2017-06-02, 17:30
Medlem
Förstår inte kvinnor på dejting sidor som inte läser meddelanden dem får?
Dem varken läser meddelanden eller tittar vem som skickat det.. alltså dem tittar inte ens min profil eller läser.. men dem är inloggade varje dag iaf.
Citera
2017-06-03, 06:20
Medlem
En sak jag undrar över är att på dejting sidor så inns det några grund frågor att flylla i sin profil för att göra det lättare för andra att använda sökningsfunktionen för att hitta dig och så slipper man fråga alla dem nödvändiga frågorna.

En av dem frågorna är angående barn och då är 3 av valen 1. Inga 2. Inga men vill ha 3. Inga och vill inte ha.

Min förvirring är varför är det så många som väljer första valet "inga"?
Vet de inte vad de vill ha eller? Vill du ha barn eller inte? Är ju en sak alla bör veta om ni ska leta efter ett seriöst förhållande så det inte kommer senare till att göra slut för en vill ha barn och den andra inte.
Är alla kvinnor som väljer det valet oseriösa och vill bara hitta en KK eller något sånt?
Citera
2017-06-04, 13:34
Medlem
Varför har ingen svarat min fråga ovanför ännu angående barn? :P

Tyst i denna tråden är det.. men har iaf något nytt att säga nu..

Är så sjukt störande att när man äntligen hittat någon som svarar på sitt meddelande så efter 2-3 meddelanden så plötsligt är man helt ignorerad, ingen aning varför heller förutom att av någon anledning tappade hon intresset.

Kan halvt förstå fega tjejer att de inte vågar berätta varför IRL men på en dejting sida så kan ni väll göra det? Varför inte?

Är ni rädda för att få ett elakt svar tillbaka? På internet? Skämtar ni eller? Sämsta ursäkt, så kom igen varför kan ni inte ge anledning?

Tänk om ni var i ett förrhållande med någon kille så plötsligt försvann han en dag efter att göra slut med dig och utan att berätta varför.. nu är det lite skillnad att vara i ett förhållande och att ha skickat några meddelanden till varandra på en dejting sida men är ändå lite grann samma sak tycker jag.

Som en kille.. ni kvinnor vet ju hur svårt det är för en kille att ens få prata med en kvinna.. och när man äntligen fått en kvinnas intresse och man börjar se ljuset i livet igen, hoppet om bättre dagar.. sen plötsligt släcks ljuset och utan veta varför.
Citera
2017-06-04, 13:49
Medlem
jenny1990s avatar
Träffade en kille från en dejting sida i fredags. Jag kände mig verkligen fin med honom och kände att han ville ha mig. Vi hade roligt ihop och kollade på film och blev lite fulla. Men jag stack hem innan vi skulle ha sex. Vet inte om jag vågar träffa honom igen nu för då vill han säkert ha sex men jag kände att det var för tidigt. Det är svårt att få honom att lyssna på mig för han vet att jag hade sex med en annan kille på första gången. Och då vill han också ha det. Jag säger liksom ta inte på mina bröst eller säger att han tafsar för mycket men han får mig ändå att gå med på mer o mer. Så jag känner det är lite obehagligt men jag vill egentligen inte sluta träffa honom för jag gillade honom och vi bor i samma stad.
Senast redigerad av jenny1990 2017-06-04 kl. 13:57.
Citera
2017-06-04, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alltidsammavisa
En sak jag undrar över är att på dejting sidor så inns det några grund frågor att flylla i sin profil för att göra det lättare för andra att använda sökningsfunktionen för att hitta dig och så slipper man fråga alla dem nödvändiga frågorna.

En av dem frågorna är angående barn och då är 3 av valen 1. Inga 2. Inga men vill ha 3. Inga och vill inte ha.

Min förvirring är varför är det så många som väljer första valet "inga"?
Vet de inte vad de vill ha eller? Vill du ha barn eller inte? Är ju en sak alla bör veta om ni ska leta efter ett seriöst förhållande så det inte kommer senare till att göra slut för en vill ha barn och den andra inte.
Är alla kvinnor som väljer det valet oseriösa och vill bara hitta en KK eller något sånt?
Det kan bero på att personen inte bestämt sig om den vill skaffa barn eller inte. Inget som handlar om hur seriös man är. Du kan ju bara ställa frågan rakt ut om du skriver med någon som du finner intressant.

Citat:
Varför har ingen svarat min fråga ovanför ännu angående barn? :P

Tyst i denna tråden är det.. men har iaf något nytt att säga nu..

Är så sjukt störande att när man äntligen hittat någon som svarar på sitt meddelande så efter 2-3 meddelanden så plötsligt är man helt ignorerad, ingen aning varför heller förutom att av någon anledning tappade hon intresset.

Kan halvt förstå fega tjejer att de inte vågar berätta varför IRL men på en dejting sida så kan ni väll göra det? Varför inte?

Är ni rädda för att få ett elakt svar tillbaka? På internet? Skämtar ni eller? Sämsta ursäkt, så kom igen varför kan ni inte ge anledning?

Tänk om ni var i ett förrhållande med någon kille så plötsligt försvann han en dag efter att göra slut med dig och utan att berätta varför.. nu är det lite skillnad att vara i ett förhållande och att ha skickat några meddelanden till varandra på en dejting sida men är ändå lite grann samma sak tycker jag.

Som en kille.. ni kvinnor vet ju hur svårt det är för en kille att ens få prata med en kvinna.. och när man äntligen fått en kvinnas intresse och man börjar se ljuset i livet igen, hoppet om bättre dagar.. sen plötsligt släcks ljuset och utan veta varför.
Nu är jag en äldre kvinna men blir totalt spammad av massa pojkar/män/gubbar som är totalt oseriösa. Det är inte lätt att sålla bland alla mail. Du kan ju då tänka dig hur en ung tjej har det. Hennes inkorg måste vara överfull så du får försöka sticka ut på något sätt för att synas i mängden.

Att någon slutar svara händer på båda håll. Jag tycker själv att det är väldigt respektlöst och har man väl skapat en kontakt så meddelar jag alltid varför jag vill avsluta kontakten. Önskar att männen på dessa sidor hade samma mognad....
Citera
2017-06-04, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenny1990
Träffade en kille från en dejting sida i fredags. Jag kände mig verkligen fin med honom och kände att han ville ha mig. Vi hade roligt ihop och kollade på film och blev lite fulla. Men jag stack hem innan vi skulle ha sex. Vet inte om jag vågar träffa honom igen nu för då vill han säkert ha sex men jag kände att det var för tidigt. Det är svårt att få honom att lyssna på mig för han vet att jag hade sex med en annan kille på första gången. Och då vill han också ha det. Jag säger liksom ta inte på mina bröst eller säger att han tafsar för mycket men han får mig ändå att gå med på mer o mer. Så jag känner det är lite obehagligt men jag vill egentligen inte sluta träffa honom för jag gillade honom och vi bor i samma stad.
Träffa honom ute så är problemet löst...
Citera
2017-06-04, 14:15
Medlem
Är badoo fortfarande en sida för "kortvariga kontakter"?
Citera
2017-06-04, 14:17
Medlem
jenny1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klaragatan
Träffa honom ute så är problemet löst...
Hehe jaa kanske ska prova det.
Citera
2017-06-04, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenny1990
Hehe jaa kanske ska prova det.
Med tanke på att du tycker om honom så tror jag inte att du kommer att kunna motstå om ni är hemma, om det är det du vill. Lycka till!
Citera
2017-06-04, 14:40
Medlem
Citat:
Det kan bero på att personen inte bestämt sig om den vill skaffa barn eller inte. Inget som handlar om hur seriös man är.

Jo det visar ju att man inte är seriös alls.
Eller vad betyder seriös för dig?
För mig betyder det att hitta någon som man vill gifta sig med och leva resten av livet tillsammans med.

Men om du inte ens vet om du vill ha barn eller inte så är det ju +50% chans att ni kommer göra slut. Så innan du vet om du vill ha barn eller inte så kan du inte påstå att du letar efter ett seriöst förhållande.. helt efterblivet.
Citera
2017-06-04, 14:48
Medlem
Citat:
Jo det visar ju att man inte är seriös alls.
Eller vad betyder seriös för dig?
För mig betyder det att hitta någon som man vill gifta sig med och leva resten av livet tillsammans med.

Men om du inte ens vet om du vill ha barn eller inte så är det ju +50% chans att ni kommer göra slut. Så innan du vet om du vill ha barn eller inte så kan du inte påstå att du letar efter ett seriöst förhållande.. helt efterblivet.
Varför måste du ha ett barn för att kunna gifta dig och leva resten av livet tillsammans med henne? Tänk om hon valt "inga" för att hon inte kan få barn...?

Man kan visst ha ett seriöst förhållande utan barn. Det ena utesluter inte det andra.
Citera
2017-06-04, 15:00
Medlem
Citat:
Varför måste du ha ett barn för att kunna gifta dig och leva resten av livet tillsammans med henne? Tänk om hon valt "inga" för att hon inte kan få barn...?

Man kan visst ha ett seriöst förhållande utan barn. Det ena utesluter inte det andra.

aha, du har svårt förstå vad dem 3 valen konstigt nog. Undrar om det är så det är för 95% av alla kvinnor i Sverige med? Är alla dumma i huvudet?

val 1 som det står "inga" på betyder bara att du inte har några barn. Om du inte vill elelr kan inte få barn så ska du välja val nummer 3 "inga och vill inte ha". Vill du ha barn så är det val nummer 2 "inga men vill ha". Att välja nummer 1 är igentligen kortfattat för "inga, vet inte om jag vill ha det i framtiden".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in