2017-06-02, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Vad pekar på att hon är psykiskt sjuk utöver sin psykopati?

Hon är fullt rationell i sina beslut även om hon helt saknar empati, inga vanföreställningar eller liknande.
§7-undersökningen visade på psykisk sjukdom. En stor sinnesundersökning är mer djuplodande och där man kan fastställa hur hennes psykiska sjukdom ser ut.
Citera
2017-06-02, 11:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja det är det som är så märkligt. Hon har inte hotat honom eller lovat saker på förhand, bara tjatat och nämnt våldtäkt av pappan när hon var barn.
Han hade med lätthet kunnat fortsätta säga nej, åtminstone tills eventuella hot kom från henne.
Det blir inget förmildrande över hans handlingar alls, men däremot förtydligar hans berättelse att ingen större övertalning krävdes.

Sen förtydligar det förstås JM:s bisarra hjärna men det visste vi ju redan vid det här laget. Två döda barn som verkar finnas längre tillbaka i tiden skrämmer mig oändligt
Bara tjatat? Inte lovat?
I förhör framkommer väl att hon började tjata i slutet på juli varav han sagt nej. Just nu beskriver han väl snarare hennes extremt akuta beslut där hon packat mördarkitet. Kombination drogad, löften om rikt liv, hot om att ställas på bar backe, få slut på tjat välter väl det hela. Med det inte sagt att han är utan ansvar för fem öre men att hon är drivande och har makt råder ingen tvekan. Han lär inte få strafflindring, men bilden av den GRAVT störda kvinnan som står bakom kulisserna med direktiv om mord är identisk gällande modus varenda jävla gång. Allt som framkommer är av värde, sen är det upp till rätten att överväga sannolikhet.
Citera
2017-06-02, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Sen förtydligar det förstås JM:s bisarra hjärna men det visste vi ju redan vid det här laget. Två döda barn som verkar finnas längre tillbaka i tiden skrämmer mig oändligt

Här måste jag missat något. Vilka två döda barn? Hört nåt liknande men inte brytt mig om att ta reda på det. Så hjälp mig här.
Citera
2017-06-02, 11:46
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Här måste jag missat något. Vilka två döda barn? Hört nåt liknande men inte brytt mig om att ta reda på det. Så hjälp mig här.

Det finns lite kort noterat om barnen som dött under mer eller mindre mystiska omständigheter under JMs vård här:
(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

Uppgifterna är hämtade från FUP.

Citera
2017-06-02, 11:47
Medlem
PrincessDaisys avatar
Hon har helt enkelt hjärntvättat honom!
Citera
2017-06-02, 11:48
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Ja, den lilla sinnesundersökningen som gjordes kommer ju att föranleda en stor undersökning, så där finns en indikation.
I min mening finns inte någon rationalitet i hennes beslut.
Jag tror hon mår mycket, mycket dåligt. Sen om det räcker för rättpsykiatrisk vård vet jag inte. Det får vi se. Psykisk vård behöver hon definitivt.
Det finns ju en lång historia av psykiska problem i hennes fall, även från barndomen framkom i förhören med mamman igår.

Det är svårt att göra sinnesundersökningar på psykopater för de är väldigt bra på att manipulera. Hon vet säkert själv att hon skulle få det bättre på rättspsyk än i fängelse.

Ang. rationaliteten så har hon ju inte några fantasiföreställningar. Hon har haft en tydlig plan - döda föräldrarna för att få pengarna. Det är enligt mig rationellt även om det är omänskligt.
Citera
2017-06-02, 11:49
Medlem
Addhocs avatar
Citat:

JM har haft två barn (eller flera vid olika tillfällen?) som har avlidit under hennes omsorg. Den ena av drunkning.

Edit; fosterbarn
Senast redigerad av Addhoc 2017-06-02 kl. 11:54.
Citera
2017-06-02, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det finns lite kort noterat om barnen som dött under mer eller mindre mystiska omständigheter under JMs vård här:
(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

Uppgifterna är hämtade från FUP.

Brrrr..... ruggigt. Två ungar, vid olika tillfällen, dör i en och samma familj. Mycket mycket märkligt och mycket mycket onaturligt.
Citera
2017-06-02, 11:50
Medlem
Citat:

Det är poliserna som initialt frågar Anki om detta. Det uttrycks vagt. Pm Marie Antoinette här i tråden för mer info.

Det vaga som Anki berättar på förfrågan står att finna i protokollbilaga samtalsutskrifter (finns även på ett annat ställe, fuppen är rörig, men just i samtalsutskrifterna tycker jag att det blir tydligast)
Citera
2017-06-02, 11:53
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Bara tjatat? Inte lovat?
I förhör framkommer väl att hon började tjata i slutet på juli varav han sagt nej. Just nu beskriver han väl snarare hennes extremt akuta beslut där hon packat mördarkitet. Kombination drogad, löften om rikt liv, hot om att ställas på bar backe, få slut på tjat välter väl det hela. Med det inte sagt att han är utan ansvar för fem öre men att hon är drivande och har makt råder ingen tvekan. Han lär inte få strafflindring, men bilden av den GRAVT störda kvinnan som står bakom kulisserna med direktiv om mord är identisk gällande modus varenda jävla gång. Allt som framkommer är av värde, sen är det upp till rätten att överväga sannolikhet.

Jag har följt rapporteringen på svt och inte sett några direkta hot och inte heller så mycket lovande om pengar han ska få. Dock läste jag att hon bedyrat miljoner till honom men att det var efter att illgärningen var gjord. Jag kan han missat nåt kanske...
De är båda förfärliga men på lite olika vis och om man måste ranka deras förfärlighet så är hon värst.
Citera
2017-06-02, 11:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Hon kommer nog inte dömas till fängelse. Som du säger, hon är helt sjuk. Efter förhandlingarna kommer hon dömas för anstiftan av mord. Vilket ger samma straff som mord. Livstid. Men det kommer göras en stor sinnesundersökning eftersom §7-undersökningen visade att hon har en psykisk sjukdom. Och möjligen blir det så att hon åker in på Karsudden eller liknande.
Det visade inte "att hon har en psykisk sjukdom", det krävdes större undersökning via indikationer. Hon är så extrem att det går nog inte på en kvart att utröna vad i hela friden de har framför sig...
Personligen ser jag inte nåt tecken på hallucinationer, psykoser. Hon har extrem förmåga att planera, hon sköter rutiner med barn, dagis, hygien etc även om hon är helt ute i det blå. Har däremot funderat på om hon är i gränslandet vad det beträffar just psykisk sjukdom, att hon än lyckas hålla det i skick men kan flippa när som helst, jag menar att klappa ihop psykisk och inte mord.
För övrigt är hon uppenbart empatistörd, har storhetsvansinne, är extremt manipulativ, hagalen, ska vara i centrum vilket väl är tecken på personlighetsstörning likaväl.
Skulle inte förvåna mig om de får utvidga ICD och DSM efter några veckors studier. Hon kanske behöver en egen nisch, då hon spänner över vartenda kluster, hahaha.
Senast redigerad av develi 2017-06-02 kl. 11:57.
Citera
2017-06-02, 11:55
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Brrrr..... ruggigt. Två ungar, vid olika tillfällen, dör i en och samma familj. Mycket mycket märkligt och mycket mycket onaturligt.

Jag ser det som att "chansen" för att det händer två gånger av en slump, statistiskt sett är lika med noll.
Hur går man då vidare? Grävning krävs!
Det är aldrig rätt att någon kommer undan med mord. Inte på Göran, inte på Aki och inte på utsatta barn.
Vad som än har hänt så hoppas jag att det kommer fram!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in