stycke tecknades ned. I konversationen med sin underbara älskling/väldresserade
"apa":
"- Jag döda och du gifta dig med mig? Jag får stanna i detta land?
- Du döda, ja, och jag gifta mig, ja. Du sen få stanna. Bra va?
- Mycket bra. Mycket k*ulla också?
- Ja, mycket sånt också. Du duktig på det, jag gilla. Du säkert duktig på att döda också.
- Kanske. Men om jag åka fast då? Och du också? Vad hända då?
- Ska inte hända. Hända så nekar du. Jag neka också. Förstår du älskling? NEKA! Måste
du göra.
- Jag duktig på neka. Jag neka mycket bra. Men om mycket bevis då? Neka då också?
- Ja, neka vad som än finns. Jag van att kunna slingra mig ur de värsta situationer.
- Jag kan klara folk. Jag är smartare än alla andra. Du fått duktig kvinna i mig. Den bästa
som finns.
- Jag vet. Jag tycka om dig mycket. Både i säng och annars.
- Efter döda - vad göra sen? Åka bort nånstans?
- Ja, vi åka bort ett tag. Du och jag. Vi ska bada mycket. Jag lära dig simma. Bra va?"
https://www.flashback.org/sp58796728
Och om ett par timmar så ska väl alltså ingen mindre än denna gränslösa Johanna bjuda upp
till show och det lär bli en föreställning som sent ska glömmas.
Det blir väl så fascinerande att domstolsledamöterna förmodligen alldeles glömmer bort att
ha någon kaffepaus alls.

(Kan förresten ingen tipsa domstolarna om att det fortfarande
finns termosar att uppbringa? Så slipper man ränna ut stup i kvarten... )
Stora ögon och gapande munnar från flera håll, räkna med det....
Det som avhörts tidigare i förklaringsväg från damen ifråga är ingenting mot det som
nu komma skall. "
Sälja sex och köpa pistol, nä nu ska ni få veta hur det verkligen låg till
och det låg till på ett sätt som ni aldrig kunnat föreställa er...men så låg det till i alla
fall, så lyssna nu när jag berättar sanningen."
Vi lovar att lyssna.
Synd bara att det ska berättas på gnällbältiska...
https://www.youtube.com/watch?v=wUpLMNZ4DNg