2017-06-02, 11:58
Medlem
Vi får se om vi får uppgifter angående kniven som bröts av.
Om MR informerade JM hur mordet och mordförsöket gick till?
Eller MR berättade inte hur bland annat knivbladet som fastnade i ögat?
Har han inte gett henne viss information hur dådet har gått till.
Så har JM bevittnat dådet på dina föräldrar!
På grund av lapparna i häktet förtäljer hur dådet har gått till.
Citera
2017-06-02, 12:00
Medlem
Orsas avatar
MR: "Jag tänkte om dörren är låst då återvänder jag på en gång. Men dörren var öppen."
Där har vi fått ett svar som vi sökt.
Edit: Vad hade hänt om Göran lyckats låsa dörren?
Citera
2017-06-02, 12:03
Medlem
- "Jag slets mellan att gå eller inte gå. Jag var arg, något i mitt huvud sa att om jag utför det här så skulle jag slippa 42-åringen. Hon kunde inte be mig om något mer"

Antagligen kände han att om jag bara utför detta så är det lugnt sen. Jag orkar inte mer. Jag vill bli av med skiten.
Citera
2017-06-02, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
MR: "Jag tänkte om dörren är låst då återvänder jag på en gång. Men dörren var öppen."
Där har vi fått ett svar som vi sökt.
Edit: Vad hade hänt om Göran lyckats låsa dörren?

Pga av tömningen av Granlidens förråd dagen innan så visste Johanna nu vart xtra nyckeln förvarades.
Citera
2017-06-02, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Vi får se om vi får uppgifter angående kniven som bröts av.
Om MR informerade JM hur mordet och mordförsöket gick till?
Eller MR berättade inte hur bland annat knivbladet som fastnade i ögat?
Har han inte gett henne viss information hur dådet har gått till.
Så har JM bevittnat dådet på dina föräldrar!
På grund av lapparna i häktet förtäljer hur dådet har gått till.

Tror som du, det finns något där som åklagaren vill åt
Citera
2017-06-02, 12:08
Medlem
Kallixs avatar
Som vanligt använder hon barnen som verktyg, vidrig människa...

Ann-Sofie Sannemalm SVT

- Jag vet inte varför jag först skyddade 42-åringen.
- Det var egentligen för tvillingarnas skull.
- Hon hade sagt att de skulle lida utan sin mamma.
Citera
2017-06-02, 12:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter

Å andra sida tycker jag mig också se vissa excesser när det gäller att döma ut Johanna; det är ju inte svårt att förfasa sig, men ... tja ...
Den damen har dömt ut sig själv som mor, dotter och syster. Fortsättningsvis som chef/arbetsledare och socionom.
Man inte bara förfasas - man kippar efter andan hur en så störd jävel förmått hålla igång såpass länge.
Men... tja... har du nåt förmildrande som inte "dömer ut Johanna" så vore det intressant att ta del av. Hur jag än försöker så finner jag nämligen ingen förståelse för hennes störda tillvaro.
Citera
2017-06-02, 12:10
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Pga av tömningen av Granlidens förråd dagen innan så visste Johanna nu vart xtra nyckeln förvarades.
Jo, jag vet det. Frågan var en smula retorisk eftersom MR uppenbart var tvekande.
Citera
2017-06-02, 12:11
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Det är poliserna som initialt frågar Anki om detta. Det uttrycks vagt. Pm Marie Antoinette här i tråden för mer info.

Det vaga som Anki berättar på förfrågan står att finna i protokollbilaga samtalsutskrifter (finns även på ett annat ställe, fuppen är rörig, men just i samtalsutskrifterna tycker jag att det blir tydligast)

Det kan ju tyckas vara märkligt att AM inte anmälde den "konstiga händelsen", när det begav sig - eller, det kanske det inte var........
Citera
2017-06-02, 12:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Det kan ju tyckas vara märkligt att AM inte anmälde den "konstiga händelsen", när det begav sig - eller, det kanske det inte var........
Varför skulle hon? Däremot vore det troligt att alla omständigheter kring JM nu ger en tankeställare.
Barnet kanske föll ner från en byggställning? * djup ironi*
Citera
2017-06-02, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Den damen har dömt ut sig själv som mor, dotter och syster. Fortsättningsvis som chef/arbetsledare och socionom.
Man inte bara förfasas - man kippar efter andan hur en så störd jävel förmått hålla igång såpass länge.
Men... tja... har du nåt förmildrande som inte "dömer ut Johanna" så vore det intressant att ta del av. Hur jag än försöker så finner jag nämligen ingen förståelse för hennes störda tillvaro.
Jag har inga förmildrande omständigheter vad gäller Johanna. Det är inget problem, vi tycker antagligen lika.
Men vad som förundrar mig ibland är sätten att uttrycka sig i saken. Det händer att det blir som de henor/henar som gör sig roliga över Ankis glappande lösgaddar och liknande. Samma bedrövliga nivå, alltså
Citera
2017-06-02, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott

Ännu konstigare tycker jag det är att det är polisen som frågar AM. Polisen, om någon, har ju alla möjligheter att kolla upp ett ev konstigt dödsfall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in