Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
1. En krigsförklaring från vem?
Jag har alltid antagit att han menade en krigsförklaring av terroristerna, dvs al Qaida i detta fall. Tror du han menade något annat?
Citat:
2. Vad är det som utesluter att händelsen hanteras som en klassisk brottsutredning OCH en "act of war"?
Ingenting antar jag? Det var ju nästan så det blev till slut.
Citat:
3. Det har ju i decennier även pågått ett "war on drugs." Förs det kriget enligt samma logik och formella riktlinjer som det här nya "war on terror" och om inte, vad är skillnaden och varför?
Inte tillräckligt insatt i knarkhandel för att börja jämföra relevansen i din fråga.
Citat:
Hur ska du ha det? Genomfördes en brottsplatsundersökning av WTC efter attackerna 9/11, eller inte? Du kan inte säga att det å ena sidan inte skedde men att det å den andra sidan skedde, men att det kvittar eftersom det var krig.
Ja eller nej.
Formellt sett tror jag svaret är nej.
Citat:
Exakt. Det hade aldrig hänt tidigare att tre steel framed high-rise buildings totalkollapsat p.g.a. av brand så som skedde 9/11. Är det inte i synnerhet därför det är av största vikt att göra allt man kan för att ta reda på hur det faktiskt gick till? Om inte annat än för att se om det kan ha berott på konstruktionsfel, felaktigt material, eller om sekundära explosioner hade använts?
Jag anser att Nist svarade fullt ut på de frågorna. Att fortsätta när man redan har svaret är bara resursslöseri.
Datoranimationer i all ära?
Citat:
Citera relevant text.
Upphuggna stålbitar huller om buller och bara en bråkdel av allt stål går inte att genomföra någon systematisk analys av. Hur vet vi att man inte omsorgsfullt exkluderade allt stål som visade tecken på CD från det lilla som sparades?
Haha, oväntat att du skulle börja kräva analys av varenda gram stål i alla byggnaderna - det är ju det jag skrivit hela tiden, det vore fullständigt meningslöst om Nist löd din uppmaning att analysera det stål som finns sparat..
Citat:
Menar du att det finns stål från WTC-7 sparat?
Jag menar bara att du hade fel när du skrev att inget stål från wtc7 sparades - om det finns lvar än idag vet jag inte, du får fråga fema.