Moderaterna kan mycket väl bli
mindre än Sverigedemokraterna nästa år så vad fan sysslar Jimmie Åkesson med? Det verkar som att pillerknapraren utgår från att SD inte har någon möjlighet att bli större än M. Låt oss gå igenom det han säger i DN:
Citat:
Om nu inte jag ska betraktas som en statsministerkandidat, så har vi två andra att välja på i princip.
Varför vill Åkesson inte se sig själv som en statsministerkandidat? Han kommer naturligtvis inte bli regeringschef 2018 men det är oacceptabelt att han accepterar situationen som är, det vill säga en situation där han inte kan bli statsminister även om SD blir riksdagens största parti på grund av utfrysning och politiska mobbarfasoner. Kan någon sverigedemokrat förklara för mig varför Jimmie Åkesson, likt en undergiven hora, låter sig förnedras på det här sättet?
Citat:
Det viktiga är vad som kommer ut. Och där tycker jag att vi redan har lyckats påverka Moderaterna.
Åkesson får det att låta som att Moderaterna helt eller delvis är ett genuint invandringskritiskt parti. Ursäkta mig men har hans pillerknaprande gjort honom dum i huvudet? M är i grund och botten ett invandringsliberalt parti sedan Reinfeldt-åren och AKB är en varm anhängare av fri invandring. De invandringskritiska utspel som M genomfört handlar enbart om falsk populism, en populism som Jimmie Åkesson legitimerar. Det går liksom inte att lita på Moderaterna längre med tanke på den vansinnespolitik som bedrevs under Reinfeldt-åren.
Citat:
Invandringspolitiken är helt given. Den får ju vara åtminstone i den riktning som Moderaterna har gått nu.
Moderaternas invandringskritiska utspel må se stränga ut på papperet men lär knappast ändra särskilt mycket. Det är ju till stor del Moderaternas invandringspolitik som sossarna infört sedan en tid tillbaka och den innehåller helt klart alldeles för mycket brister för att anses hållbar.
Citat:
När det gäller invandringspolitiken, vad är det som ni behöver veta?
– Att man inte avser öka asylinvandringen eller den asylrelaterade anhöriginvandringen.
Är Jimmie Åkesson nöjd med dagens nivåer eller är han helt enkelt väldigt dålig på att uttrycka sig? Det ska naturligtvis inte finnas på kartan att SD släpper fram en statsminister som inte lovat en minskning av invandringen.
Citat:
Jag har vant mig vid att de inte vill prata med oss. Då får man väl hitta andra vägar.
Åkesson har alltså nu fullt ut accepterat de andra partiernas förnedrande beteende mot SD och anpassar sig efter det. Den mobbade skolpojken låter sig bli bespottad, hånad och utfryst utan att göra motstånd mot sina mobbare helt enkelt. Det är fruktansvärt patetiskt.
Citat:
Om Moderaterna står fast vid den politiska riktning som de har tagit nu, och som jag upplever som betydligt mer konservativ än socialliberal, så är det väldigt bra, säger han.
Det verkar som att Jimmie Åkesson fått pengar av Moderaterna för att glorifiera deras genomfalska populism. Ett annat alternativ är naturligtvis att han är en lättduperad idiot.
Citat:
Sedan skyller man på Anna Kinberg Batra och säger att hon är otydlig och en dålig kommunikatör. Men i ärlighetens namn är det ju partiet som har varit ganska dåligt generellt.
Så gulligt av Jimmie-ponken att försvara invandringsvurmaren AKB trots att hon kallat hans parti för rasistiskt. Är det kärlek i luften kanske? Har mobboffret blivit förälskad i sin mobbare?
Citat:
Om man tittar på de mätningar som har varit, där vi faktiskt är det största oppositionspartiet i princip, måste man förr eller senare förstå att det kan vara bra att prata med oss om man vill genomföra någonting.
Varför släpper du alla krav på samtal då, Jimmie-ponken?
Allvarligt talat: Hur kan någon försvara den ryggradslösa daggmasken Jimmie Åkesson?