2017-06-04, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kylix
Jösses, att tjejen inte mådde bra kan man ju se på hennes arm på bilderna, bland den värsta självskadade armen jag sett - ever

Så tragiskt...

Jag har sett liknande faktiskt...
Ibland så kan det vända till det bättre.
Citera
2017-06-04, 02:37
Medlem
dj0h4nn3ss avatar
Polisen verkar vara tydliga med att offret mördats. Vilket tyder på att skadorna på kroppen och omständigheterna på brottsplatsen indikerade det. Hade hon enbart påträffats död utan tecken på mord hade ju självmord varit en extrem lågoddsare med tanke på att hon verkar mått extremt psykiskt dåligt och har/haft bekymmer med tabletter.

Som GW brukar poängtera så ska man hata slumpen. Alltså är det inte speciellt sannolikt att en galen mördare brutit sig in och haft ihjäl henne utan någon anledning. Då har det ingenting att göra med området heller, trots att vissa menar att det är otryggt i centrum så har det inget som helst samband med detta. Förmodligen är det ett dråp som på något vis är kopplat till psykisk påverkan av droger.

Kikar man hennes killes FB så gick han ut med att de var tillsammans i mitten av maj. Nyligen har han postat två statusar där han uttrycker sin sorg. Samtidigt framkommer det inte på hon + vännens instakonto att hon hade en relation med killen. Antingen har inte killen något alls med detta att göra, och hade han varit misstänkt hade han suttit i häktet just nu vilket inte verkar vara fallet. Å andra sidan kan hans statusar vara ett sätt att rikta bort misstankarna, Mats Alm agerade liknande när hans tjej försvann. Men eftersom polisen fortfarande letar så är det förmodligen inte honom.

Enligt den här länken polisanmälde hon det här instakontot som spred bilder på henne och hånade henne. Kontot visade sig vara ett trollkonto. Känns långsökt att mörda någon man stör sig på på instagram dock.

Angående området Kronoparken så är det absolut inget ghetto likt de i storstäderna. Jag bor själv där och det är hur lugnt som helst. Området är stort och har allt från studentbostäder till villor, radhus och enkla lägenheter. Rent socioekonomiskt är det nog lägst ner i hela stan men någon form av gängkriminalitet är det inte tal om. Snarare förtidspensionärer, invandrarbarnfamiljer och studenter.
Citera
2017-06-04, 02:56
Medlem
BO och en kompis till henne (?) har en Instagram de har tillsammans. Kropps_positiv. Kan nog tyvärr säkert vara provocerande för en del...
Citera
2017-06-04, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dj0h4nn3s

Kikar man hennes killes FB så gick han ut med att de var tillsammans i mitten av maj. Nyligen har han postat två statusar där han uttrycker sin sorg. Samtidigt framkommer det inte på hon + vännens instakonto att hon hade en relation med killen. Antingen har inte killen något alls med detta att göra, och hade han varit misstänkt hade han suttit i häktet just nu vilket inte verkar vara fallet. Å andra sidan kan hans statusar vara ett sätt att rikta bort misstankarna, Mats Alm agerade liknande när hans tjej försvann.

Den 21 maj nämde hon att hon träffat en man (vilket antagligen är han det snackats om), men! Bara några dagar senare, la hon upp en bild med en text som jag inte kan citera ordagrant men i stil med "skrev att jag hittat kärleken, påmindes om varför män är svin. Gjorde slut för har bestämt mig att aldrig mer låta mig bli nedtryckt i en relation"

Denna bild och text verkar nu vara borttagen från instagramkontot.
Citera
2017-06-04, 03:25
Medlem
Självskärning som gått fel eller självmord?
Finns den möjligheten också.
Citera
2017-06-04, 03:29
Medlem
Jag har bott i Kronoparken i 10 år, först studerande sedan i arbete. Har varit väldigt lugnt att bo där.
Citera
2017-06-04, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wariatka
Den 21 maj nämde hon att hon träffat en man (vilket antagligen är han det snackats om), men! Bara några dagar senare, la hon upp en bild med en text som jag inte kan citera ordagrant men i stil med "skrev att jag hittat kärleken, påmindes om varför män är svin. Gjorde slut för har bestämt mig att aldrig mer låta mig bli nedtryckt i en relation"

Denna bild och text verkar nu vara borttagen från instagramkontot.

Måste vara L*nus. Statusuppdateringarna som han skrivit känns väldigt märkliga... Det är fåordigt och väldigt plötsligt. I en såpass prekär situation så bör vederbörande få utlopp för sina känslor på ett kraftfullare sätt.
Citera
2017-06-04, 05:55
Medlem
jtds avatar
Instagram de har tillsammans. Kropps_positiv. Kan nog tyvärr säkert vara provocerande för en del... [/quote]

Äckligaste skiten jag har sett på länge!

Jävligt tråkig att hon har däckat, men fy fan för så råa feminister, även så kallade extremister. Ush! Jag hoppas i alla fall att hon inte led av vad som nu har hänt, och även att hon vilar i frid.
Citera
2017-06-04, 08:22
Medlem
NicholasUrfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicholasUrfe
BO förekommer tydligen i den här tråden (FB) Par i 20-årsåldern dränker Rottweiler på badplats

I en bild på BOs facebook tar hon avstånd från de som ska vara inblandade i dränkningen av en hund.

Rena gissningar här, men beroende på hur kraftigt BO tagit avstånd från hunddränkaren, kanske kallat honom olika saker på instagram och facebook, öppet för alla att läsa, så kan vi ha ett motiv här. Samma snubbe har även misshandlat en tjej med basebollträ. https://www.flashback.org/t1584822
Citera
2017-06-04, 08:29
Medlem
GasGlads avatar
Har ett par gemensamma vänner med BO på FB som antyder både droger och psykiatri.
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
AA verkar vara den döda. Tror i och för sig inte att hon är ett brottsoffer, men ändå.

Om det nu är så att hon utsatts för våld så känns det inte som att det har med hennes sexuella läggning att göra. Däremot får jag känslan av att hon är/var lite av en strulmaja, och sådana umgås ofta med andra struliga personer.
Citera
2017-06-04, 09:34
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicholasUrfe
BO förekommer tydligen i den här tråden (FB) Par i 20-årsåldern dränker Rottweiler på badplats

I en bild på BOs facebook tar hon avstånd från de som ska vara inblandade i dränkningen av en hund.

Kanske bra att lägga ut en länk till bilden och kommentaren:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10208009659453222&set=a.10200660319 964328.1073741838.1050458104&type=3&theater

Det hela hände dock för snart ett år sedan. Detta motiv känns mycket tunt.
Citera
2017-06-04, 10:16
Medlem
NicholasUrfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Kanske bra att lägga ut en länk till bilden och kommentaren:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10208009659453222&set=a.10200660319 964328.1073741838.1050458104&type=3&theater

Det hela hände dock för snart ett år sedan. Detta motiv känns mycket tunt.

Håller med om det, å andra sidan är det inte vem som helst som har ihjäl en annan människa. Denna person, som funnits i BOs närhet, har tidigare både misshandlat en tjej med ett basebollträ, och dränkt en hund.

Han är också dömd för olaga hot mot chefredaktören på en tidning som skrivit om dränkningshändelsen. (Går att läsa om i tråden för hunddränkningen)
Senast redigerad av NicholasUrfe 2017-06-04 kl. 10:26. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in