2017-06-04, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaragatan
Att någon slutar svara händer på båda håll. Jag tycker själv att det är väldigt respektlöst och har man väl skapat en kontakt så meddelar jag alltid varför jag vill avsluta kontakten. Önskar att männen på dessa sidor hade samma mognad....

Det är inte endast respektlöst heller.. det är idiotiskt.
För tänk om hon tappar intresset pga ett felaktigt antagande.. se bara så mycket idioter det är på flashback som inte förstår och de gör fel antaganden om vad andra menar hela tiden.. de får allt om bakfoten. Det är tur att de iaf svarar på flashback så att man kan förklara att dem gjort ett fel antagande.. men på dejting sidor så får man ju aldrig den chansen. Synd inte bara för mig men för henne men möjligtvis för hon kunde ju fått ett bra liv med mig om hon inte gjorde ett fel antagande och inte har hjärna varken respekt nog att berätta varför hon tappar intresset.
Citera
2017-06-04, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alltidsammavisa
aha, du har svårt förstå vad dem 3 valen konstigt nog. Undrar om det är så det är för 95% av alla kvinnor i Sverige med? Är alla dumma i huvudet?

val 1 som det står "inga" på betyder bara att du inte har några barn. Om du inte vill elelr kan inte få barn så ska du välja val nummer 3 "inga och vill inte ha". Vill du ha barn så är det val nummer 2 "inga men vill ha". Att välja nummer 1 är igentligen kortfattat för "inga, vet inte om jag vill ha det i framtiden".
Suck. Det var inte jag som ställde frågan här för att jag hade svårt att förstå 3 helt klara alternativ...

Det är hur DU tolkar alternativen. En annan person kan tolka saken på ett annat sätt. Om det stör dig så mycket så kan du ställa frågan till den som valt alternativet eller skita i att ta kontakt med henne. Jag tycker att du lägger alldeles för stort fokus vid en så liten sak.
Citera
2017-06-04, 15:15
Medlem
Citat:
Det är inte endast respektlöst heller.. det är idiotiskt.
För tänk om hon tappar intresset pga ett felaktigt antagande.. se bara så mycket idioter det är på flashback som inte förstår och de gör fel antaganden om vad andra menar hela tiden.. de får allt om bakfoten. Det är tur att de iaf svarar på flashback så att man kan förklara att dem gjort ett fel antagande.. men på dejting sidor så får man ju aldrig den chansen. Synd inte bara för mig men för henne men möjligtvis för hon kunde ju fått ett bra liv med mig om hon inte gjorde ett fel antagande och inte har hjärna varken respekt nog att berätta varför hon tappar intresset.
Eller så var hon inte så intresserad från början. Om du är osäker på att någon missförstått dig så kan du ju kolla med henne. Eller tänka till innan du skriver....
Citera
2017-06-04, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaragatan
Eller så var hon inte så intresserad från början. Om du är osäker på att någon missförstått dig så kan du ju kolla med henne. Eller tänka till innan du skriver....
Om hon inte var intresserav från början så varför skulle hon låtsas vara det i flera meddelanden och försöka lära känna mig mer och mer?
Du är ju helt efterbliven, alla din inlägg är ju helt knas, ingen ide att diskutera vidare med dig, är som att prata med en apa.
Citera
2017-06-04, 15:22
Medlem
Citat:
Om hon inte var intresserav från början så varför skulle hon låtsas vara det i flera meddelanden och försöka lära känna mig mer och mer?
Du är ju helt efterbliven, alla din inlägg är ju helt knas, ingen ide att diskutera vidare med dig, är som att prata med en apa.
Jag håller med, kan inte alls förstå varför hon slutade skriva med dig. Du som verkar så charmig....
Citera
2017-06-04, 17:30
Bannlyst
Är detta den här tråden där man även kan fråga om olika sidor? Jag använder inte dejting apparna eller sidorna då det går bra för mig utan... Ska iväg och hinner inte direkt använda sökfunktionen för att komma till de olika sidorna...

Är det någon som vet legit sidor för att dejta lite större/mulliga tjejer här i Sverige alltså ? Tacksam

Testade att använda nån bara så där random men vissa är fake och vill bara tjäna pengar efter att du lämnar kortuppgifter osv....

Hur är happy pancake?
Citera
2017-06-04, 18:43
Moderator
Amirons avatar
Citat:

Skriver du på samma sätt på datingsidorna/apparna, så har jag full förståelse till varför de slutar höra av sig..
Citera
2017-06-04, 20:16
Medlem
En fundering efter att ha läst en mängd olika presentationstexter av en mängd män på en mängd olika dejtingsidor:

Tränar alla (de allra flesta) män verkligen så oerhört mycket hela tiden? Eller vill de de bara framstå som sportiga och atletiska för att imponera? Är det verkligen möjligt att det stämmer med verkligheten när alla (de allra flesta) män listar träning bland sina huvudintressen och letar efter "någon att träna tillsammans med"?

För egen del blir jag bara stressad och känner att det inte är lönt att jag skriver, hur matchigt det än känns för övrigt, för jag är inte sportig nog och kommer inte att räcka till. Visst, jag går väl också till gymmet ett par gånger i veckan för att jag mår bra av det, men det är absolut inte ett intresse jag har.

Så vad säger ni? Är det en generell försköning av verkligheten, eller är alla (de allra flesta) män verkligen de träningsfreak de framställer sig som?
Citera
2017-06-04, 20:27
Medlem
dainsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telefoni
En fundering efter att ha läst en mängd olika presentationstexter av en mängd män på en mängd olika dejtingsidor:

Tränar alla (de allra flesta) män verkligen så oerhört mycket hela tiden? Eller vill de de bara framstå som sportiga och atletiska för att imponera? Är det verkligen möjligt att det stämmer med verkligheten när alla (de allra flesta) män listar träning bland sina huvudintressen och letar efter "någon att träna tillsammans med"?

För egen del blir jag bara stressad och känner att det inte är lönt att jag skriver, hur matchigt det än känns för övrigt, för jag är inte sportig nog och kommer inte att räcka till. Visst, jag går väl också till gymmet ett par gånger i veckan för att jag mår bra av det, men det är absolut inte ett intresse jag har.

Så vad säger ni? Är det en generell försköning av verkligheten, eller är alla (de allra flesta) män verkligen de träningsfreak de framställer sig som?
Det är ganska uppenbart att de springer på gym ett par gånger i veckan men eftersom de inte har något annat roligt i deras liv som de vill skriva om så förskönas verkligheten. Skrev likadant själv när jag inte kom på någon rolig presentationstext. För övrigt så är kvinnor lika intresserade av träning som männen på dejtingsidor, verkligheten förskönas från båda hållen.
Citera
2017-06-04, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Skriver du på samma sätt på datingsidorna/apparna, så har jag full förståelse till varför de slutar höra av sig..

Självklart inte
Citera
2017-06-04, 23:21
Medlem
Jag är tjej och min bedömning är att både Badoo och Tinder blivit appar mest för nöjet av bekräftelse/uppmärksamhet. Inget fel i det men nu pratar man knappt med varandra, det är lite trist. Konversationerna dör fort då jakten på bekräftelse går vidare. Lite så?
Citera
2017-06-05, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Jag är tjej och min bedömning är att både Badoo och Tinder blivit appar mest för nöjet av bekräftelse/uppmärksamhet. Inget fel i det men nu pratar man knappt med varandra, det är lite trist. Konversationerna dör fort då jakten på bekräftelse går vidare. Lite så?

Exakt så upplever jag det med plus att alla tjejer verkar tycka att det räcker med att svara med ett ord och en smiley.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in