Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Hon kommer nog inte dömas till fängelse. Som du säger, hon är helt sjuk. Efter förhandlingarna kommer hon dömas för anstiftan av mord. Vilket ger samma straff som mord. Livstid. Men det kommer göras en stor sinnesundersökning eftersom §7-undersökningen visade att hon har en psykisk sjukdom. Och möjligen blir det så att hon åker in på Karsudden eller liknande.
Det visade inte "att hon har en psykisk sjukdom", det krävdes större undersökning via indikationer. Hon är så extrem att det går nog inte på en kvart att utröna vad i hela friden de har framför sig...
Personligen ser jag inte nåt tecken på hallucinationer, psykoser. Hon har extrem förmåga att planera, hon sköter rutiner med barn, dagis, hygien etc även om hon är helt ute i det blå. Har däremot funderat på om hon är i gränslandet vad det beträffar just psykisk sjukdom, att hon än lyckas hålla det i skick men kan flippa när som helst, jag menar att klappa ihop psykisk och inte mord.
För övrigt är hon uppenbart empatistörd, har storhetsvansinne, är extremt manipulativ, hagalen, ska vara i centrum vilket väl är tecken på personlighetsstörning likaväl.
Skulle inte förvåna mig om de får utvidga ICD och DSM efter några veckors studier. Hon kanske behöver en egen nisch, då hon spänner över vartenda kluster, hahaha.