2017-06-03, 21:24
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Precis. E-handel är inte viktig för HM men det är inom e-handel tillväxten finns. HM är således inte ett tillväxtcase. Butikerna kommer dö sotdöden. Du inser detta men köper ändå HM!?
Online står för 8 % av klädhandeln om jag inte missminner mig, vilket är mindre än inom sport, böcker, musik m.m. Online växer som andel, men att påstå att butiker kommer att dö sotdöden är nonsens. I stora delar av världen är e-handeln en bråkdel av butikshandeln vad gäller retail, och det är marknader där det finns en väldigt stor adresserbar marknad för butiker. Om ett scenario i form av "sotdöden" som du kallar det skulle kunna bli aktuell för retail, så ligger det med all sannolikhet minst ett decennium bort och bara foliehattar tar position nu för eventuella faror så långt bort i tiden, det finns 100-tals saker att oroa sig för och anpassa sin exponering för som ligger närmare i tid.

För övrigt ligger jag inte lång i HM, så är inte bias i akten/bolaget, ville bara påpeka att du har helt fel. Däremot swingar jag kontinuerligt HM, och såna som du är de personer som gör det lönsamt.
Citera
2017-06-03, 21:48
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Precis. E-handel är inte viktig för HM men det är inom e-handel tillväxten finns. HM är således inte ett tillväxtcase. Butikerna kommer dö sotdöden. Du inser detta men köper ändå HM!?

Jag har ej H&M-aktier.

E-handel är viktigt. Men att tro att retail kommer att dö ut inom ett par år är helt jävla efterblivet.

Att vara stark både på nätet och inom retail är framtiden.
Citera
2017-06-03, 23:16
Medlem
Hm öppnar butiker på löpande band men lyckas ändå inte växa försäljningen. Ett tecken så gott som något på att butiker inte är framtiden. Har jag hävdat någonstans att butiker inte kommer finnas i framtiden? Självklart inte! Men om ni vill ha premievärdering på ett bolag duger det helt enkelt inte att vara verksamt på en marknad som utan minsta tvekan kommer förlora mycket stora andelar till näthandeln. Återigen. Varför så fixerade vid HM? Finns många klädförsäljare som vet hur det här med e-handel fungerar.
Citera
2017-06-04, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Är du galen människa? Ingen kan väl någonsin tro man kan "prata upp kursen" för H&M via Flashback? Kom igen...

För övrigt tror jag BajsBoo har rätt, H&M har faktiskt väldigt bra ekonomi och om jag inte missminner mig öppnade de upp hundratals butiker över världen under 2016, och har fortsatt under 2017. I många delar av världen är inte internethandel så "inne" som det är i Sverige, så H&M ligger i en god position för framtiden.

Vi får väl se hur det går.
Citera
2017-06-04, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Nej de kommer inte dö någon sotdöd, de har extremt bra ekonomi och finns en hel värld där ute där de fortfarande kan öppna upp butiker i, finns flera miljarder väntande kunder i Asien, Mellanöstern, Afrika, Sydamerika osv..

Men är väl bara att sälja om du inte tror på företaget, jag har däremot köpt på mig fler efter de gick under 220, är säker på att även detta blir en bra affär för mig 🙂

Kanske skulle lyssna på detta:

http://www.di.se/play/borsradet/experterna-om-aktierna-du-inte-ska-ha-19/
Citera
2017-06-04, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Det verkar som om du försöker prata upp kursen en bit så du kan komma undan med minimal förlust.
Detta har nog hänt förut här på FB.

Förlåt, men tänk efter lite nu...

Tror du att värderingen av H&M, börsens näst största bolag med miljarder i daglig omsättning på börsen, skulle påverkas av vad en användare på Flashback skriver om företaget?
Citera
2017-06-04, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Förlåt, men tänk efter lite nu...

Tror du att värderingen av H&M, börsens näst största bolag med miljarder i daglig omsättning på börsen, skulle påverkas av vad en användare på Flashback skriver om företaget?

Tja, vi är säkert ett antal tusen mindre kunniga som läser denna tråd och med tanke på att HM är den mest omsatta aktie i maj hos Avansa, så varför inte.
Alla bäckar små....... du vet eller..??
Citera
2017-06-04, 10:37
Medlem
Citat:
Tja, vi är säkert ett antal tusen mindre kunniga som läser denna tråd och med tanke på att HM är den mest omsatta aktie i maj hos Avansa, så varför inte.
Alla bäckar små....... du vet eller..??

Herregud...

Jag slutar aldrig att förvånas över hur folk på flashback tror att aktiemarknaden fungerar.
Citera
2017-06-04, 11:48
Medlem
Citat:
Ledsen men du kommer nog att få nytta av din näsa.

Det verkar som om du försöker prata upp kursen en bit så du kan komma undan med minimal förlust.
Detta har nog hänt förut här på FB.
Började köpa hm 2009 efter kraschen så kommer aldrig gå minus, kan faktiskt ge bort de eftersom jag redan fått mer betalt i utdelningar än jag betalt för de.

Prata upp Sveriges mest ägda aktie på Flashback 😅
Citera
2017-06-04, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Herregud...

Jag slutar aldrig att förvånas över hur folk på flashback tror att aktiemarknaden fungerar.

Förklara då Bror D.

Folk har ju som argument att Person köper. Varför köper han? Jo, därför han alltid köper när han har lite fickpengar över, sisådär 100 miljoner i stöten.

Naturligtvis kommer H&M komma tillbaka men frågan är hur djupt de skall sjunka innan det vänder.
Till gamla nivåer kommer de aldrig mer.
Senast redigerad av Kawasaki 1500 2017-06-04 kl. 11:57. Anledning: Fel
Citera
2017-06-04, 12:28
Medlem
Citat:
Förklara då Bror D.

H&M är ett av de största bolagen på svenska börsen där det dagligen omsätts miljarder i handeln. Vidare täcks bolaget av en mängd analytiker, både svenska och internationella. Att en person då sitter på flashback och "skriver positivt" om H&M påverkar inte ett skit. Det är inte Anoto eller Josab vi snackar om...

Gör en jävla rimlighetsbedömning...

Citat:
Folk har ju som argument att Person köper. Varför köper han?
Han har förmodligen läst BajsBoos inlägg här på Flashback...
Senast redigerad av _Baste_ 2017-06-04 kl. 12:30.
Citera
2017-06-04, 13:40
Medlem
Citat:
Förklara då Bror D.

Folk har ju som argument att Person köper. Varför köper han? Jo, därför han alltid köper när han har lite fickpengar över, sisådär 100 miljoner i stöten.

Naturligtvis kommer H&M komma tillbaka men frågan är hur djupt de skall sjunka innan det vänder.
Till gamla nivåer kommer de aldrig mer.
Han ökade med en miljard för inte så längesedan, men det gör han förstås för att han vill förlora pengarna 😉

http://www.di.se/nyheter/stefan-persson-koper-ytterligare-drygt-11-miljoner-aktier-i-hm/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in