2017-04-19, 18:38
Medlem
mschiefs avatar
När började de lotta varenda jävla omgång? Hur svårt kan det vara att bara säga hur allt kommer spelas vid åttondelsfinalslottningen med tanke på att det inte finns några restriktioner efter det? Tycker ni det är roligt att veta att vem som helst kan mötas i finalen och inte veta hur allt ser ut i förhand? Speciellt som barn tyckte jag det roligaste med mästerskap var att tippa allt i innan turneringen ens började. Nu känns det meningslöst att ens spekulera i vilka man tror kommer mötas i finalen.
Citera
2017-04-19, 19:43
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Utvisningen på Vidal förstörde dubbelmötet. Fram tills dess var det en helt magisk fotbollsupplevelse, med två kompletta, tunga lag och grandiosa självbilder.

En domares horribla felbeslut har stora konsekvenser för de största fotbollsspelarna. Från det att spelarna samlas för försäsong i juli, så har de största lagen bara en sak i sina huvuden, att nå långt i CL. Karriären är kort, åren går. Ett horribelt domarbeslut kan definiera en spelarkarriär. Var han en vinnare eller inte? Har han en CL-titel på CV:t?

Jag lider med Bayern och jag lider med Real som inte fick chansen att vinna fair and square. Ingen skugga ska falla över dem, jag tror inte på sedelbuntarnas existens i dagens toppfotboll.

Däremot är jag glad att Real gick vidare därför att jag känner att Juventus har ett psykologiskt underläge gentemot Bayern och att man är favoriter mot Real.
Det håller jag med om. Jag tror Juventus har lättare för Real än för Bayern. Det är fri lottning, men synd att dessa lag möttes nu. Detta är två av Europa 3-4 bästa lag sen många år.
Citera
2017-04-19, 22:06
Medlem
Hirvis avatar
Fy vad jag hoppas Juventus vinner CL. Både för italiens skull, men i synnerhet Buffon.
Han förtjänar att få den titeln.
Citera
2017-04-19, 22:41
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Fy vad jag hoppas Juventus vinner CL. Både för italiens skull, men i synnerhet Buffon.
Han förtjänar att få den titeln.
Just det håller jag med om. Men ingen utom de närmast sörjande vill se Juventus i finalen. Det skulle innebära att vi har maximalt två underhållande matcher kvar att se.
Citera
2017-04-19, 22:46
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Just det håller jag med om. Men ingen utom de närmast sörjande vill se Juventus i finalen. Det skulle innebära att vi har maximalt två underhållande matcher kvar att se.
Fast jag dör nästan hellre än att se Atletico mot Real i finalen.
Så jävla tråkigt.
Citera
2017-04-19, 22:53
Medlem
Bondbruds avatar
Citat:
En annan drömmer ju om att få se Juventus fina fotboll i så många matcher som möjligt.
Citera
2017-04-19, 23:11
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Fast jag dör nästan hellre än att se Atletico mot Real i finalen.
Så jävla tråkigt.
Om Atletico äntligen vinner ser jag det gärna. Däremot, om Real vinner igen genom sedvanlig flax och ett Ronaldo-avgörande (såklart efter att ha varit totalt osynlig) börjar det att smaka kräks i munnen.
Citera
2017-04-19, 23:14
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Om Atletico äntligen vinner ser jag det gärna. Däremot, om Real vinner igen genom sedvanlig flax och ett Ronaldo-avgörande (såklart efter att ha varit totalt osynlig) börjar det att smaka kräks i munnen.
Jag ser redan framför mig hur han sliter av sig tröjan och pekar på sig själv fastän han satte foten till på ett öppet mål eller liknande.
Citera
2017-04-19, 23:48
Medlem
Hunden007s avatar
Gissar på Real Madrid - Monaco, At Madrid - Juventus
Citera
2017-04-20, 00:27
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:

Fel i sak. Tittar man på forum världen över så vill de flesta att Juventus ska gå hela vägen, eftersom man slog ut Barcelona på ett imponerande sätt. Man spelade offensivt så länge det behövdes, det gav en snabb 2-0-ledning i Turin. Sedan valde man att bevaka för att straffa på kontring. Genialt och i slutändan ganska komfortabelt.

Juventus av i år är ett lag i ordets rätta bemärkelse. Nu hoppas jag på Monaco eller Real Madrid som båda är underlägsna Juventus organisatoriskt. Men sen är det ju den där Ronaldo...
Citera
2017-04-20, 07:24
Medlem
Cambijaos avatar
Andra gången i rad Barcelona åker ut ur CL redan i kvarten.

Senast redigerad av Cambijao 2017-04-20 kl. 07:29.
Citera
2017-04-20, 10:47
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Ju mer jag tänker på det desto svårare har jag att finna ett mer optimalt motstånd för Juventus än Real Madrid i år. Real har släppt in 15 mål i Champions League denna säsong. FEMTON!

Juventus har släppt in två...

Framåt har Real gjort 28 mål. Juventus har gjort 17.

Tendensen är tydlig. Zidane, färsk i sin tränargärning som han är, släpper ut sina cowboys på fältet och låter vilda västern råda. Jag har bäst spelare, låt oss gå ut och spela fotboll helt utan taktisk disposition. Det blir säkert bra.

Allegri å sin sida filar på varje detalj och har spelare som förstår taktiken och hänger sig den till 100%.

En enormt intressant clash mellan stilar, och för den som vill en fingervisning om tränarens vikt i dagens toppfotboll. Många säger att den är överskattad, andra säger tvärtom.

Själv håller jag Juventus som favorit i ett potentiellt möte mellan dessa två lag, därför att man har tränaren OCH spelarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in