2017-06-01, 22:14
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Om du inte tycker att aik inte sällan är synonymt med defensiv fotboll så år jag väl beklaga din verklighetsuppfattning i sann gnagaranda.

Synonymt med BRA defensiv fotboll menar du. Det ena utesluter inte nödvändigtvis det andra. Bajen är dock synonyma med att vara värdelösa på båda två.
Citera
2017-06-01, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Synonymt med BRA defensiv fotboll menar du. Det ena utesluter inte nödvändigtvis det andra. Bajen är dock synonyma med att vara värdelösa på båda två.
Jag har inte sagt något annat om aiks defensiv. Men oftast så har gnagets offensiv inte varit lika vass som sina toppkonkurrenter om vi kollar målfacit.

Jag nämner inte Bajen någonstans, men okej?
Citera
2017-06-01, 22:23
Medlem
Citat:
Om du inte tycker att aik inte sällan är synonymt med defensiv fotboll så år jag väl beklaga din verklighetsuppfattning i sann gnagaranda.

förstår att det troligtvis är så bland aftonbladet-plebs som inte kan tänka för sig själva eller kolla på den faktiska statistiken.

sen att du försöker dra efter halmstrån och få det till att 46 mål (2011) och 52 mål (2016) är lite mål gör bara hela diskussion oseriös. hela tesen bygger alltså helt plötsligt på två guldår, 2012, samt årets 40% avfärdade tabell (som vi troligtvis inte kommer sluta som ett topplag om samma målskörd fortsätter). okej.
Senast redigerad av M.S 2017-06-01 kl. 22:28.
Citera
2017-06-01, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
förstår att det troligtvis är så bland aftonbladet-plebs som inte kan tänka för sig själva eller kolla på den faktiska statistiken.

sen att du försöker dra efter halmstrån och få det till att 46 mål (2011) och 52 mål (2016) är lite mål gör bara hela diskussion oseriös. hela tesen bygger alltså helt plötsligt på två guldår, 2012, samt årets 40% avfärdade tabell (som vi troligtvis inte kommer sluta som ett topplag om samma målskörd fortsätter). okej.
Är ni nöjda med er offensiv så ska jag inte rubba er patenterade Solna-världsbild.
Citera
2017-06-01, 22:40
Medlem
simonvps avatar
Paradoxalt väl att aik varit som målgladast under Alm, som ansågs vara för tråkig och feg.

Idag var aik snäppet bättre än Peking. Man kommer såklart vara med i guldracet i princip hela vägen in, något annat är löjligt att påstå.
Citera
2017-06-01, 22:41
Medlem
Citat:
Är ni nöjda med er offensiv så ska jag inte rubba er patenterade Solna-världsbild.

förutom nuvarande säsong så är jag självklart nöjd med vår offensiv detta årtionde. ~1.7 (eller 51/säsong) mål i snitt sedan 2011 känns helt okej, och troligtvis likt övriga topplags målskörd, förutom malmö.
Citera
2017-06-01, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Paradoxalt väl att aik varit som målgladast under Alm, som ansågs vara för tråkig och feg.

Idag var aik snäppet bättre än Peking. Man kommer såklart vara med i guldracet i princip hela vägen in, något annat är löjligt att påstå.

Guldet är kört. Malmö har redan vunnit.
Citera
2017-06-01, 22:45
Medlem
BK Röven och Gnaget har släppt in galet lite mål, hade Häckens offensiva spelare levererat så som dom egentligen borde, och AIK haft en vassare anfallslinje hade nog båda varit potentiella utmanare, AIK har ju dock en hängmatch, men den vinner dom inte, vi förlorar nämligen aldrig på GU, typ en av få saker man glädjas över som blåvit.
Citera
2017-06-01, 22:49
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Guldet är kört. Malmö har redan vunnit.

Mycket troligt. Men aik kommer hota länge.

Vet inte vilka mer som kan hota i toppen andra än aik och Peking. Hur bra är ÖFK? Kommer Häcken växla upp offensivt?
Citera
2017-06-01, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Malmö saknade de tre förstavalen på mittbacken i Bengtsson, Nielsen, Brorson. Dessutom saknades Konate som skulle spelqt vänsterback mot AIK om han var hel samt Safari hade flyttats in. Istället spelade MFF med mittfältaren Lewicki och säkerhetsrisken Carvalho, som nog är 5e alternativ som mittback. Aiks chanser i början kan till stor del tillskrivas ett snurrigt brandskattat MFF försvar. Så att skylla på skador duger inte för gnaget...
Det var väl just det du säger som togs upp innan. Trots Malmös brandskattning har de, och kan sätta in Wolf Eikrem och Jeremejeff sista kvarten. AIKs bänk i den matchen bestod av 4st U17-spelare och iskall Avdic. Malmö har ekonomiska muskler som ger en truppbredd som skiljer från övriga lag.
Citera
2017-06-02, 00:43
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp

Jag tycker det är lite magstarkt att kalla det ena laget bättre när inget av lagen ens var godkända. Ett normalbra AIK ska vinna idag när Peking underpresterar å det grövsta.
Citera
2017-06-02, 00:47
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det var väl just det du säger som togs upp innan. Trots Malmös brandskattning har de, och kan sätta in Wolf Eikrem och Jeremejeff sista kvarten. AIKs bänk i den matchen bestod av 4st U17-spelare och iskall Avdic. Malmö har ekonomiska muskler som ger en truppbredd som skiljer från övriga lag.

OT sett till innehållet i ditt inlägg, men!
Jag har aldrig förstått varför man tycker att Jeremejeff är värd att lyfta fram.
En allsvensk medelmåtta i mina ögon utan någon spetskompetens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in