2017-06-04, 05:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
MR har mördat för JM:s skull; på hennes inrådan, efter mycket tjatande, bedjande ögon, övergreppshistorier – och löfte om ett bättre liv: Han saknade pengar, han saknade utbildning, han saknade arbete, han saknade uppehållstillstånd, han saknade sin familj och sin käresta i Iran, han saknade fast förankring, han saknade sitt språk; att fritt och dagligdags kunna uttrycka sina tankar inkl. språkets alla nyanser, han saknade vägledning... Han hamnade hos en utsugande, psyksjuk socialkärring av värsta sort som under täckmanteln av att vara "snäll" gav honom mer och allt starkare droger för att för egen vinning kunna utnyttja honom som ett underminerat och förvirrat mordredskap.

MR bör ha en MYCKET STOR STRAFFRABATT; inte bara pga sin ålder, utan också för att han stått i beroendeställning till en av Sveriges värsta och mest elakartade manipulatörer med allt vad detta innebär. Till och med hennes mor säger att hon inte har några känslor.

Han har inte förstått varför föräldrarna skulle dödas; bara att hans matmor och den som gentemot de svenska myndigheterna ansvarade för hans väl och ve i landet: JM, varit mycket angelägen om detta mord (mordförsök) och att hon sagt sig vara betjänt av att han utförde det. Han bibringades också uppfattningen att han själv skulle ha allt att vinna och inget att förlora - och till slut visste han varken ut eller in; allt under det hans hjärna underminerades av alla droger.

MR sade nej; han rekommenderade henne i sina klara stunder att gå till en läkare; han bad henne sluta med sina dumheter; han gjorde allt för att skaka av sig hennes enträgna förfrågan; han varnades för henne; han rökte sig bort i dimmorna… men han fick aldrig en lugn stund utan att hon påminde honom.

JM åt sig allt längre in i hans drogomtöcknade hjärna och hon gav honom pengar och till och med tillgång till sitt betalkort för att han inte skulle gå miste om en kontinuerlig ny- och påtändning i allt högre doser och med allt tätare mellanrum. Till slut styrde hon MR:s tankar och hjärna så till den grad att hon en kväll med belåten min drog på sig ett par diskhandskar, gnisslade ut en byrålåda och drog fram en av hans dyra märkeströjor, vecklade ut den på köksgolvet, hämtade en stor skarp kökskniv och lät den försvinna ned i en plastpåse varpå hon gjorde ett litet knyte av mordattiraljerna och smög ned i sin stora skinnväska. – Nu var det bara en viss slutpreparering kvar: Hon försäkrade sig om att MR hunnit få i sig erforderlig dagsranson och lite till, viskade till honom att hon hade en liten överraskning till honom och att han skulle få veta vad det var så fort de var utom syn-och hörhåll för AG som hon såg stod och tjuvlyssnade bakom ett hörn. ”Okey”, sade MR.

AG lämnade lägenheten och åkte till sina kusiner – men hann knappt komma dit förrän JM (som gått bet på att få tag på DB) kommenderade hem honom: Han fick vara barnvakt när hon skjutsade MR till K-holm, och inom en timme skulle hon vara tillbaka. – Det skulle dröja c:a tre timmar.

Till MR sade hon att hon förberett ett varmt och läkande ört- och reningsbad med levande ljus på ena badkarskanten; bubbel på den andra – men först var hon tvungen att uträtta ett litet ärende. ”Okey”, sade MR. – Och så åkte de: Hon mot G-liden; han mot avgrunden.

Efteråt kunde han inte stå på benen. Han visste vad han gjort samtidigt som han agerat någonstans utanför sig själv. – Var, visste han inte; inte heller varför; bara att. Han mådde dåligt och hela han var blodig; hans hjärna fungerade inte som den skulle: Det var framför allt JM:s verk; resultatet av lång och varaktig psykisk preparering som en så pass ung person som MR inte haft ens en sportslig chans att värja sig mot.

Vilken härligt ironisk och målande beskrivning av inställning och synen hos "toppskribenterna" i tråden. Nästan så att du slår knut på PK, men jag märker också att du är orolig för att JM inte kommer få något nämnvärt straff.

Ta inte illa upp men trots det du tror är förmildrande omständigheter inte kommer ses på riktigt samma sätt av domstolen för MRs räkning, och jag ska vara helt ärlig så kommer Jähresten inte gå pro bono till MR utan försvinna som "förebild" samma dag som sista fakturan skickas, men du verkar ha rätt inställning för detta baaaaarn.

Sa du förlåt till Anki på Stadshotellet i E-tuna?
Citera
2017-06-04, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Han skall ha gått in på kontoret och när han kom ut hade hon lämnat i sin egen bil.
Han gick ner på stan, ringde en kompis som inte svarade, han ville köpa hash. Han gick till en bankomat ( vet ej tidpunkten, kan kolla imorgon, börjar bli lite sent för att slå i fup nu). Han ringer en annan kompis, inget svar. Han uppger att han kommer hem vid 00:30-1:00. Tvättar och duschar, sedan går han till sängs.

Jag vet ej i vilken ordning han ringde vs tog ut pengar.

Edit: han tog ut pengar vid bankomaten på K gatan 24 kl 00:10. Jag har ingen lokalkännedom och vet inte hur lång tid det tar att gå från kontoret mer till stan och till bankomaten. Dryga timmen för detta verkar länge. Gissar att han inte var helt utan hash och satt och rökte på ngn stanns
Jag har ett vagt minne av att Johanna vid något tillfälle sagt att hon vaknade till på natten och där stod MR och en kompis och tvättade kläder?
När jag såg det var min reaktion att så ska hon bekräfta att hon faktiskt inte visste vad MR gjort under natten - de var hemma, hon somnade och såg sedan lite yrvaket detta.
Citera
2017-06-04, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nu fattar jag inte. Är hon hemma 23:18? Med tanke på att hans mobil saknar rörelse fram till 23:58 så vad gjorde han i 40 min då? Vilken tid syns han vid bankomaten sen?
Eller blev hon avsläppt hemma o han körde och fixade bilbyte?

JM klev ur Touranen, tog sin bil och for hem. JMs order var att MR skulle fara och elda upp Touranen. Först tog han ut pengar från bankomaten, försökte få tag på sin hasch leverantör utan att lyckas. Möjligen for han runt i bilen i hopp att kanske hitta någon som hade hasch. Kanske tog det 40 minuter? Han skulle ju simulera att en bilbränning skedde under tiden.

Slutligen parkerade han Touranen utanför jobbet, återlämnade bilnyckeln, tog sin mobil och promenerade hem till JM.

Som jag fattat det.
Citera
2017-06-04, 09:07
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det finns inga förmildrande omständigheter gällande MR.

Däremot kan man ana helt andra förutsättningar versus JM ur en behandlingssynvinkel om han tar sig ur drogernas grepp.
Det heter nämligen förmåga till ånger kopplat till samvete.

Nej, lyckas man fastställa hans ålder till 25 så ska han in på livstid, inget snack om den saken.

Att det troligen går att få folk av honom spelar ingen roll, det brott han har begått är så grymt och hänsynslöst att något annat straff kan inte komma på fråga oavsett hur påverkad han var av JM.

JM borde få som i USA dubbla livstider med ingen chans till frigivning, hon ska inte ut bland människor igen hennes störning är för djup och obotlig.
Citera
2017-06-04, 09:30
Medlem
Baborskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det är nog så att oberoende av klientelet så är de nog oerhört ljusskygga. Inte minst nu. Du kanske tänker på poliser? Ja, kanske. Kanske en och annan domare också. Vem vet?

Lycka till med läsandet.

All sexköpklientel lär vara ljusskygga men jag avser det "högre ståndet" i samhället så.....
alldeles riktigt, eller ska jag använda ordet 'Jajamensan el. Yes' Jag tänker på att även ett klientel från den högre samhällsklassen finner nöjet/spänningen att förlusta sig utanför radarn.

Tack, jo jag läser så mycket jag orkar innan jag träder i tjänst igen.
Kul att det tillkommit fler FB-"spanare" med lika gott engagemang som "gamla" FB-"spanare".
Känner att jag följer med rätt bra ändå genom er och via rättegångsdagarna, trots att jag inte hunnit läsa mer än ca 400 sid. av FUP.
Citera
2017-06-04, 09:41
Medlem
jackflashs avatar
Vet att det sagts att det väntar fler rättegångar för Möllerskan efter denna, men har man specificerat vad de handlar om?
Har det öht nämnts något om de två fosterbarnen? Pågår det någon förundersökning där?
Kommer det att bli ytterligare mordrättegångar mot JJ och AB?
Citera
2017-06-04, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
JM klev ur Touranen, tog sin bil och for hem. JMs order var att MR skulle fara och elda upp Touranen. Först tog han ut pengar från bankomaten, försökte få tag på sin hasch leverantör utan att lyckas. Möjligen for han runt i bilen i hopp att kanske hitta någon som hade hasch. Kanske tog det 40 minuter? Han skulle ju simulera att en bilbränning skedde under tiden.

Slutligen parkerade han Touranen utanför jobbet, återlämnade bilnyckeln, tog sin mobil och promenerade hem till JM.

Som jag fattat det.

Ok tack

Det är svårt att kolla upp gentemot svt referat när det är vilodagar eftersom de vänder på datumordningen då. Lättare att kolla på Måndag. Aftonbladet har däremot senaste datum först. MEN jag vet att just här refererade de två reportrarna helt olika. Väldigt frustrerande när man är bunden till vad de säger och inte kan höra själv.
Enl aftonbladets reporter säger han att de åkte till kontoret och bytte om. Ur minnet kommer jag ihåg att svt rapporterade att han bytte om i bilen under färdern. Aftonbladet rapporterar sedan att han gick till stan och tog ut lite pengar (som i promenerade), minns ej vad svt rapporterade. Sedan ringde han 2 personer med avsikten att få köpa hash. Ingen svarade. Han gick hem.

Om Aftonbladet rapporterade korrekt så kan tidslinjen efter mordet stämma med vad MR säger. (Behövs kollas mot svt också)

Men jag tycker att tidslinjen efter mordet är otydlig och lämnar utrymme för andra tolkningar vilket aldrig är bra.
Citera
2017-06-04, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Att Johanna enkelt grejade Akis död triggade något. Det var en bekräftelse på hennes förmåga att dupera polisen (inte bara de omkring sig), och en häxaktigt skrattande Johanna måste ha uppfyllts av en enorm känsla av kontroll. Inom kort så har hon byggt upp en extremt lukurativ verksamhet involverande Afghanska män som våra myndigheter beslutat vara ensamkommande stackars barn. Hon tjänar fantasibelopp, och väntar dessutom på payoff från den förfalskade livförsäkringen. Under samma tid fortsätter hon att grovt utnyttja sin far ekonomiskt.

Sen kommer fallet. Hon filmas ha sex med två Afghanpojkar, det blir skandal och hon förlorar sin inkomst av företagsverksamheten. Hon får avslag från If på hennes förfalskade försäkring. Fadern sätter ner foten, vill sälja Granliden och inte ge henne ett öre. Och föräldrarna misstänker dessutom med rätta att hon mördat Aki.
Från "top of the world" till mordmisstänkt och utan pengar. På 6 månader. Karma is a bitch.

Kvintessensen blir så uppenbar med dina rader. Och ja, hon pratar Karma.

Bad Karma har nu drabbat henne, bitit henne i ändalykten...
Senast redigerad av bblues 2017-06-04 kl. 10:43.
Citera
2017-06-04, 11:07
Medlem
afKnollentotts avatar
För att bringa klarhet i AP´s död, fortsätter jag så här:

Kunde AP´s sista kväll, delvis avslutats i en husbil ? Ett fordon med gasolläckage. Därefter dränkning. I ett tidigare inlägg, i går kväll 23:11 - anger jag ett möjligt händelseförlopp.....

Den kompletterande, rättskemiska undersökningen 2016-10-20 såg ut så här:
Sidan 32 / 28.... Tillagsprotokoll/Tilla_ggsprotokoll_I_2017-04-13__del_1__3_.pdf

Då var det liiite sent...

Här förklaras kolmonoxidhemoglobin:

* http://www.karolinska.se/KUL/Alla-anvisningar/Anvisning/9156

* https://giftinformation.se/kemikalieregister/gasol/

* https://svenska.yle.fi/artikel/2013/04/18/osforgiftning-kolmonoxidforgiftning
Citera
2017-06-04, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
För att bringa klarhet i AP´s död, fortsätter jag så här:

Kunde AP´s sista kväll, delvis avslutats i en husbil ? Ett fordon med gasolläckage. Därefter dränkning. I ett tidigare inlägg, i går kväll 23:11 - anger jag ett möjligt händelseförlopp.....

Den kompletterande, rättskemiska undersökningen 2016-10-20 såg ut så här:
Sidan 32 / 28.... Tillagsprotokoll/Tilla_ggsprotokoll_I_2017-04-13__del_1__3_.pdf

Då var det liiite sent...

Här förklaras kolmonoxidhemoglobin:

* http://www.karolinska.se/KUL/Alla-anvisningar/Anvisning/9156

* https://giftinformation.se/kemikalieregister/gasol/

* https://svenska.yle.fi/artikel/2013/04/18/osforgiftning-kolmonoxidforgiftning

Husbilen hade ju redan Göran och Anki åkt iväg med om jag förstått saken rätt. Menar du att det fanns en xtra gasoltub på Granliden? Vilket utrymme användes då till att förgifta Aki och endast Aki?
Tanken är inte dum, jag ser bara inte scenariot framför mig. Kanske du kan beskriva hur du tänkte?

Edit: läste inlägget från dig 23:11. Men tyckte det var lite virrigt, sorry. Tala ur skägget lol för jag har inte facebook och kan inte kolla upp vad det är du syftar på om jag gissat rätt så låter det som du säger att Göran och Anki inte hade åkt och att de var behjälpliga i mordet på Aki. Detta baserat på att Göran skulle gilla traditioner och att Johanna gillat en bild på kräftor på Ankis eller Görans fb.
Men som sagt, ditt inlägg var otydligt och jag kan ha tolkat dig fel. Förtydliga gärna
Senast redigerad av Ramaria 2017-06-04 kl. 11:59.
Citera
2017-06-04, 12:18
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Husbilen hade ju redan Göran och Anki åkt iväg med om jag förstått saken rätt. Menar du att det fanns en xtra gasoltub på Granliden? Vilket utrymme användes då till att förgifta Aki och endast Aki?
Tanken är inte dum, jag ser bara inte scenariot framför mig. Kanske du kan beskriva hur du tänkte?

Edit: läste inlägget från dig 23:11. Men tyckte det var lite virrigt, sorry. Tala ur skägget lol för jag har inte facebook och kan inte kolla upp vad det är du syftar på om jag gissat rätt så låter det som du säger att Göran och Anki inte hade åkt och att de var behjälpliga i mordet på Aki. Detta baserat på att Göran skulle gilla traditioner och att Johanna gillat en bild på kräftor på Ankis eller Görans fb.
Men som sagt, ditt inlägg var otydligt och jag kan ha tolkat dig fel. Förtydliga gärna

Jag har redan tidigare i tråden gjort ett liknande inlägg - det togs tyvärr bort. (kanske återpubliceras det)

Kanske AP ombads "titta in" i husbilen - bang, dörren gick i baklås....
En del av festen kanske, rent av var uppdukad i bussen.

Det blev i alla fall tyst på AP - dödstyst.
Inga fler klagomål från JM. Som sagt, GM ville ha lugn o ro på sin ålders höst.

Nu är också han tyst - det hade han nog inte räknat med....

Den blå Hondan som jag tidigare uppmärksammat, kan ha tjänstgjort som persontransport åt ena hållet, sopbil, åt andra. Till o från G-liden, asså....

"Mitt" tänkta händelseförlopp bygger på luckor i utredningen.
Stenvändarnas brist på fantasi och tillkortakommanden, FUP.
Jag önskar man haft ett https://sv.wikipedia.org/wiki/Lateralt_t%C3%A4nkande.
Både, vad gäller AP såväl som GM. Även om en idé förefaller orimlig, vid en första anblick - kan den vara sann.

Nu är tid för att "Laga efter läge"
Citera
2017-06-04, 12:25
Medlem
afKnollentotts avatar
"Kräftbilden" som jag refererar till i mina tidigare inlägg beskrivs här, i ett förhör :

Sidan 24 / 17 Diverse-protokollbilagor/Protokollbilaga_2017-02-06__Vittnesfo_rho_r_A__del_1__2_.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in