2017-06-04, 13:18
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Hoppas att bajen och dif är så jävla nervösa och att något lag vinner på ett klart offsidemål eller en extremt feldömd straff när tilläggstiden i den andra halvleken tagit slut av den anledning att då skulle ena sidan bli brutalt deprimerade.

Är det inte praxis att hoppas på kryss när 08-rivalerna möter vara dra?
Citera
2017-06-04, 13:18
Medlem
Marquesos avatar
Visst känns det nervöst idag. Vore oerhört surt med en förlust. Surt även att för en gångs skull ämna gå på matchen för att i sista stund få förhinder.

Allt annat än förlust är välkommet, så underlagstippade som vi är. Trots Djurgårdens derbyspöke.
Citera
2017-06-04, 13:32
Medlem
metalcorenightfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItchyNScratchy
Där har du fel, väldigt fel.
Bor i Lund och rör mig i princip bara i Lund (bortsett från MFF-realterade event) och kan tänka mig att Lundensares åsikter inte riktigt speglar de åsikter som finns i resten av landskaper.
Så ja, mycket möjligt att jag har fel där.
Kan dock inte för mitt liv förstå hur man skulle vilja att Skåne ska bryta sig ur på andra grunder än att det skulle vara "coolt" eller whatever. Vi behöver resten av Sverige och resten av Sverige behöver inte minst oss.

Slut på OT från min sida.
Citera
2017-06-04, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Tar hellre tio förluster mot aik än en mot dif

Asså den här nya hetsgrejen ser man fan hela tiden nuförtiden.

Var det så 2009 och tidigare också? Jag kan inte minnas det.

(När vi möter Dif förlorar jag hellre mot Bajen och vice versa, såklart )
Citera
2017-06-04, 14:05
Medlem
Dif ska ha stryk och många skador. Kör nu bajen, ni kan ju inte tåla att de glider in på er arena och tar sin första derbyseger där (BP räknas inte)?
Citera
2017-06-04, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Asså den här nya hetsgrejen ser man fan hela tiden nuförtiden.

Var det så 2009 och tidigare också? Jag kan inte minnas det.

(När vi möter Dif förlorar jag hellre mot Bajen och vice versa, såklart )
Ah nej, jag är rätt öppen med att jag hatar dif så oändligt mycket mer än gnaget.

Hatade aik överlägset mest fram tills de identitetslösa bytte stadsdel, senn dess har jag ett omoraliskt och oändligt hat mot dem.
Citera
2017-06-04, 14:57
Medlem
Kan de filma byens tifo på avstånd så man kanske kan tyda det? Någon som lyckades?
Citera
2017-06-04, 14:57
Medlem
Citat:
Ah nej, jag är rätt öppen med att jag hatar dif så oändligt mycket mer än gnaget.

Hatade aik överlägset mest fram tills de identitetslösa bytte stadsdel, senn dess har jag ett omoraliskt och oändligt hat mot dem.

Spelar ingen roll. Det där är en typisk kommentar man ser varje derby.
Citera
2017-06-04, 15:02
Medlem
Astrorbits avatar
Alltså klackkampen tordes vara relativt jämnt i antal? handlar mer om hur ens långsidor sjunger med väl?
Citera
2017-06-04, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Spelar ingen roll. Det där är en typisk kommentar man ser varje derby.
Stämmer inte. Inför många av våra derbyn hävdar ni och era blåa tvillingar att ni har det riktiga derbyt och att vi minnsan inte betyder något.
Citera
2017-06-04, 15:12
Medlem
Citat:
Stämmer inte. Inför många av våra derbyn hävdar ni och era blåa tvillingar att ni har det riktiga derbyt och att vi minnsan inte betyder något.

Hur orkar ni (jag menar inte bara dig), älta denna fråga varje jävla derby?
Det finns ingen här som talar åt alla, och alla har olika syn på saken. Låt det vara bara.
Citera
2017-06-04, 16:20
Medlem
Citat:

Seriöst, ni har mer mediautrymme, mer publik och dessutom vinner ni derbyna mot dom gång på gång på gång. Varför ska ni då alltid jämföra er med dom? När folk påpekar att ni blivit en jippoförening så kommer det klassiska "amen djurgårn rå". När folk påpekar att ni blir gullade av media så kör ni återigen "amen djurgårn rå". När det diskuteras om rivaliteten mellan aik och djurgårn ska ni hela tiden lägga er i och säga "hej kolla på oss! vi är faktiskt större rivaler till aik än vad djurgårn är! det syns ju på publiksiffrorna!"

Ni verkar helt ärligt lida av ett lillebrorskomplex och jag frågar mig ärligt varför? Alla vet att ni är en större klubb än djurgårn så varför ska ni alltid hävda er mot dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in