2017-06-04, 18:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Är det någon som kan verifiera uppgiften att MR knivhuggit någon i Turkiet eller har detta blivit en "trådsanning"?

Själv uppfattar jag det som att detta kom fram när man (Aftonbladet?) intervjuade en f.d. anställd på ett av Johannas boenden. Han kunde eventuellt fått informationen från JJ eller direkt från MR (mitt minne sviker just nu).
Intervjun hade utgångspunkten att han var rädd för både JM och MR. Just då kände jag att det var andra- eller tredjehandsinformation och tog det därför med en nypa salt.

Står det något om detta i FUPen eller finns det någon mer källa om just detta knivbrott?

*Ber om ursäkt om jag missat eventuell diskussion om detta. Tråden är lång...*
La in länken inatt med videointervjun av JMs anställde och skriver och undrar det samma.
Borde väl ha kunnat efterforskats, Turkiet borde väl ha nån koll på interner kan man tycka.
Det är MR som säger det som jag fattade och JM ställer många frågor om detta knivdåd då hon får info.
Senast redigerad av develi 2017-06-04 kl. 18:23.
Citera
2017-06-04, 18:25
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Är det någon som kan verifiera uppgiften att MR knivhuggit någon i Turkiet eller har detta blivit en "trådsanning"?

Själv uppfattar jag det som att detta kom fram när man (Aftonbladet?) intervjuade en f.d. anställd på ett av Johannas boenden. Han kunde eventuellt fått informationen från JJ eller direkt från MR (mitt minne sviker just nu).
Intervjun hade utgångspunkten att han var rädd för både JM och MR. Just då kände jag att det var andra- eller tredjehandsinformation och tog det därför med en nypa salt.

Står det något om detta i FUPen eller finns det någon mer källa om just detta knivbrott?

*Ber om ursäkt om jag missat eventuell diskussion om detta. Tråden är lång...*

https://minfil.org/UdSbB4bab8
Citera
2017-06-04, 18:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Gripande skrivet, tack Det jag i ödmjukhet vill lägga till här är JMs FALSKhet gentemot sina föräldrar : " vi ärver 10 miljoner efter dem " uppges JM sagt till MR ; finns det möjlighet till utökat straff pga denna falskhet gentemot sina föräldrar och hur mycket ökar straffet med = pga att ångesten AM och övrig släkt måste leva med blir ju så tung :-(
Tack. Ja, hon är hemsk. Det faller nog under "förslagenhet", domarna brukar ha ord som lömskhet med och tangerar likaväl planering gällande motiv
Citera
2017-06-04, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Sådant brukar vägas in men i och med att brottet var så grovt och hänsynslöst så tror jag inte att de tar någon som helst hänsyn till en eventuell utvisning.

P7 rekommenderade den stora undersökningen och jag tror att hans advokat kommer att yrka på att den görs, blir han kryssad så blir han knappast utvisad.

Det är väl dessutom dagar avsatta för att klara ut hans ålder har jag för mig i planeringen så att åklagarna verkligen vill ha honom som en kandidat för ett livstidsstraff kan vi lugnt anta, de har ju försökt utröna hans verkliga ålder och det är ju samma bekymmer varje gång en papperslös ska utredas.

Att han skulle bli bedömd som ett "barn" är uteslutet, det blir som ung vuxen eller vuxen han kommer att dömas.

Jag fattade att han skulle knäledsröntgas i just det syftet, att fastställa hans ålder. Misstänker att det kanske redan gjorts eller är nära förestående.
Citera
2017-06-04, 18:28
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Något som jag funderat på är detta som även andra varit inne på: varför skar han inte bara halsen av dem? De låg ju bara där, sovandes. Swiiiish swiiiish klart. Varför detta infernaliska huggande istället?
Jag har hört aggressivitetpåslag
Pga av narkotika som orsak nämnas här i tråden.
Jag har hört frågan om att det skulle vara kulturellt betingat?
Jag har hört det nämnas här i tråden att det skulle vara pga hans egen ondskefullhet.

Jag undrar om någon som läst fuppen kommer ihåg om han sagt att Johanna bett honom just att hugga dem? Jag tror nämligen att jag har läst det, men är samtidigt väldigt osäker på den uppgiften.
Då menar jag inte lapparna efteråt. Utan om det framkommit tidigare?

Jag tror inte han var så planerad, slipad och smart att han kunde rikta kniven till en ren avlivning. Han var påtänd, nervös, upphetsad och det var mörkt . Han bemödade ju sig inte ens om att kontrollera att båda var döda innan han sprang iväg. En klumpig med mycket farlig våldsman.
Citera
2017-06-04, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kulturellt är rent trams, nån skrev nåt dravel om symbolik att hugga mot ögon och tunga.
Han gör väl som han tidigare gjort om uppgifterna stämmer, sonika hugger hej vilt oavsett vad hon ger för direktiv och likt andra galna knivdåd.
Han är övertalad och säkert pissed off, trött på hennes tjat. I kombination med droger blir det väl som det blir dvs övervåld.
Knappast unikt.

JM försåg honom endast med knivar.
Citera
2017-06-04, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kulturellt är rent trams, nån skrev nåt dravel om symbolik att hugga mot ögon och tunga.
Han gör väl som han tidigare gjort om uppgifterna stämmer, sonika hugger hej vilt oavsett vad hon ger för direktiv och likt andra galna knivdåd.
Han är övertalad och säkert pissed off, trött på hennes tjat. I kombination med droger blir det väl som det blir dvs övervåld.
Knappast unikt.

Men om det är så, som du beskriver, då är ju inte hans mål/drivkraft att döda dem. Då är det ju något annat han ger uttryck för. Frustration kanske. Men ingen kallblodig mördare. Däremot om det begärs av honom att de skall dö på just detta vis så ser jag det kalla i handlingen.

Är jag otydlig? Lol jag tror det.
Jag försöker igen. Om jag agerar på uppdrag av ngn följer jag deras anvisningar. Har jag ej fått några anvisningar av min uppdragsgivare gör jag saken kort och enkelt.

Om jag utan anvisning av min uppdragsgivare ändå går loss på mina offer så måste man anta att ngt ligger bakom.

Därför finner jag det vara av intresse om Johanna uttryckligen bett MR att just hugga dem
Citera
2017-06-04, 18:30
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Skulle inte tro det. Resurskrävande och liten chans att komma någonstans. Potentiell mördare redan fast för annat grovt brott och barnets föräldrar kanske missbrukare. Inget kommer att hända.
Nej, tror inte heller att de lägger krut på det just nu. Ska det bli något med det så får det bli senare när JM avtjänar sitt straff. Om det verkligen finns döda barn så kan ju snuten öppna en utredning och titta på gamla obduktionsrapporter och dylikt. När andra mördare dömts för flera mord, Eklund exempelvis, så har ju polisen letat med lykta efter gamla fall som kan kopplas till den dömde.

Eftersom Anki själv sagt att ett barn dog i hennes vård så bör det väl ligga sanning i det. Har svårt att tro att hon säger så annars.
Citera
2017-06-04, 18:33
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
JM försåg honom endast med knivar.

Och handskar och tröja samt instruktioner hur han skulle hitta sovrummet....
Citera
2017-06-04, 18:40
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
JJ

Nej, det var MR. Vart står det att JJ tros ha mördat tidigare.
Citera
2017-06-04, 18:44
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
https://minfil.org/UdSbB4bab8
Tack!
*Raderar bort min "nypa salt" från minnet och klassificerar om det till "troligt".*
Citera
2017-06-04, 18:48
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Men om det är så, som du beskriver, då är ju inte hans mål/drivkraft att döda dem. Då är det ju något annat han ger uttryck för. Frustration kanske. Men ingen kallblodig mördare. Däremot om det begärs av honom att de skall dö på just detta vis så ser jag det kalla i handlingen.

Är jag otydlig? Lol jag tror det.
Jag försöker igen. Om jag agerar på uppdrag av ngn följer jag deras anvisningar. Har jag ej fått några anvisningar av min uppdragsgivare gör jag saken kort och enkelt.

Om jag utan anvisning av min uppdragsgivare ändå går loss på mina offer så måste man anta att ngt ligger bakom.

Därför finner jag det vara av intresse om Johanna uttryckligen bett MR att just hugga dem

Jag tror som tidigare att MR försökte göra sin uppdrag så gott han kunde, men han är inte en "slipad" mördare, kanske bättre på ren misshandel, så det blir taffligt och delvis ofullständigt gjort.

Men rent allmänt kanske även han var arg på paret Möller, JM hade säker sagt till honom att hon, och indirekt han, var uppsagda från lägenheten och moderns Ankis negativa attityd om att han var drägg som måste ut, har nog inte heller undgått honom. Han kanske var svårövertalad till mord, men kanske inte så svårövertalad till mord på just paret Möller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in