2017-06-05, 01:06
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Nu pratar ni om kvällen för mordet på GM, eller hur?

Var inte planen att Johanna skulle komma till Granliden med tvillingarna dagen efter och då upptäcka båda föräldrarna döda? Det visar ju att det inte var planerat för någon husbilfärd den dagen i alla fall.

Jo du har rätt, de hade nog inte tänkt resa iväg med husbilen redan dagen efter.
De skulle varit kvar och lekt med barnbarnen istället.
Citera
2017-06-05, 01:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tror inte att MR ens kände på dörren enligt FUP, den var minst 40 cm öppen, han kunde bara gå in. Antingen hade paret Möller inte sett till att den var stängd eller så hade någon öppnat den åt honom. Han behövde ingen nyckel - verkar inte ens ha hämtat någon nyckel från något gömställe eller fått en nyckel av JM.

Tycker att just detta med nyckeln är en lucka i MRs berättelse. JM som tänkt på telefoner, bilbyte, handskar, tröja och knivar skulle väl inte riskera hela planen för att dörren var låst. Hon hade ju till och med försökt ordna fram nyckelknippan via sonen. Antingen hade MR en nyckel - från JM eller från gömnstället - eller så var JM mycket mer delaktig och såg till att dörren inte var låst utan öppen.
Japp. Nån mer är med, han säger "vi" flera ggr eller så är det damen själv som hämtar nyckeln.
Frågan är då varför han retucherar. Jag tror inte ett smack på att han råkar få veta det efter vägen heller, mobilen ska plötsligt laddas under mordspegeln.
Han vill få det att låta impulsivt, att han inte är alls med och jagar miljoner.

Jag tror han är mer delaktig, men tvekar och hon tjatar.
Han har ju lovat som jag citerade..
Det här passar ju inte bilden av fähunden....
Citera
2017-06-05, 01:16
Medlem
why123s avatar
Citat:
Vad det tänkt att de skulle ut och åka med husbilen redan nästa dag?

Hur var det med GM hälsa efter TIAn? Fick han nya övergående attacker?

Anki har säkert körkort, hon hade kanske klarat att köra runt med husbilen, verkar ju vara en stark, redigt och bestämd kvinna. Men ofta brukar det ju vara värdefullt att vara två som turas om att köra en husbil på semester. Nu kör man ju oftast inte varje dag utan campar några dagar åt gången. Men det är inte riktigt förenat med överkonsumtion av alkohol att spendera semestern på resa i en husbil, inget bra semesterupplägg för någon med alkoholism.
Då är det bättre att ha en liten röd stuga att sköta sig själv i, med eller utan flaska.

Nej, det var det inte! Men är man alkoholist så kan det kanske vara svårt att inte vara bakfull när man kör. Nu kör jag bara bil och förvisso mycket stadstrafik, men det gäller att vara ganska skärpt när man kör.. Skulle du vilja köra husbil? Det är trots allt lite skillnad på att manövrera en bil och en husbil. Vara bakis och köra är nog ingen höjdare. Ja, Anki har körkort och verkar vara en stark kvinna. Men hon sa också att hon inte körde när det var mörkt. Nu blir det ju iofs mörkt senare på kvällen på sommaren. Men GM ville ju se alla nyheter på kvällarna och Anki var kvällstrött så skulle det bli kört något fick de ju köra på dagen.
Jag vet faktiskt inte om han fick nya TIA-attacker jag kände dem inte. Men det som framgått är att han skulle in på lasarettet och för mycket alkohol leder till diverse sjukdomar.
Citera
2017-06-05, 01:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Jo du har rätt, de hade nog inte tänkt resa iväg med husbilen redan dagen efter.
De skulle varit kvar och lekt med barnbarnen istället.
Det var vid Akimordet de for iväg och sen sålde de huset för att njuta av husbil. De orkade inte med skötsel där.
Citera
2017-06-05, 01:21
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Varför det? Jag skriver ju tydligt att jag inte hänvisar till någon sida i FUP.. Ser du sedan mina frågetecken också och att jag skriver tror.. Du ska inte berätta för mig vad jag ska göra!

Varför? Det kan jag berätta, därför att kommer man med ett sådant påstående om en död (mördad) människa så får man allt ha nåt som backar upp det mer än "tyckte jag ev kunde kanske läst det". Jag förstår att du inte har alla hemma, speciellt då du i samma veva undrar vem som ska köra husbilen då GM har 2.0 promille i blodet. Du tänker att Anki och Göran ställt kl på 0530 morgonen därpå husbilen packad, tankad och redo att köra? Idiot.
Citera
2017-06-05, 01:23
Medlem
fiatigerliljas avatar
Citat:
Du kan mycket väl ha rätt i att övergreppshistorierna från GM på JM är ytterligare exempel på JMs påhitt. Hennes trovärdighet är ju minimal idag!
Hon är ju gränslös i vad hon hittar på.

Men någonstans måste hennes patologi ha uppstått. Hon är ju extrem. Så vilka lik i garderoben kan finnas i hennes uppväxt och ungdomsmiljö som format henne?

Hennes beteende mot män - som hon aldrig riktigt varit kär i fast hon har barn med tre olika, hennes promiskuitet, hennes märkliga ignorans för sina barns välbefinnande, hennes absoluta respektlöshet för sanningen och pengarna som rinner genom hennes fingrar.
Allt detta är märkliga beteenden utan att vara olagliga. Varifrån kommer ovanstående egenskaper och henne brist på värderingar om vad som är rätt och fel? Vad har format henne?
När brann det en glödlampa i huvudet på henne som gjorde att hon dessutom blev brottsling kanske mördare?

Som jag minns det från dialogförhörsprotokollen så kom JM:s övergreppshistoria till när förhörsledaren ifrågasatte vilket motiv MR skulle ha att mörda GM om det inte skett på hennes order. Hon kom då upp med två olika teorier, dels ett snurrigt ekonomiskt motiv som handlade om att han ville åt GM:s pengar och skulle få del av arvet när de gifte sig, och dels en romantiskt motiv som handlade om att hon och MR älskade varandra djupt, var förlovade och skulle gifta sig, och när hon berättade att hon blivit sexuellt "övergreppad" av GM så blev MR vansinnig---tanken var att om MR:s blivande fru blivit skändad så skulle det krävas ett hedersmord på GM enligt MR:s afghanska kultur. (Var inte idén om "hedersmord" omnämnt på nån av lapparna hon försökte smuggla ut också, eller hur var det nu? Ska läsa om förhören med JM och beslagsprotokollen för att se hur det ligger till...)

Hon sa också att det var "kärleken" dem emellan som var orsaken till att hon inte kunde ta avstånd från honom när hon fick veta att han mördat hennes pappa. "Jag ääälskar ju honom förstår ni väl", snyft snyft.
Citera
2017-06-05, 01:25
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Varför? Det kan jag berätta, därför att kommer man med ett sådant påstående om en död (mördad) människa så får man allt ha nåt som backar upp det mer än "tyckte jag ev kunde kanske läst det". Jag förstår att du inte har alla hemma, speciellt då du i samma veva undrar vem som ska köra husbilen då GM har 2.0 promille i blodet. Du tänker att Anki och Göran ställt kl på 0530 morgonen därpå husbilen packad, tankad och redo att köra?

Du är ju rent slut! Jag menar så klart inte dagen efter han hade 2.0 promille.. Jag tänker på att Anki sa att han var alkis! Då undrar jag naturligtvis om paret tänkte bli normalkonsumenter lite helt plötsligt nästa sommar. Om jag inte har alla hemma så undrar jag om du har någon hemma?
Senast redigerad av why123 2017-06-05 kl. 01:26. Anledning: .
Citera
2017-06-05, 01:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiatigerlilja
Som jag minns det från dialogförhörsprotokollen så kom JM:s övergreppshistoria till när förhörsledaren ifrågasatte vilket motiv MR skulle ha att mörda GM om det inte skett på hennes order. Hon kom då upp med två olika teorier, dels ett snurrigt ekonomiskt motiv som handlade om att han ville åt GM:s pengar och skulle få del av arvet när de gifte sig, och dels en romantiskt motiv som handlade om att hon och MR älskade varandra djupt, var förlovade och skulle gifta sig, och när hon berättade att hon blivit sexuellt "övergreppad" av GM så blev MR vansinnig---tanken var att om MR:s blivande fru blivit skändad så skulle det krävas ett hedersmord på GM enligt MR:s afghanska kultur. (Var inte idén om "hedersmord" omnämnt på nån av lapparna hon försökte smuggla ut också, eller hur var det nu? Ska läsa om förhören med JM och beslagsprotokollen för att se hur det ligger till...)

Hon sa också att det var "kärleken" dem emellan som var orsaken till att hon inte kunde ta avstånd från honom när hon fick veta att han mördat hennes pappa. "Jag ääälskar ju honom förstår ni väl", snyft snyft.
Ungefär så, det är ett enda virrvarr. Sen åt hon hår som barn och det hade hon nu på äldre dar förstått var ett tecken.
Hjäääälp.....
Citera
2017-06-05, 01:32
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Ptja... jag kan källhänvisa, gå i svaromål, förlåt om jag tränger mig på...

Kan vara matnyttigt, vad vet jag....

Sidan 33 / 26 Diverse-protokollbilagor/Protokollbilaga_2017-02-06__Vittnesfo_rho_r_A__del_1__2_.pdf

Du tränger ej på. Men slänger man sig med saker får man allt visa var man hämtar det ifrån. Nu var det ingen länk, och jag sitter på tel. Men ska kolla det.
Citera
2017-06-05, 01:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Du är ju rent slut! Jag menar så klart inte dagen efter han hade 2.0 promille.. Jag tänker på att Anki sa att han var alkis! Då undrar jag naturligtvis om paret tänkte bli normalkonsumenter lite helt plötsligt nästa sommar. Om jag inte har alla hemma så undrar jag om du har någon hemma?
Inte bråka.
Jag tror man lägger för mycket tänk på att man reser med husbil. Det här är ett äldre par med mycket pengar som säkert ställde den längre stunder på bra platser, käkade dyrt och drack gott. Inga tider att ta hänsyn till.
Då blir det som ett Granliden på hjul men inga krav på tungt underhåll.
Citera
2017-06-05, 01:37
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiatigerlilja

Förstår tankegången med att skylla på MRs känsla för heder om hans fästmö blivit skändad. Naturligtvis är det förfärligt om hon blivit sexuellt utnyttjad av sin far, ett begånget brott som borde straffats om det var sant.

Men rent allmänt känns det annars som snacket om att försvara sexuell heder är lite "overkill" när det gäller JM. Hon har sex barn med tre män, sålt sex på dejtingsidor och filmats under sexakten med tonårspojkar och har dessutom sex med MR första natten han vistas hos henne. Inte riktigt en oskuld som ska skyddas enligt något hedersbegrepp.
Senast redigerad av Solglittret 2017-06-05 kl. 01:40.
Citera
2017-06-05, 01:39
Medlem
shbous avatar
Citat:

Var säger AM att GM är "alkis"? Dessutom kan man såklart vara "alkis" utan att behöva framföra fordon på lyset. Så prova igen du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in