2017-06-02, 09:30
Medlem
Från Aftonbladet:
"Han fick flytta in på ett flyktingboende. Han säger att han då valde att uppge att han var 17 år eftersom han fick höra att minderåriga hade det lättare och fick bo på bättre ställen."

Varför är inte följdfrågan, så hur gammal är du?
Citera
2017-06-02, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Aftonbladet var bra igår. Ny reporter idag så får se

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kn7jX/pojkvannen-hors-om-dadet-i-sommarstugan

Dagens reporter verkar seg. Hoppas det är tillfälligt.
Citera
2017-06-02, 09:33
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-i-arbogafallet

Tycker svt verkar rapportera tydligast.
Citera
2017-06-02, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shpdv
Från Aftonbladet:
"Han fick flytta in på ett flyktingboende. Han säger att han då valde att uppge att han var 17 år eftersom han fick höra att minderåriga hade det lättare och fick bo på bättre ställen."

Varför är inte följdfrågan, så hur gammal är du?

MR berättar sin historia nu, frågor kommer senare när han är klar.
Citera
2017-06-02, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Att 5 människor dör i JM:s närhet är ingen slump.

JM ska inte komma ut i samhället igen. Hon är farlig och har en personlighetsstörning som inte går att bota.

Du tycker inte, eller tror att JM är farlig. Du är inte hennes fiende (med fiende menar jag alla som inte gör enligt JM:s vilja) du kan kosta på dig att tycka en massa. De som är utsatta, ink de två barn som "dansar efter JM:s pipa" ligger väldigt risigt till. Det vet dom själva, det vet polisen och det vet "rättsystemet".

JM har fått härja fritt alldeles för länge.

Har du också problem med läsförståelsen?
Hur fan kan du tyda det jag skriver till att jag tycker hon är ofarlig?
Visa var jag har skrivit det.

Jag tror och jag hoppas att hon åker in på livstid, jag hoppas även
att hennes verktyg, MR alltså också får livstid.
Citera
2017-06-02, 09:50
Medlem
Verkar som att MR kommer att sjunga ut ordentligt. Han berättar detaljerat om hela tiden i Sverige och alla turer som varit med filmen som spreds. Det borgar för att han också kommer att berätta så hela sanningen om mordet, och hur det föregick. Mycket intressesant.
Citera
2017-06-02, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Verkar som att MR kommer att sjunga ut ordentligt. Han berättar detaljerat om hela tiden i Sverige och alla turer som varit med filmen som spreds. Det borgar för att han också kommer att berätta så hela sanningen om mordet, och hur det föregick. Mycket intressesant.

Inte bara intressant utan också fruktansvärt. Att det får gå till så här. Jag hoppas att allt detta kan leda till något gott. Kanske att det införs uppföljning av annan part. Eller att alla genast får en god man utsedd, en person som ej är inblandad i familjehemmet eller boendet.
Citera
2017-06-02, 10:02
Medlem
Ser ut som det har varit fasligt nära ögat även för LI..... scary!
Citera
2017-06-02, 10:04
Medlem
svt är outstanding när det gäller liverapporteringen.
Citera
2017-06-02, 10:06
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Inte bara intressant utan också fruktansvärt. Att det får gå till så här. Jag hoppas att allt detta kan leda till något gott. Kanske att det införs uppföljning av annan part. Eller att alla genast får en god man utsedd, en person som ej är inblandad i familjehemmet eller boendet.

Vad gäller gode män, rent allmänt - så finns det utredningar som just nu, nagelfar deras arbetsmetoder / kommunernas kontroll osv. Vi kommer att få läsa mycket om just dessa "gode män".
Om man inte kan hålla sig till tåls, finns mycket att hämta på nätet......
Citera
2017-06-02, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chebba

Jag tror du syftar fel. Det var Calle hon ville ta livet av. Han fick senare ett pris satt på sitt huvud till den nätta summan 70 000
Citera
2017-06-02, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chebba

Tror du inte det avsåg Calle då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in