Citat:
Ursprungligen postat av
alltidsammavisa
En sak jag undrar över är att på dejting sidor så inns det några grund frågor att flylla i sin profil för att göra det lättare för andra att använda sökningsfunktionen för att hitta dig och så slipper man fråga alla dem nödvändiga frågorna.
En av dem frågorna är angående barn och då är 3 av valen 1. Inga 2. Inga men vill ha 3. Inga och vill inte ha.
Min förvirring är varför är det så många som väljer första valet "inga"?
Vet de inte vad de vill ha eller? Vill du ha barn eller inte? Är ju en sak alla bör veta om ni ska leta efter ett seriöst förhållande så det inte kommer senare till att göra slut för en vill ha barn och den andra inte.
Är alla kvinnor som väljer det valet oseriösa och vill bara hitta en KK eller något sånt?
Det kan bero på att personen inte bestämt sig om den vill skaffa barn eller inte. Inget som handlar om hur seriös man är. Du kan ju bara ställa frågan rakt ut om du skriver med någon som du finner intressant.
Citat:
Ursprungligen postat av
alltidsammavisa
Varför har ingen svarat min fråga ovanför ännu angående barn? :P
Tyst i denna tråden är det.. men har iaf något nytt att säga nu..
Är så sjukt störande att när man äntligen hittat någon som svarar på sitt meddelande så efter 2-3 meddelanden så plötsligt är man helt ignorerad, ingen aning varför heller förutom att av någon anledning tappade hon intresset.
Kan halvt förstå fega tjejer att de inte vågar berätta varför IRL men på en dejting sida så kan ni väll göra det? Varför inte?
Är ni rädda för att få ett elakt svar tillbaka? På internet? Skämtar ni eller? Sämsta ursäkt, så kom igen varför kan ni inte ge anledning?
Tänk om ni var i ett förrhållande med någon kille så plötsligt försvann han en dag efter att göra slut med dig och utan att berätta varför.. nu är det lite skillnad att vara i ett förhållande och att ha skickat några meddelanden till varandra på en dejting sida men är ändå lite grann samma sak tycker jag.
Som en kille.. ni kvinnor vet ju hur svårt det är för en kille att ens få prata med en kvinna.. och när man äntligen fått en kvinnas intresse och man börjar se ljuset i livet igen, hoppet om bättre dagar.. sen plötsligt släcks ljuset och utan veta varför.
Nu är jag en äldre kvinna men blir totalt spammad av massa pojkar/män/gubbar som är totalt oseriösa. Det är inte lätt att sålla bland alla mail. Du kan ju då tänka dig hur en ung tjej har det. Hennes inkorg måste vara överfull så du får försöka sticka ut på något sätt för att synas i mängden.
Att någon slutar svara händer på båda håll. Jag tycker själv att det är väldigt respektlöst och har man väl skapat en kontakt så meddelar jag alltid varför jag vill avsluta kontakten. Önskar att männen på dessa sidor hade samma mognad....