2017-06-04, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Stämmer inte. Inför många av våra derbyn hävdar ni och era blåa tvillingar att ni har det riktiga derbyt och att vi minnsan inte betyder något.

Ja, exakt det jag menade...?
Citera
2017-06-04, 18:03
Medlem
Julinhos avatar
Man vet när det är derby när SOFIALÄKTAREN-banderollen åker ner i 80:e.
Citera
2017-06-04, 18:09
Medlem
Petterrors avatar
Säger 9-1 er något, Djurgårn?

10 år!
Citera
2017-06-04, 18:20
Medlem
Några roliga budisar under dagens derby?
Citera
2017-06-04, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tshabalalalala
Malmoistas på twitter listar dem.
Citera
2017-06-04, 18:32
Medlem
Hur vinner ni inte här dif? Allt talade för er innan matchen och ändå torskar ni såhär. Asså på riktigt haha
Citera
2017-06-04, 18:38
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggaassgasgas
Jag som är en neutral åskådare kan säga att det blev oavgjort. Djurgårdarna var tysta efter 1-3, medan ni var tysta efter 0-1. Fattar ärligt talat inte vart ni bajare fått att ni skulle vara överlägsna på läktaren? Ni har aldrig varit överlägsna segrare i något derby jag varit på (har gått på samtliga sedan 2015, och er bästa insats var i Cupderbyt 2016, och sämsta var mot aik samma år).

Precis raka motsatsen. Är ju difare och andra fans här som ska knäppa oss på näsan varje gång och snackar ner oss. Vi är dessutom extremt självkritiska på andra forum, och inte heller här skryter vi nämnvärt.

dif bäst vid bengalavbrott och uppvärmning, möjligen snäppet bättre innan 0-1. Paradoxalt nog tappade man efter 0-1 enligt mig. 1-1 och framåt såklart överkörning, men så ska det vara då vi får sånt psykologiskt övertag på alla plan.

För övrigt: så fruktansvärt jävla obegåvat och jinxriskning att dra Bright side med typ 10 mins kvar och bara 2-1! Hade kunnat bita oss själva i röven rätt rejält på der!
Citera
2017-06-04, 20:01
Medlem
plousandss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tshabalalalala

Ingen budisfest direkt men
"Hvornår smager en derbysejr bedst? Hvergang!"
Citera
2017-06-04, 20:27
Medlem
soderomslussens avatar
Bajen budisar:

"I jakten på kvantitet infiltreras ni av mackan - I brist på kvalitet flyr ni som vanligt nerför trappan."
"Råsunda 2004, Nya Söderstadion 2013, Tunavallen 2020? djurgården - en resande cirkus i clownfärger."
"Vi- pionjärer , Ni - posörer "
"Hvornår smager en derbysejr bedst? - Hvergang!"
"FE FE FETT KEFFA!"
"Tack för biran, skål för Bajen!"
Senast redigerad av soderomslussen 2017-06-04 kl. 20:29.
Citera
2017-06-04, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ggaassgasgas
Jag som är en neutral åskådare kan säga att det blev oavgjort. Djurgårdarna var tysta efter 1-3, medan ni var tysta efter 0-1. Fattar ärligt talat inte vart ni bajare fått att ni skulle vara överlägsna på läktaren? Ni har aldrig varit överlägsna segrare i något derby jag varit på (har gått på samtliga sedan 2015, och er bästa insats var i Cupderbyt 2016, och sämsta var mot aik samma år).

Intressant. Jag själv är bajare och har slutat gå p.g.a. att jag vill ha klacken på kortsidan nere och uppe och tycker stämningen är för dålig, speciellt i derbyn så har inte vi den extra nivån som aik/dif har (är min uppfattning från vår klack). Skulle du kunna redogöra för varje derby sedan vi gick upp om vi vann eller förlorade på läktarna? Antar att du sitter ganska centralt och har kunnat bedöma det.
Citera
2017-06-04, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke093
Intressant. Jag själv är bajare och har slutat gå p.g.a. att jag vill ha klacken på kortsidan nere och uppe och tycker stämningen är för dålig.
Haha, herregud. Jag har hört många anledningar om varför man stannar hemma men din var en av de värre.
Det säger jag även om jag precis som du vill ha en enad kortsideklack.

Stanna hemma du så får vi andra njuta av att köra över dif om och om igen.
Citera
2017-06-04, 21:10
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
För övrigt: så fruktansvärt jävla obegåvat och jinxriskning att dra Bright side med typ 10 mins kvar och bara 2-1! Hade kunnat bita oss själva i röven rätt rejält på der!
Lägg ner förfan. Tror du på riktigt att Djurgården skulle kunna vända ett derby som man tidigare förlorat ledningen i? Nejdu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in