2017-05-29, 19:42
Medlem
Försöker tyda en suddig poststämpel för att få fram orten.
Jag tolkar det som att i övre delen av stämpeln står det POSTNORD medan orten rimligen står i nedre delen. Är det någon som har en komplett lista på vilka orter som kan stå på en poststämpel?
Misstänker att det är samma sak som sorteringsställe.
2017-06-01, 08:01
Medlem
barnet1s avatar
Vanligt att saker som skickat från England "Large Letter" med RoyalMail är försenade??
Väntar på en som är skickad med International Economy. Idag är de 14 arbetsdagar som gått. (Finns fortfarande hopp om denna, då är "Delivered to Europe in up to two weeks")
Väntar också på en som är skickad med International Standard. Är 9de arbetsdagen idag och den ska komma fram inom 3-5 arbetsdagar.. Är detta vanligt eller har de försvunnit? :/
2017-06-02, 09:48
Medlem
-spitzlix-s avatar
2017-06-02 05:12
Sverige
PostNord Ånge
Försändelsen har ankommit distributionsterminal.

Vad menas med det? Paketet är ju 9mil från mig då :/
2017-06-02, 11:38
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
2017-06-02 05:12
Sverige
PostNord Ånge
Försändelsen har ankommit distributionsterminal.

Vad menas med det? Paketet är ju 9mil från mig då :/

Det betyder att det kommit till den terminal som skickar ut paketen till dina lokala utlämningsställen.

Paketet har med största sannolikhet gått vidare till utlämninsstället (eller brevbäraren om det ska till dörren) under morgonen och kommer uppdateras när utlämningsstället har registrerat det som ankommet (inte säkert att det är gjort fören frampå eftermiddagen).
2017-06-02, 12:08
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Det betyder att det kommit till den terminal som skickar ut paketen till dina lokala utlämningsställen.

Paketet har med största sannolikhet gått vidare till utlämninsstället (eller brevbäraren om det ska till dörren) under morgonen och kommer uppdateras när utlämningsstället har registrerat det som ankommet (inte säkert att det är gjort fören frampå eftermiddagen).
Jaha där ser man. Första gången jag sett det under alla paket jag följt/kollat upp under färden. Kom fram vid 9.30 UTAN en skråma, ibland lyckas PostMord.
2017-06-05, 03:01
Medlem
DasPilss avatar
Paket ifrån Kina levereras av PostNL som ska till Sverige

Jag har beställt material åt min grabb med funktionsnedsättning ifrån Kina och valde PostNL som kurir, tänkte att det inte spelar någon större roll vad man väljer, samma pris på alla kurirer, men någon svensk kurir fanns inte att välja på, men de levererar till Sverige.

Min fråga, även om jag nu valt PostNL, kommer paketet att levereras till Sverige då de åtagit sig att leverera? Dumt att vara efterklok.
2017-06-05, 12:07
Medlem
Beställde några böcker från England som skickas i var sitt litet brev från bookdepository. Skickades för elva dagar sedan och inte ett enda har dykt upp. Hur fan är det ens möjligt att det kan ta sån jävla tid? Jag menar England ligger ju knappast på andra sidan jorden...
2017-06-05, 18:29
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vippe
Beställde några böcker från England som skickas i var sitt litet brev från bookdepository. Skickades för elva dagar sedan och inte ett enda har dykt upp. Hur fan är det ens möjligt att det kan ta sån jävla tid? Jag menar England ligger ju knappast på andra sidan jorden...

säker på att det ens är skickat? kan ta ibland 2 veckor eller mer få post därifrån, sen att postnord är ett gäng inkompetenta idioter gör inte saken bättre idag. När jag handlat på amazon eller ebay uk har jag fått grejer på runt 1 vecka oftast.
2017-06-05, 22:27
Medlem
Jag beställde en vara från England och den skickades idag men dem har stavat mitt efternamn fel. En enda bokstav är felstavat i efternamnet. Har däremot tracking nummer och mail på att den har skickats osv. Kan jag förvänta mig problem med att ta ut paketet? eller att ens paketet kommer rätt? Resten är korrekt det är bara en felstavad bokstav i efternamnet

Det verkar som det är skickat via DPD så att det kommer till dörren. Såg jag nu
Senast redigerad av Babyspenat 2017-06-05 kl. 23:16.
2017-06-06, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Jag beställde en vara från England och den skickades idag men dem har stavat mitt efternamn fel. En enda bokstav är felstavat i efternamnet. Har däremot tracking nummer och mail på att den har skickats osv. Kan jag förvänta mig problem med att ta ut paketet? eller att ens paketet kommer rätt? Resten är korrekt det är bara en felstavad bokstav i efternamnet

Det verkar som det är skickat via DPD så att det kommer till dörren. Såg jag nu
Det jag skrev om DPD är inte korrekt. Läste fel
2017-06-06, 09:06
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Det jag skrev om DPD är inte korrekt. Läste fel

DPD är väl företagspaketet. Till dörren om mottagaren är företag, och vidaresändning till ombud om mottagaren är privatperson.

Finns något som heter PPD med, de vet jag att det levereras till dörren.
2017-06-06, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
DPD är väl företagspaketet. Till dörren om mottagaren är företag, och vidaresändning till ombud om mottagaren är privatperson.

Finns något som heter PPD med, de vet jag att det levereras till dörren.
Precis men läste fel som jag skrev. Kommer att skickas som ett vanligt paket och komma till ombud.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in