2017-06-01, 19:18
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
"Makten har vunnit"

Nej Marcus, det är inte en mänsklig rättighet att få jobba som skribent och författare. Du har misslyckats med att försörja dig.
Ja, jag tror ärligt att Birros åsikter inte är den stora anledningen till att han inte får skribentjobb. Hur kontroversiellt är det egentligen att skriva kritiskt om IS? Jag kan tycka att Birro är en okej skribent men jag skulle knappast anlita någon som är en sådan självömkande offerkofta och dramadrottning som Birro. Om man som författare inte säljer tillräckligt med böcker för att försörja sig så får man jobba med annat, inom hemtjänsten eller flippa burgare på McDonalds. Många konstnärer och författare gör andra saker som komplement till sitt skapande. Hur många jobb har han blivit av med på grund att att han är så otroligt impulsiv? 2011 fick han sparken som program ledare för att han helt plötsligt kom på att han skulle kandidera till posten som partiledare i KD. Sedan kom offerkoftan fram med orden "idioterna gav mig sparken". Ingen reflektion om att han som programledare förväntades vara politiskt neutral. Nej, hela världen är emot mig typ.
Citera
2017-06-01, 23:14
Medlem
MonkMans avatar
Jävlar vad han freakar ur nu, shit va arg han är. Istället för o släppa det väljer han att fucka ur än mer. Bra plan där Birro. Tight

"Jag ber alla kommunister, idioter, ultra-femnister och resen av er som är här inne och trakasserar mig och min familj, att lämna mig ifred. Ni har gjort er poäng tydlig nu. Det räcker nu.
Jag anmäler exakt allting ni häver ur er.

Jag tar också bort det direkt och blockar er.

Nu kan ni återgå till att hata varandra på andra ställen under era förbannade "Vi älskar olika"-knappar. Nu kan ni ställa er i det flottiga ledet som är "det goda hatet".

Ni borde skämmas men ni njuter av ert hat. Ni kan ingenting om skam. Ni vet inte ens vad det är.

Ni är så bittra över era tillkortakommanden att ni tar varje chans att sparka neråt. Ni tror er vara fria och toleranta men ni är pinsamma mobbare bara. Ni är fienden mot allting som är verksamt och solidariskt.

Ni är svart spindelnät på allt som vill försoning.

Ni är den lägsta formen av mänsklighet. Så unket att skriva och hota mig, eller att bete sig som packade småbarn på styltor och skrika rena vidrigheten bara för att...ni kan. Och för att ni tror att ni har rätten på er sida.

Men ni har ingenting på er sida. Era liv är mörker och förtvivlan. Ert hat är allt ni har. Det är det enda som glöder hos er.

Ett mörkt, dovt mummel av hånskratt och äckel.

Låt bli mig.

Jag går stolt och rak i ryggen. Jag viker inte ner blicken.

Jag kommer gärna upp ur skyttegravarna men underskatta mig inte som krigare för att jag är sårad nu.."

Sen en bild på Russle Crow i Gladiator, haha

Sjukt arg och galen vit man
Senast redigerad av MonkMan 2017-06-01 kl. 23:27.
Citera
2017-06-03, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Jävlar vad han freakar ur nu, shit va arg han är. Istället för o släppa det väljer han att fucka ur än mer. Bra plan där Birro. Tight

"Jag ber alla kommunister, idioter, ultra-femnister och resen av er som är här inne och trakasserar mig och min familj, att lämna mig ifred. Ni har gjort er poäng tydlig nu. Det räcker nu.

Nu kan ni återgå till att hata varandra på andra ställen under era förbannade "Vi älskar olika"-knappar. Nu kan ni ställa er i det flottiga ledet som är "det goda hatet".

Ni borde skämmas men ni njuter av ert hat. Ni kan ingenting om skam. Ni vet inte ens vad det är.

Ni är så bittra över era tillkortakommanden att ni tar varje chans att sparka neråt. Ni tror er vara fria och toleranta men ni är pinsamma mobbare bara. Ni är fienden mot allting som är verksamt och solidariskt.

Ni är den lägsta formen av mänsklighet. Så unket att skriva och hota mig, eller att bete sig som packade småbarn på styltor och skrika rena vidrigheten bara för att...ni kan. Och för att ni tror att ni har rätten på er sida.

Men ni har ingenting på er sida. Era liv är mörker och förtvivlan. Ert hat är allt ni har. Det är det enda som glöder hos er.

Låt bli mig.

Jag kommer gärna upp ur skyttegravarna men underskatta mig inte som krigare för att jag är sårad nu.."

Håller han på med en Jonas Inde light, eller som Sven Hagströmer hade sagt: En karaktärsharakiri? Har alltid gillat Birro som person men i samma stund som han nämnde kommunister och ultrafeminister som hans värsta fiender outade han vilken typ av åsikter och folk han sannolikt omger sig med privat. Att han är trött på all politisk korrekthet och jante det förstår jag; men det är bara inavlade högerextrema från landsorter som ser kommunister och feminister i varenda hörn.
Citera
2017-06-03, 11:29
Medlem
Frågan är väl snarare: varför får Birro inga jobb och vilka krafter är det som styr detta?
Citera
2017-06-03, 11:46
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Frågan är väl snarare: varför får Birro inga jobb och vilka krafter är det som styr detta?

Han får inga jobb för han är inget vidare på att skriva och han är opålitlig. "Kraften" är Marcus själv.
Jobben han har haft tidigare har han blivit av med genom korkat beteende (tv4-partiledarimpuls , expressen-snackade skit om sin arbetsgivare). Det finns ingen konspiration.
Citera
2017-06-03, 14:40
Medlem
Citat:
Han får inga jobb för han är inget vidare på att skriva och han är opålitlig. "Kraften" är Marcus själv.
Jobben han har haft tidigare har han blivit av med genom korkat beteende (tv4-partiledarimpuls , expressen-snackade skit om sin arbetsgivare). Det finns ingen konspiration.

Han hade en hel del jobb inom kristenheten också, Världen Idag, Dagen, kneg med Tommy Dahlman osv, som han också sjabblade bort genom att vara otrogen med en gift kvinna.

Undrar hur det går med hans konvertering till katolicismen. Den är väl helkörd nu?

Ett tag för länge sedan signerade han artiklar i ämnet; Marcus Birro, katolik.
Så omdömeslöst, så det inte är sant.
Citera
2017-06-03, 22:20
Medlem
Marcus Birro är på väg att bli en Jonas Inde. Väldigt likt bytande av åsikter över tid, bli direkt otäck i sina ogrundade åsikter. Rent objektivt så är Marcus Birro inte särskilt bra som skribent, och tar på sig en väldigt stor överrock när han pratar om kultur. Som fotbollsintresserad så framstod Marcus som oerhört känslostyd men annars hyfsat okunnig, skönt att Totti lagt av pga man slipper höra Marcus eviga tjat. All heder till hans brorsa Peter Birro som faktiskt e riktigt nice och har gjort ett och annat riktigt bra. https://youtu.be/whX9hP0OGxs
Citera
2017-06-04, 11:12
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ungefär så. Många andra kan skriva kritiskt utan att för den skull bli arbetslösa som Ann Heberlein, Alice Teodorescu och Sakine Madon. Birro beskriver sig själv som "poet och författare" men verkar inte kunna leva på det. En annan författare är Katerina Janouch och mig veterligen lyckas hon överleva på de böcker hon producerar samt vara tillräckligt attraktiv för att få sidouppdrag. Tino Sanandaji är nationalekonom och skriver för många obekväma saker.

Birro får det nästan att låta som att han var en anställd medarbetare på Expressen som han fick "sparken" ifrån. Men i själva verket var han krönikör på tidningen och fick sannolikt betalt per krönika och då talar vi summor som knappast räcker till att försörja Birro på. Det är så klart inte rimligt att folk försörjer sig på att enbart skriva några krönikor per månad i tidningen Expressen. Birro skrev krönikor i Expressen under sex års tid och det låter sannolikt som en genomsnittlig tid för frilansande krönikörer. Problemet med Birro är att han i varje läge tar tillfället i akt att uppträda som en idiot. Självklart kom det till ett läge där Expressen fått nog av Birro och därför bröt kontraktet, men det är livet för alla som jobbar på frilans. Då söker man nya uppdrag.

Att kritisera sin uppdragsgivare tidningen Expressen i Radio Länsman, en podcast som förknippas med sajten Exponerat borde var och en först att det inte är så smart, särskilt om man inte har en fast anställning utan bara anlitas för enskilda krönikor. Men Birro verkar inte alls göra den reflektionen. Istället ser han sig som en unik skribent som vågar utmana etablissemanget och givet, dramadrottningkortet och offerkoftan på.

”Jag vill också gratulera cheferna på Expressen som nu äntligen slipper en av få unika pennor. Jag vill gratulera alla tysta medlöpare, vänner, kollegor, bekanta som i halsdarrig feghet inte lyft ett finger för att bistå under en period som kanske varit den svåraste i mitt yrkesmässiga liv”

https://www.svd.se/marcus-birro-jag-sparkas-fran-expressen

Att få det jobb (läs uppdrag) man vill är inte en självklarhet. Tino Sanandaji kommer sannolikt aldrig att bli chefsekonom för LO. Men däremot finns det för honom många andra jobb och uppdrag att välja på. Sakine Madon som skrivit kritiskt om "fega makthavare som göder jihadisterna", om hur kvinnorna i förorterna sviks och hur kultursverige svek Lars Vilks gick vidare och blev politisk redaktör på VLT. Det man kan önska är att Birro borde redovisa de jobb han gått miste om på grund av det han verkligen skrivit och inte på grund av att han uppträtt som en självömkande idiot. Det han skriver är ju inte särskilt kontroversiellt.
Citera
2017-06-04, 12:48
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ungefär så. Många andra kan skriva kritiskt utan att för den skull bli arbetslösa som Ann Heberlein, Alice Teodorescu och Sakine Madon. Birro beskriver sig själv som "poet och författare" men verkar inte kunna leva på det. En annan författare är Katerina Janouch och mig veterligen lyckas hon överleva på de böcker hon producerar samt vara tillräckligt attraktiv för att få sidouppdrag. Tino Sanandaji är nationalekonom och skriver för många obekväma saker.

Jag var på väg att skriva ett inlägg nästan exakt som ovanstående, inklusive det om andra obekväma skribenter
Birro är i sina ögon Sveriges bästa författare men gillas varken av kritiker eller publik. Under sin karriär har han varit noga med att påpeka att allt han gjorde i tv etc handlade om att marknadsföra sig som författare.
Han var öppen med att han "horade" i tv men det fanns ett högre syfte. Hur det har gått är uppenbart. Trots att han har varit en av sveriges mest mediaexponerade författare så vill väldigt få läsa hans böcker.

Det är (som vanligt) diskrepansen mellan hur Birro ser sig själv och hur verkligheten ser ut som får honom att tro att det måste vara "makten" som ligger bakom hans yrkesmässiga misslyckande.
Senast redigerad av langaocb 2017-06-04 kl. 12:52.
Citera
2017-06-04, 15:58
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:

Låt bli mig.

Själv finner jag det alldeles utmärkt av honom att ge en så rättvisande bild av det goda hatets riddare. Att du drar in hans etnicitet i sammanhanget, säger en hel del om dig. Vita män får väl inte reagera med vrede i din bok.
Citera
2017-06-04, 16:02
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FaceMorph
Håller han på med en Jonas Inde light, eller som Sven Hagströmer hade sagt: En karaktärsharakiri? Har alltid gillat Birro som person men i samma stund som han nämnde kommunister och ultrafeminister som hans värsta fiender outade han vilken typ av åsikter och folk han sannolikt omger sig med privat. Att han är trött på all politisk korrekthet och jante det förstår jag; men det är bara inavlade högerextrema från landsorter som ser kommunister och feminister i varenda hörn.

Va? Han refererar till det vänsterpack som spyr sitt hat över honom. Och det gör han helt rätt i.

Det är precis dessa grupper som avses när vi talar om "det goda hatet".
Citera
2017-06-04, 18:21
Medlem
Citat:

Låt bli mig.

Är du en av personerna han träffande beskriver? Din fixering vid honom tyder ju på att det kan vara så. Vad som skulle vara galet med att reagera på vänsterliberalers mobbning förstår jag inte, men ni är i en sån bubbla att ni inte förstår vilka vidriga as ni är. Det är bara att hoppas att räkenskapens dag är nära...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in