Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-04, 17:19
  #2761
Medlem
Basil Fawltys avatar
Dagens Facebook av Birro:

Citat:
Jag nås av informationen att nästan inga kyrkor vill/vågar boka mig till hösten, trots ny bok, trots fullsatta hus under hela våren.
Anledningen? Gissa...
Jag ska skilja mig och har träffat en ny.
Baserat på en text i tidningen Hänt Extra väljer många kyrkor alltså att stänga dörren, vilket är och kommer att bli ett dråpslag för min ekonomi.
Men ett ännu värre dråpslag är det för de kristna som tar sig friheten att döma mig. Ett värre nederlag är det för de kristna som sätter sig på sina höga, vita hästar och tror sig ha en enda aning om vad som rör sig i en broders hjärta.
Efter allt jag gjort för svensk kristenhet genom åren är detta tacken?
Jag stod på barrikaderna. Jag skrev och skrev och skrev texter om er, om oss, om våra bröder och systrar. Jag riskerade (och förlorade) både jobb och anseende för att jag vägrade kompromissa med min tro, med min självklara rätt att tro och jag gjorde det lika mycket för er skull, för alla er som inte har stora plattformar att nå ut på.
Och vad gjorde ni under tiden, kära syskon? Kammade mattfransarna? Klippte gräsmatta? Knöt slipsen? Gjorde ni något alls?
Jag turnerade land och rike runt, jag tackade nej till bättre jobb för att fortsätta skriva för tidningar som Världen idag, jag tog täten, mot slutet motvilligt, men jag gjorde det för att vi älskade varandra, för att tron på Gud är under belägring i vårt land idag.
Jag trodde jag gjorde det för er, för oss alla.
Och nu väljer så många av er att stänga dörren till era kyrkor på grund av vad ni läst om mitt kärleksliv i en veckotidning?
Hur känns det?
Hur fungerar man då?
Hur väger den där första stenen i era händer?
Och hur lätta i hjärtat blir ni när ni kastar den?

Att Birro säger "fuck you" till oliktroende på Twitter och önskar livet ur andra meningsmotståndare, kanske kan bidra till att de börjar dra öronen åt sig. Kanske är det inte så lämpligt att inleda förhållande med gifta kvinnor innan man själv är skild heller. Att tjafsa med blivande exhustrun på sociala medier är kanske inte heller att rekommendera för en sann kristen.

Riksofferkoftan har snart sågat av varenda gren han kan sitta på.
Citera
2015-07-04, 21:56
  #2762
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basil Fawlty
Dagens Facebook av Birro:



Att Birro säger "fuck you" till oliktroende på Twitter och önskar livet ur andra meningsmotståndare, kanske kan bidra till att de börjar dra öronen åt sig. Kanske är det inte så lämpligt att inleda förhållande med gifta kvinnor innan man själv är skild heller. Att tjafsa med blivande exhustrun på sociala medier är kanske inte heller att rekommendera för en sann kristen.

Riksofferkoftan har snart sågat av varenda gren han kan sitta på.
Jo, det blir reaktioner. Kristliga bloggen Aletheia redogör för några. Ett exempel:

”Det här ÄR relevant, även om det kan kännas som skvaller. Med tanke på hur hårt Birro lanseras, och hur hög svansföring Dahlman har i allt och sågar kristna ledare som avfälliga till höger och vänster är det ju häpnadsväckande dåligt omdöme han har visat här. För vem som helst har ju länge kunnat se att Birro inte är en stark, stabil person som bör stå i det kristna rampljuset. Birro är en duktig skribent, men det är obehagligt att se hur han har puttats fram enbart utifrån sin kändisstatus. Det är ovärdigt – Dahlman, Inblick, Kanal 10 och andra borde skämmas och be om ursäkt!”

Aletheia har även kontaktat Martin Kinnunen:

"Jag har svarat all press samma sak att jag inte kommenterar mitt privatliv. Jag är inte lika intresserad av att fläka ut mitt privatliv som vissa andra.”

http://aletheia.se/2015/07/04/marcus...olitikers-fru/
Citera
2015-07-04, 22:05
  #2763
Medlem
riskybizzys avatar
Är Birro mitt uppe i ett återfall? När man läser på twitter så verkar han inte helt nykter. Någon som vet?
Citera
2015-07-05, 09:18
  #2764
Medlem
simonvps avatar
Så det är bara en tidsfråga innan Birro börjar avsky även kristendomen nu? Han måste sätta något sorts rekord i brobränning i svensk media. Det är snart bara den italienska fotbollen som inte har vänt honom ryggen än typ.
Citera
2015-07-05, 10:47
  #2765
Medlem
Men hur kan Birros tjäna pengar - vem vill betala för deras skit
Citera
2015-07-05, 21:46
  #2766
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Är Birro mitt uppe i ett återfall? När man läser på twitter så verkar han inte helt nykter. Någon som vet?

Inte i ETT återfall utan ett av många den senaste tiden, eller ska man säga att han är aktiv igen och att det inte är ett återfall, en himla soppa är det iallafall.
Citera
2015-07-05, 22:23
  #2767
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Inte i ETT återfall utan ett av många den senaste tiden, eller ska man säga att han är aktiv igen och att det inte är ett återfall, en himla soppa är det iallafall.
Visst måste Birro få ta sig en sup eller bira?
Hur rolig är han när han är nykter och skötsam?

Rannsakar bara mig själv lite i sommaren.
Citera
2015-07-05, 22:41
  #2768
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Så det är bara en tidsfråga innan Birro börjar avsky även kristendomen nu?

Nu är det dags att ge sig på kristenheten i Sverige ja. Vill påminna herr Birro om vad hans gud är för en "Gud är inte en lesbisk kvinna som lagar mat i himlen. Gud är inte en bög i läderbyxor. Gud är en dömande Gud. Han är en mullrande kraft.". Gud är kanske heller inte en alkad gift man som knullar med en gift kvinna?
Citera
2015-07-05, 22:43
  #2769
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Visst måste Birro få ta sig en sup eller bira?
Hur rolig är han när han är nykter och skötsam?

Rannsakar bara mig själv lite i sommaren.

Det gör du rätt i.
För en fullblodsalkis som Birro är det en annan femma.
Bränner sina broar och förlorar jobb/uppdrag. Hoppas han har pengar sparade sen tidigare, annars blir han nog bänkalkis till slut om han inte tar sig i kragen.

Just nu är det lite underhållande att följa urspårningen. Går det längre får man väl försöka koppla på empatin.
Försöka
Citera
2015-07-05, 23:04
  #2770
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Någon kommenterar under förut nämnda blogginlägg:

"Problemet är till stora delar att relatera till Marcus missbrukspersonlighet. En aktiv eller nynykter alkis har ett abnormt stort ego helt präglat av: "jag vet bäst av alla"', "alla andra är idioter" och "ingen förstår hur jobbigt jag har det eller hur dumma alla är mot mig". Man är helt enkelt jordens medelpunkt o tror sig ha ett galet mandat ställa sig över o sparka neråt. Marcus har aldrig gott in i en tillfrisknande process utan kör samma race som han hittills gjort i hela sitt liv. Det är bara så tragiskt att han nu t o m anklagar kyrkorna för att förstöra hans ekonomi isf att kritiskt granska sig själv i spegeln. Återfallen kommer dugga tätt. Med tanke på hans märkliga utspel nu så har de nog redan infunnit sig. Han behöver behandling typ 12-steg, LP eller motsvarande. Inget annat kan hjälpa honom. Om några år som nykter kan han då kanske få en plattform igen. Dock, många hinder står i vägen just nu och kommer omöjligt kunna forceras med mindre än en riktigt lång nykterhet, tillfrisknande process o stark personlighetsutveckling i t ex 12-stegsprogrammet."

Tja, vad ska man säga liksom? Han är yrkeskristen och de tio Guds bud är varken omfångsrik eller svårtolkad litteratur.

http://aletheia.se/2015/07/04/marcus...olitikers-fru/
Citera
2015-07-06, 19:49
  #2771
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Det gör du rätt i.
För en fullblodsalkis som Birro är det en annan femma.
Bränner sina broar och förlorar jobb/uppdrag. Hoppas han har pengar sparade sen tidigare, annars blir han nog bänkalkis till slut om han inte tar sig i kragen.

Just nu är det lite underhållande att följa urspårningen. Går det längre får man väl försöka koppla på empatin.
Försöka


Birro anklagar kyrkan för att snuva honom på pengar, är inte det ett av de tio budorden att inte vara girig/högmod.. Edit; såg just ett liknande resonemang....

Birro har nog gått vilse på riktigt denna gång.
__________________
Senast redigerad av klimatis 2015-07-06 kl. 19:53.
Citera
2015-07-06, 20:02
  #2772
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Har Birro förstört SD-Kinnunens äktenskap nu också?! Fy fan vilken soppa!

Nåt skvaller om denna fallna kvinna (Michaela Motvalls) - är hon lika sjuk i huvudet som Birro eller? Alkoholist? Journalist? Katolik? Mediahora? Psykfall?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback