2017-06-02, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Åklagarna accepterar inte sonen As tidsaxel som är 23.15 när JM är hemma utan ändrar det utan att förklara varför till 23.20 vilket hikes hugger på direkt. Så pass snäv är tiden att åk måste fylla på med 5 min från ingenstans. Detta går inte ihop allt för snävt och ingen rekonstruktion på färden är givetvis gjord, det vill man INTE servera eftersom allt hänger på sekunder.

Man har visst gjort beräkningar och kontrollkört olika sträckor ett flertal gånger.

Bara en trolig överskattning med 20 min när han uppgett den tid han avvaktade (30 min) innan han började hugga Göran, ger många minuters tidsutrymme ... För att inte nämna hur många sekunder det blir .....
Senast redigerad av Remark 2017-06-02 kl. 22:55. Anledning: Tillägg
Citera
2017-06-02, 22:46
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det är vanligt med pappersförpackningar av vin på 1 liter.
Om AM druckit 1 liter vin under kvällen så hade hon haft betydligt mer än 0.10‰ i blodet.

Vi vet inte när blodprovet på AM togs. Därtill blödde hon kraftig och fick faktiskt sitt blod ersatt med sisådär 25% nytt alkoholfritt blod. Hon erhöll en liter blodtransfusion på sjukhuset, sannolikt inom rätt kort tid från ankomsten.

När det gäller den öppna dörren till sommarstugan är det nog egentligen inte så konstigt att man glömmer låsa, till och med att den står på gländ. Däremot kan den nog mycket väl vara så att JM öppnat den. Lite skumt att hon annars skickar iväg MR utan nyckel...
Senast redigerad av Solglittret 2017-06-02 kl. 23:03.
Citera
2017-06-02, 22:48
Bannlyst
Citat:
Åklagarna accepterar inte sonen As tidsaxel som är 23.15 när JM är hemma utan ändrar det utan att förklara varför till 23.20 vilket hikes hugger på direkt. Så pass snäv är tiden att åk måste fylla på med 5 min från ingenstans. Detta går inte ihop allt för snävt och ingen rekonstruktion på färden är givetvis gjord, det vill man INTE servera eftersom allt hänger på sekunder.
Skulle vilja se körningen på dryga 40 minuter, var det med blåljusen på och skallrande knäskålar i kurvorna?

Citat:
Ytterligare några minuter på tidsaxeln, fanns mer i hans historia idag som förlänger tiderna till åk sorg. Han var allt för inlärt detaljerad av Jährensten. Handskar som inte var ett par i drogdimman, vilket minne
Det som fascinerar är väl denna avgudan i tråden för dubbelmördaren MR, hur bra han är och vilken precision denna sönderknarkade afghan babblar sjukhet efter sjukhet. Jag kräks över tangentbordet när folk säkerligen njuter lite av "jag gjorde det för tvillingarnas skull"

Inga diagnoser på MR inte, frisk som en nötkärna trots att han rökt heroin och snortat kokain.

Synd att han i fupp säger att han knaprade piller.......alla dessa detaljer
Citera
2017-06-02, 22:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, både systern och mamman levde lång tid med en kraftig hotbild omkring sig. Dom både familjerna inkl familj förflyttades utomlands under ständig bevakning och fick flytta runt mellan olika boendeorter och länder med ojämna intervaller. Så rädslan delades även av högre instanser.

Kontakten är nog totalt bruten. AM har funnits i rättsalen med JM närvarande tidigare som stöd till t.ex. Amanda.
Ja, familjen har splittrats i olika läger och barnen i tre sektioner. Dessa mor o syster) behövde akut skydd då det finns vinstvinning i om de stryker med...
De faderslösa tvillingarna är omhändertagna, hoppas det går bra för dem.
AB och AG har insett vikten av att berätta allt. Resterande två är det mindre hopp om såsom de uttalat sig och hänger i mammas kjolar..
Senast redigerad av develi 2017-06-02 kl. 23:22.
Citera
2017-06-02, 22:53
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Hans syfte är att framstå som ett "offer". Det gör han genom att gå den upptrampade vägen: det är den "sluga" JM som ligger bakom allt vilket förefaller mindre och mindre troligt. Så kan han undkomma livstid.

Okej, låt säga att han försöker undvika livstid, fair enough. Vad ska vi säga och tycka om JM som försöker undvika straff helt och hållet genom att inte kännas vid ett pillekvitt om någonting och som menar att ALLA hittar på och att hon själv bara har kommit med olika versioner efter hand som polisen överbevisat henne?
Citera
2017-06-02, 22:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Man har visst gjort beräkningar och kontrollkört olika sträckor ett flertgal gånger.
Hahaha, LH debatt **
Det är för snäv tidsspegel, det går inte, det behövs rekonstruktion...
I brist på annat så försöker man sig på ÅK:s tidslinje.:-)
Citera
2017-06-02, 23:01
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hennes syster sa det oerhört bra till och med, hon nämnde ordet spegling.

Den som inte är begåvad med empati måste nämligen bli en härmapa.
Det är i stort sett dött invärtes på den fronten (varma känslor, kärlek, empati) och således ett spel för galleriet.
Drifter och själviska begär finns det dock i överskott..
Primitiv personutveckling.

Om man inte visste bättre skulle men ju nästan börja tänka i banor kring exorsism när det gäller Johanna.

Hon är ju ett alldeles enastående stycke kvinna!

Gråta på beställning..., kontrakt på mord o misshandel..., ljugande mor så länge hennes barn kan minnas...
Ingen dussin-Donna kan man nog tacksamt konstatera. En riktig munsbit för framtida psykiatriker och analytiker!
Citera
2017-06-02, 23:02
Bannlyst
Citat:
Man har visst gjort beräkningar och kontrollkört olika sträckor ett flertal gånger.

Bara en trolig överskattning med 20 min när han uppgett den tid han avvaktade (30 min) innan han började hugga Göran, ger många minuters tidsutrymme ... För att inte nämna hur många sekunder det blir .....

Vad åklagaren påstår om 5 minuter i sakframställan på kontor är en sak som inte är rekonstruerad.

För MR han öppnade minsann bildörr åt JM, chavalier som han är, det var en NYHET idag. Också hur han väckte JM i bilen är knappast rekonstruerat. Viktiga detaljer som framkom och likaså att han lutar sig mot bilen med sina blodiga kläder. NYHET?

Det finns ingen sammantagen rekonstruktion som av tidsåtgången och det är märkligt att polisen kör på dryga 40 min och Eniro på 1:07.

Hikes har många poänger. MR har noll.

Är det någon som hört talas om att heroin, hasch och kokain ger perfekt minne från ruset men dan efter minns du inte ett skit och sedan återkommer minnet efter flera månader? MR är TILRÄTTALÄGGANDE oer definition och bör klistras in under detta ämne på Wiki.

Domstolen gillar inte allt för detaljerade historier utan de skall också vara spontana, trovärdiga och fyllda av sinnesintryck. Men MR pratar bara förlopp han läst sig till.

Men det är klart, med näsan full av kokain kanske han inte kände doften av daggdränkta blad eller blodstänkta kläder. Han visar heller inte några känslor utan rabblar sitt manus ur anus.
Senast redigerad av stativera 2017-06-02 kl. 23:10.
Citera
2017-06-02, 23:06
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hon kan ju ha hållit i kniven med ett klädesplagg eller annat. Så skulle då jag göra.

Håller med.... men jag är inte kriminell ( ).... Kan JM, möjligtvis varit med vid knivningen, tänker jag. Då är det väl mord, anstiftan är väl av underordnad betydelse då...

Iaf, fortsätter referatet från dagen, bla så här:
"Ann-Sofie Sannemalm
Åklagaren: När du fick kniven av 42-åringen - såg du några fler knivar då?
- Det var två knivar. Båda knivarna kom hemifrån, jag använde en av dem.

Var det hon som valde knivarna?
- Jag gjorde inget val när det gäller kniven.

Den här andra kniven - den du inte tog - hur såg den ut?
- Hela kniven, även handtaget var av metall, spetsen var sned.

Varför tror du att hon hade två knivar med sig?
- Jag vet inte."

"Ann-Sofie Sannemalm
Åklagaren: När ni har åkt tillbaka till Eskilstuna och du kastar ut kniven - var kniven förpackad i något?
- Nej, det var bara kniven."

Nåt annat som jag funderar på, just nu, är vart AG hade sitt rum... var han övernattade..
Beskrev inte han, sin vistelse hos JM relativt ingående ? Jajamensan, Yes...

I rättegången, idag, lät det så här från MR:

Ann-Sofie Sannemalm
"Åklagaren: Hade hennes söner (13 och 20 år) något rum där?
- Nej. Så länge de här två killarna bodde där så var inte 13-åringen där så ofta. Om han sov över någon natt så sov han på soffan."

Idag, i rättegången föreföll MR vara redig och utan nervositet - han lät, tyckte jag, som om hans utsaga var väl inövad. Den kan ju därför vara sann - eller just inövad.

Så här lät tidsangivelserna:

Ann-Sofie Sannemalm
"Åklagaren: Hur länge satt ni i bilen?
- Kanske 15, 20 minuter.

Vad pratade ni om då?
- Hon förklarade hur jag skulle ta mig in i huset, hur jag skulle gå och var rummet låg."

Ann-Sofie Sannemalm
"Åklagaren: När du kommer fram till huset - vad gör du då?
- Först gick jag mot containern som fanns på gården, satt där i fem minuter, sen gick jag mot huset. Jag tänkte om dörren är låst då återvänder jag på en gång. Men dörren var öppen."

Ann-Sofie Sannemalm
"Åklagaren: Varför väntade du i 30 minuter utanför sovrummet?
- Jag var ju rädd. Och det lät från rummet. Jag tänkte att jag skulle vänta tills de somnat så kunde jag smyga ut sen och säga till 42-åringen att jag inte klarade av det. Men jag gick in och hugg med kniven. Sedan flydde jag därifrån."

Vad gäller raster o sånt vid tingsrättsförhandlingarna, kanske jag får återkomma
Citera
2017-06-02, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Okej, låt säga att han försöker undvika livstid, fair enough. Vad ska vi säga och tycka om JM som försöker undvika straff helt och hållet genom att inte kännas vid ett pillekvitt om någonting och som menar att ALLA hittar på och att hon själv bara har kommit med olika versioner efter hand som polisen överbevisat henne?

Samt tillskrivit sina barn och svärson rollen som dom egentliga förövarna samt alla andra hon bara kan komma på. Alla ljuger bortsett från henne själv som står som oskyldigt utpekad och den stora innehavaren av Sanningen.

Vad kallar du henne?
Citera
2017-06-02, 23:08
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc

Den elfte versionen av vad JM gjorde när pappa Göran mördades
Kan det bli en elfte version på måndag? Ska vi gissa vad det kan bli? Det måste ju bli något som inte går att kolla upp.
Jag har försökt komma på vad det kan bli, men det enda jag har kunnat komma upp med är att hon var bortförd av utomjordingar. Jag tror att JM kan hitta på någonting bättre.

Citera
2017-06-02, 23:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Om man inte visste bättre skulle men ju nästan börja tänka i banor kring exorsism när det gäller Johanna.

Hon är ju ett alldeles enastående stycke kvinna!

Gråta på beställning..., kontrakt på mord o misshandel..., ljugande mor så länge hennes barn kan minnas...
Ingen dussin-Donna kan man nog tacksamt konstatera. En riktig munsbit för framtida psykiatriker och analytiker!

Hon är intressant såtillvida att hon är störningarnas par excellence:
Hon är Extra Allt.
....Varav narcissismen är så extremt framträdande.
Hon borde få en egen klassificering, det vore hon nog rent av hedrad över. :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in