2017-06-04, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Bra, själv har jag tröttnat på folk som kan ingenting om sport och valde därför att följa de hjärndödas sport: Hockey. Men de vill ändå komma in och kommentera fotbollens alla problem med sin tunnhåriga mjässa och ölkula till mage.

Så vänligen återgå till dina ryska filmare och svenska dopare så slipper jag läsa din idiotiska inlägg om fotboll.

Deal? Bra.

Klassas fotboll fortfarande som en sport?
Dom verkar tjäna enorma summor på att överdriva varje situation, och är inte det ganska långt ifrån det sportliga?

Antar att du råkade förväxla gällande typiska följare av en viss sport, och lägg gärna till läktarvåld.
Citera
2017-06-04, 15:02
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Ju mer jag tänker på det desto svårare har jag att finna ett mer optimalt motstånd för Juventus än Real Madrid i år. Real har släppt in 15 mål i Champions League denna säsong. FEMTON!

Juventus har släppt in två...

Framåt har Real gjort 28 mål. Juventus har gjort 17.

Tendensen är tydlig. Zidane, färsk i sin tränargärning som han är, släpper ut sina cowboys på fältet och låter vilda västern råda. Jag har bäst spelare, låt oss gå ut och spela fotboll helt utan taktisk disposition. Det blir säkert bra.

Allegri å sin sida filar på varje detalj och har spelare som förstår taktiken och hänger sig den till 100%.

En enormt intressant clash mellan stilar, och för den som vill en fingervisning om tränarens vikt i dagens toppfotboll. Många säger att den är överskattad, andra säger tvärtom.

Själv håller jag Juventus som favorit i ett potentiellt möte mellan dessa två lag, därför att man har tränaren OCH spelarna.

Jag glömde att svara på inlägget redan då. Det märks tydligt hur lite du har sett av Real Madrid och speciellt under de stora matcherna. Han må vara färsk i sin tränarkarriär men har varit en taktiker av världsklass i stora avgörande matcher. Real må ha släppt in mer mål men man gör dubbelt så mycket mål än motståndet ändå. Juve fick smaka på det som givet Zidane 2 cl och 1 liga titel på mindre än 18 månader.
Citera
2017-06-04, 15:07
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Jag glömde att svara på inlägget redan då. Det märks tydligt hur lite du har sett av Real Madrid och speciellt under de stora matcherna. Han må vara färsk i sin tränarkarriär men har varit en taktiker av världsklass i stora avgörande matcher. Real må ha släppt in mer mål men man gör dubbelt så mycket mål än motståndet ändå. Juve fick smaka på det som givet Zidane 2 cl och 1 liga titel på mindre än 18 månader.

Du "glömde" det ja och såhär med 4-1 i ryggen så kom du plötsligt på det och så var det läge att gå in och gloata lite. Värdigt.
Citera
2017-06-04, 15:12
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Du "glömde" det ja och såhär med 4-1 i ryggen så kom du plötsligt på det och så var det läge att gå in och gloata lite. Värdigt.

Redan i matchen mot Napoli började Serie A anhängare skriva om hur Maurizio Sarri skulle käka upp Zidane hit och dit. Så nej jag kom inte in för " in your face moment " utan bara nämna hur ni underskattar Spansk fotboll och speciellt Zidanes Real Madrid.
Citera
2017-06-04, 15:26
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Redan i matchen mot Napoli började Serie A anhängare skriva om hur Maurizio Sarri skulle käka upp Zidane hit och dit. Så nej jag kom inte in för " in your face moment " utan bara nämna hur ni underskattar Spansk fotboll och speciellt Zidanes Real Madrid.

Javisst, men om vi ska vara helt ärliga. Var det inte exakt det som skedde, såsom jag beskriver det i inlägget ovan? Zidane lät sina spelare gå ut och byta chanser och Juventus lurades in i det. Var särskilt tydligt före och efter 1-0-målet. Har aldrig sett Allegris Juve med ett så långt lag.

Real har spelarna, man behöver ingen minutiös taktik. Zidane håller spelarna glada och låter dem uttrycka sig. Juventus vek ned sig efter det psykologiskt tuffa 2-1 och segern var välförtjänt, säger inget annat.
Citera
2017-06-04, 15:44
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Tyckte jag såg en video där han kliver på Ramos fot, såklart förstärker Ramos det vore dumt att inte göra det.
Cuadrado är ju en idiot.
https://m.youtube.com/watch?v=xUfuPGMhz94

Väldigt suddiga bilder, men ändå, här ser man tydligt att där finns kontakt & att han möjligen blir trampad på foten.
Citera
2017-06-04, 16:02
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Klassas fotboll fortfarande som en sport?
Dom verkar tjäna enorma summor på att överdriva varje situation, och är inte det ganska långt ifrån det sportliga?

Antar att du råkade förväxla gällande typiska följare av en viss sport, och lägg gärna till läktarvåld.

Nej, fotboll klassas inte som "sport". Fotboll brukar klassas som viktigare än sport. Precis som att dragracing, tjurfäktning, schack & annat på olika sätt står utanför begreppet "sport" så ligger fotbollen på sitt håll lite & simmar utanför de vanliga sporterna såsom badminton, volleyboll, höjdhopp osv. Fotbollen lever lite sitt eget liv. Det gör faktiskt rugbyn också.

Vafan är "sport" egentligen?
Citera
2017-06-04, 16:12
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Väldigt suddiga bilder, men ändå, här ser man tydligt att där finns kontakt & att han möjligen blir trampad på foten.

Missade du mitt inlägg strax nedanför eller.. lol

https://twitter.com/BestofFootball8/status/871289707019239426?

Är klar.
Citera
2017-06-04, 16:27
Medlem
Citat:
Nej, fotboll klassas inte som "sport". Fotboll brukar klassas som viktigare än sport. Precis som att dragracing, tjurfäktning, schack & annat på olika sätt står utanför begreppet "sport" så ligger fotbollen på sitt håll lite & simmar utanför de vanliga sporterna såsom badminton, volleyboll, höjdhopp osv. Fotbollen lever lite sitt eget liv. Det gör faktiskt rugbyn också.

Vafan är "sport" egentligen?

Ok, så med andra ord överbetalda skådespelare.
Och ja, har följt idrotten tidigare men har fått total avsmak av eländet.
Citera
2017-06-04, 16:32
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Missade du mitt inlägg strax nedanför eller.. lol

https://twitter.com/BestofFootball8/status/871289707019239426?

Är klar.

Jo, jag ville bara vara lite försiktig själv med att svinga. Jag är kritisk till dem som bara direkt går ut & spyr ur sig rent hat utan att ens ha sett några riktigt bra bilder på händelsen. Utan att ens ha sett bilder på fötterna så går man ut & svingar & baserar det på knuffen mot ryggen. Märkligt att en sådan profil som Rio Ferdinand gör det, mindre märkligt såklart att internet kokar över.

Därför lämnar jag ändå frågetecken, trots bilderna du postade. Det är inte solklart hur kontakten verkligen tar.
Citera
2017-06-04, 19:22
Medlem
Citat:
Jo, jag ville bara vara lite försiktig själv med att svinga. Jag är kritisk till dem som bara direkt går ut & spyr ur sig rent hat utan att ens ha sett några riktigt bra bilder på händelsen. Utan att ens ha sett bilder på fötterna så går man ut & svingar & baserar det på knuffen mot ryggen. Märkligt att en sådan profil som Rio Ferdinand gör det, mindre märkligt såklart att internet kokar över.

Därför lämnar jag ändå frågetecken, trots bilderna du postade. Det är inte solklart hur kontakten verkligen tar.

Seriöst, en liten smärre kontakt utan den minsta ansträngning till stämpling, och han vrider sig i plågor som att han trampat igenom en rostig spik?

Incidenter som den här gör mig enbart äcklad av sporten.
Citera
2017-06-04, 19:39
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Seriöst, en liten smärre kontakt utan den minsta ansträngning till stämpling, och han vrider sig i plågor som att han trampat igenom en rostig spik?

Incidenter som den här gör mig enbart äcklad av sporten.

Ja ja nu har vi läst hur mycket du hatar sporten blablabla. Vad Ramos gör har näst intill varje spelare gjort i sin karriär. Ja det är tråkigt men det händer. Kan du gå vidare nu eller bara skriva som det är? Att du bara är här för att snacka illa om fotbollen/spelare. Du bidrar inte till något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in