Citat:
Jag tycker inte hon uppför sig som en bipolär person. Däremot uppför hon sig som en psykopat, som i grund har många av de dragen du nämner här, men utan svängningar mellan sjukdom/störning och normala perioder. Hade JM varit bipolär hade hon i perioder fått gjort många saker, kreerat, men ser man till de saker hon skapat så är det andra som gör saker för henne. Hennes egen son har också nämnt detta med att hon säger många saker och har många planer, men de blir sällan av.
Narcissismen är också väl tydlig hos JM, och det i tillägg till sitt syn på svensk lagstiftning - alltså att hon står över denna och kan göra vad hon vill, gör i min mening att hon definitivt kan sägas vara psykopat.
Återstå att se om jag har rätt.....
Narcissismen är också väl tydlig hos JM, och det i tillägg till sitt syn på svensk lagstiftning - alltså att hon står över denna och kan göra vad hon vill, gör i min mening att hon definitivt kan sägas vara psykopat.
Återstå att se om jag har rätt.....
Kanske bidrog Tvillinggraviditeten till att utveckla en bipolär sjukdom hos JM, kombinerat med en ärftlig sårbarhet förstås.? En tvillinggraviditet är ju extra en stor påfrestning. Fram till för några år sen betedde sig ju J ganska normalt, enligt systern och andra som vittnat i FUP.
Orsaker till bipolär sjukdom
Det finns en viss ärftlighet vad gäller bipolär sjukdom som är större än för vanliga depressioner. Det man ärver är en sårbarhet. Ibland är det yttre händelser såsom stress eller störning av sömnen som utlöser bipolära symptom. De hormonförändringar som kvinnor genomgår efter barnafödande kan också utlösa bipolär depression.
JM äter ju just nu stämningshöjande för att orka med rättegången, det kan ju tyda på en depression?
http://www.lul.se/sv/Kampanjwebbar/Infoteket/Funktionsnedsattningar/Psykiska-funktionsnedsattningar1/Vad-ar-bioplar-sjukdom/
.