2017-06-04, 18:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Men om det är så, som du beskriver, då är ju inte hans mål/drivkraft att döda dem. Då är det ju något annat han ger uttryck för. Frustration kanske. Men ingen kallblodig mördare. Däremot om det begärs av honom att de skall dö på just detta vis så ser jag det kalla i handlingen.

Är jag otydlig? Lol jag tror det.
Jag försöker igen. Om jag agerar på uppdrag av ngn följer jag deras anvisningar. Har jag ej fått några anvisningar av min uppdragsgivare gör jag saken kort och enkelt.

Om jag utan anvisning av min uppdragsgivare ändå går loss på mina offer så måste man anta att ngt ligger bakom.

Därför finner jag det vara av intresse om Johanna uttryckligen bett MR att just hugga dem
?
Självklart är det ett mål att döda dem om det är vad hon tjatar om sen i början på juli. Är de döda så slutar gnatet och som bonus rullar 10 miljoner in.

Jag beskriver utifrån mordets karaktär.
Fortsättningsvis ett uppenbart övervåld under drogpåverkan vilket kan härleda till att han är förbannad på JMs gnat.
Han fattar således ett beslut att genomföra mordet med sin fria vilja för att hon ska hålla käften.
Sant eller falskt eller även kåt på 10 mille som hon också beskrivit?
Medveten om mord redan då de viskar i lägenheten och mobilen hamnar så lämpligt på hennes fd arbetsplats och han får inte alls veta det i förbifarten som han påstår?
Vi vet inte hur slug han är, vore ju
för sorgligt för hans del om det kom fram att motivet är 10 mille och inte en underdånig stackars fähund i JMs ledband....
Senast redigerad av develi 2017-06-04 kl. 19:01.
Citera
2017-06-04, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jag tror som tidigare att MR försökte göra sin uppdrag så gott han kunde, men han är inte en "slipad" mördare, kanske bättre på ren misshandel, så det blir taffligt och delvis ofullständigt gjort.

Men rent allmänt kanske även han var arg på paret Möller, JM hade säker sagt till honom att hon, och indirekt han, var uppsagda från lägenheten och moderns Ankis negativa attityd om att han var drägg som måste ut, har nog inte heller undgått honom. Han kanske var svårövertalad till mord, men kanske inte så svårövertalad till mord på just paret Möller?

Ja, kanske lite både och som du säger och därför så svårt att ringa in väl avgränsat. Jag nöjer mig med ditt svar det är nog så nära man kan komma
Citera
2017-06-04, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
?
Självklart är det ett mål att döda dem om det är vad hon tjatar om sen i början på juli. Är de döda så slutar gnatet och som bonus rullar 10 miljoner in.

Jag beskriver utifrån mordets karaktär.
Fortsättningsvis ett uppenbart övervåld under drogpåverkan vilket kan härleda till att han är förbannad på JMs gnat.
Han fattar således ett beslut att genomföra mordet med sin fria vilja för att hon ska hålla käften.
Sant eller falskt eller kåt på 10 mille som hon också beskrivit?
Medveten om mord redan då de viskar i lägenheten och mobilen hamnar så lämpligt på hennes fd arbetsplats och han får inte alls veta det i förbifarten?
Vi vet inte hur slug han är, vore ju
för sorgligt för hans del om det kom fram att motivet är 10 mille och inte en underdånig stackars fähund i JMs ledband....

Jag sa ju att jag uttryckte mig otydligt lol. Jag försökte sätta fingret på vad som drev honom genom att analysera hans tillvägagångssätt.
Genom att göra det var det viktigt att veta om han blivit ombedd att just hugga dem eller inte.
Citera
2017-06-04, 19:01
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jag tror som tidigare att MR försökte göra sin uppdrag så gott han kunde, men han är inte en "slipad" mördare, kanske bättre på ren misshandel, så det blir taffligt och delvis ofullständigt gjort.

Men rent allmänt kanske även han var arg på paret Möller, JM hade säker sagt till honom att hon, och indirekt han, var uppsagda från lägenheten och moderns Ankis negativa attityd om att han var drägg som måste ut, har nog inte heller undgått honom. Han kanske var svårövertalad till mord, men kanske inte så svårövertalad till mord på just paret Möller?

Apropå drä(e)gg....här passar en SMS - konversation in....
Sidan 34 /273 Diverse-protokollbilagor/Protokollbilaga_2017-03-03__Telefonanalys__del_3__3_.pdf
Citera
2017-06-04, 19:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Jag sa ju att jag uttryckte mig otydligt lol. Jag försökte sätta fingret på vad som drev honom genom att analysera hans tillvägagångssätt.
Genom att göra det var det viktigt att veta om han blivit ombedd att just hugga dem eller inte.
Jag fattar fortfarande inte. Han lär inte ränna ut i skogen utan hennes inflytande. Han vinner inte ett skit utan henne som avgörande länk:
Att hon slutar tjata som han påstår.
Att han fått löften om arv.
... eller en trolig kombo.
Citera
2017-06-04, 19:13
Medlem
Smhfs avatar
MR kallade ju JM för f***a till ngn kompis, sen hade han sin tjej i Iran, han skulle bara vara gift med JM i 2 år sa han till en kompis.

Han sa ju även i rättegången att JM kunde skratta och gråta på beställning, kanske han hade lärt sig av JM att gråta på beställning....vet vem inte jag.

JM kanske hade övat in lite skådespelartalanger med MR.
Senast redigerad av Smhf 2017-06-04 kl. 19:18.
Citera
2017-06-04, 19:24
Medlem
lasternassummas avatar
Tankar vid dagens slut...
Kanske vid kvällens början, men ändå...

Tänk om dom hade avlyssnat JM, JB och DB i Thailand!
Jag undrar vad vi fått höra då?
Jag inser svårigheterna med tillstånd i Thaliand, men tanken tål ändå att tänkas...

Tänk om JM öppnar sig och berättar allt!
Då finns det två alternativ:
1. Hon berättar samma historia som MR. Alla kommer att tro henne.
2. Hon berättar en annan historia. Ingen kommer att tro henne därför att hon ljugit genom tio historier tidigare.

Jag undrar vad hon kommer att säga?

Citera
2017-06-04, 19:26
Medlem
Citat:
Jag fattar fortfarande inte. Han lär inte ränna ut i skogen utan hennes inflytande. Han vinner inte ett skit utan henne som avgörande länk:

Jag tror inte han tog livet av GM för att slippa tjat. Inget tyder på att han är psykiskt sjuk utan tvärtom ger han ett intelligent intryck. Två personer som utnyttjade varandra. Snarare då att hon hotade att sätta honom på gatan eller något annat som var dåligt för honom. Mot detta ställde hon alternativet med en stor bunt sedlar och ett uppehållstillstånd efter giftesmål.
Citera
2017-06-04, 19:37
Medlem
Citat:

Jag säger bara att det finns en möljig förmildrande omständighet som skulle kunna gälla om det är som så att Johanna uttryckligen bett honom att hugga dem till döds. Då följer han en anvisning. Detta skulle gynna försvaret.

Jag förstår att du inte tycker så. Om jag förstår dig rätt så tycker du att eftersom han valt att genomföra brottet finns det inget som förmildrar någonting (eftersom han uppenbarligen inte haft en pistol mot huvudet)?

I detta fall antar jag en mittemellan position. Jag tycker man kan skönja både en önskan att uppfylla Johannas krav men också en önskan att uppfylla ngt eget.

Hoppas jag blev tydlig nu annars ger jag upp lol
Citera
2017-06-04, 19:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
MR kallade ju JM för f***a till ngn kompis, sen hade han sin tjej i Iran, han skulle bara vara gift med JM i 2 år sa han till en kompis.

Han sa ju även i rättegången att JM kunde skratta och gråta på beställning, kanske han hade lärt sig av JM att gråta på beställning....vet vem inte jag.

JM kanske hade övat in lite skådespelartalanger med MR.
Ja, det finns några indikationer på att han är slug. Jag ser det som sagt som win-win inledningsvis, han fattar dock inte vilken hondjävul han gett sig ihop med...
Hon höjer väl tempot då hon får avslag livförsäkring i slutet på juli och
Granliden är på väg att säljas.
Det blir väl ett crescendo av tjat skulle jag tro.
Citera
2017-06-04, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma

Jag inser svårigheterna med tillstånd i Thaliand, men tanken tål ändå att tänkas...

2. Hon berättar en annan historia. Ingen kommer att tro henne därför att hon ljugit genom tio historier tidigare.

Har fundrat på detta. Den ena fantastiska förklaringen efter den andra har jag kommit på. Men ingen har hållit. Jag har kunnat slå hål på varje scenario. Jag har helt enkelt ingen aning. Hur ska de kunna få ihop version 10?
Citera
2017-06-04, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma

Skulle hon börja prata för mycket kommer nog hennes försvarare begära en liten paus, det har ju hänt redan under rättegången tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in