2017-06-04, 19:52
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Har fundrat på detta. Den ena fantastiska förklaringen efter den andra har jag kommit på. Men ingen har hållit. Jag har kunnat slå hål på varje scenario. Jag har helt enkelt ingen aning. Hur ska de kunna få ihop version 10?

Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Skulle hon börja prata för mycket kommer nog hennes försvarare begära en liten paus, det har ju hänt redan under rättegången tidigare.

Det är en märklig situation. Hon har på något sätt förbrukat sin egen handlingsfrihet.

Om hon inte vore så mycket "drama queen" så vore alternativet "ingen kommentar" en möjlighet, men jag tror inte på det. Det blir nog en till historia…

Kanske blir det som du skriver, Luxors att Hikes blir tvungen att begära en paus. Eller kanske flera…

Citera
2017-06-04, 19:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Jag säger bara att det finns en möljig förmildrande omständighet som skulle kunna gälla om det är som så att Johanna uttryckligen bett honom att hugga dem till döds. Då följer han en anvisning. Detta skulle gynna försvaret.

Jag förstår att du inte tycker så. Om jag förstår dig rätt så tycker du att eftersom han valt att genomföra brottet finns det inget som förmildrar någonting (eftersom han uppenbarligen inte haft en pistol mot huvudet)?
Du har förstått mig rätt såtillvida du tar bort överdrifter som inte finns i nåt inlägg från mig, dvs om nån pistol mot huvudet.
Jag skrev om hot och tvång men i sammanhang att han inte ter sig minsta kuvad och underdånig. Skulle kunna tro att det vore en läckerbit att leverera, svårt hotad av HA, pistolhot eller nåt dyl.
Så är inte fallet.

Ja, att välja att mörda två sovande, oskyldiga äldre människor för att få tyst på sambons tjat finner jag dels förbannat absurt och utan minsta förmildrande omständighet.
Att hon bett honom hugga ihjäl dem råder ingen tvivel om, det handlar om stämpling, och han har fattat ett vansinnesbeslut och därmed blivit mördare som hennes torped.
Senast redigerad av develi 2017-06-04 kl. 20:07.
Citera
2017-06-04, 20:00
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det finns några indikationer på att han är slug. Jag ser det som sagt som win-win inledningsvis, han fattar dock inte vilken hondjävul han gett sig ihop med...
Hon höjer väl tempot då hon får avslag livförsäkring i slutet på juli och
Granliden är på väg att säljas.
Det blir väl ett crescendo av tjat skulle jag tro.

De utnyttjar varandra på olika sätt Jm använder MR som mordverktyg även skrämma hota de som blev misshandlade för sexfilmen, för att förhoppningsvis få in ngr millar på kontot i tron att det löser sig säkert utan involvering av polisen mot henne, hon ''klarade'' ju den sk ''drunkningen av Akis.

MR får leva lyxliv med tillgång till nya bilar, nya mobiler, senaste modet på kläder, droger, hotellvistelser, lite sex emellanåt som båda gillar, JM är sexfixerad som tillhör ett missbruksproblem, dessa två iskalla individer ska låsas in, MR ska utvisas efter avtjänat straff, JM ska ALDRIG komma ut, den mest vidriga person jag har läst om.

Jag tror Granliden var den utlösande faktorn, och även uppsägningen av lägenheten.
Senast redigerad av Smhf 2017-06-04 kl. 20:13.
Citera
2017-06-04, 20:09
Medlem
afKnollentotts avatar
Kanske paret Möller "visste" för mycket. Dom behövde tystas.
Pengar i all ära - det räcker inte till allt - inte så länge heller......
Citera
2017-06-04, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
MR kallade ju JM för f***a till ngn kompis, sen hade han sin tjej i Iran, han skulle bara vara gift med JM i 2 år sa han till en kompis.

Han sa ju även i rättegången att JM kunde skratta och gråta på beställning, kanske han hade lärt sig av JM att gråta på beställning....vet vem inte jag.

JM kanske hade övat in lite skådespelartalanger med MR.

Narkomaner brukar bli duktiga på att manipulera folk.
Oscarsstatyetten är aldrig så nära som när rollen självömkan presenteras.
Citera
2017-06-04, 20:14
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Narkomaner brukar bli duktiga på att manipulera folk.
Oscarsstatyetten är aldrig så nära som när rollen självömkan presenteras.

Sant alla missbrukare kan gå över lik och lögnen/lögnerna sitter inte långt inne, de kan sälja sin egen morsa.
Citera
2017-06-04, 20:24
Medlem
Smhfs avatar
Undrar om JM har slipat på den 11:te versionen i morgon om händelseförloppet ang mordet på GM och mordförsöket på AM, hennes anteckningsblock är nog fullklottrat, hennes hjärna går nog på högvarv säkert 110% så brukar ju hennes hjärna vara när hon vaknar på morgonen, enligt henne själv.
Citera
2017-06-04, 20:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Sant alla missbrukare kan gå över lik och lögnen/lögnerna sitter inte långt inne, de kan sälja sin egen morsa.
Hahaha, du lät likt JM när hon beskrev sin kärestas ursprung om afghaner och hur de är.
..love is in the air när de båda kärleksfullt beskriver varann, han kallar henne f**ta som du nyss återgav.
Senast redigerad av develi 2017-06-04 kl. 20:32.
Citera
2017-06-04, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Nej, det var MR. Vart står det att JJ tros ha mördat tidigare.
Kommer inte ihåg varifrån jag fick läsa om JJ han ska ha mördat ngn i Pakistan och var efterlyst falskt eller sant?
Citera
2017-06-04, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Nej, det var MR. Vart står det att JJ tros ha mördat tidigare.
Kommer inte ihåg...men JJ lär vara efterlyst för mord ...sant eller falskt?
Citera
2017-06-04, 20:39
Medlem
Är MR afghan eller Iranier?
Citera
2017-06-04, 20:42
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahaha, du lät likt JM när hon beskrev sin kärestas ursprung om afghaner och hur de är.
..love is in the air när de båda kärleksfullt beskriver varann, han kallar henne f**ta som du nyss återgav.

Att hon sadlade om till asylbaronessa var inte för att hon har/hade empati för ''barnen'', miljonerna <pengar är enda skälet, sen som du skriver så uttalar hon sig förnedrande om dessa '' barn'', en smygrasist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in